Auteur Topic: Barbour  (555944 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barbour
Reactie #525 Gepost op: 24 augustus 2011 - 20:09:00
Om maar weer op het onderwerp te gaan, gooi ik er een filmpje in.

Leuk, reblogged :P

Charlie

• Gast
Reactie #526 Gepost op: 24 augustus 2011 - 20:15:10
Leuk filmpje.

Charlie

• Gast
Reactie #527 Gepost op: 02 oktober 2011 - 12:53:39
Weet iemand toevallig waar deze screencaps vandaan komen? Ik heb ze ooit in een video over Barbour gezien, alleen ik weet niet meer welke video dit was:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #528 Gepost op: 02 oktober 2011 - 13:06:37
Ook gezien, maar weet helaas niet waar.

bertwibbens

• Bekijk profiel
Reactie #529 Gepost op: 03 oktober 2011 - 09:45:15
Ik ben een liefhebber van de Barbour Quilted Jackets of de zgn Shooting Jacket (afgezet met suede patches). Vorige jaar heb ik een Polo Ralph Lauren Patch detail quilt shooting jacket gekocht bij Flannelsfashion. Ik had al een Barbour Men's Chelsea Sportsquilt Jacket (XL), gekocht bij http://www.countryattire.com. Omdat hierin brandgaten zaten heb ik recent een Mens Barbour Loach Quilted Jacket (XXL) gekocht bij www.barbourbymail.co.uk. Beide bedrijven leveren snel. NB Omdat de Loach quilted gevoerd is scheelde het echt een maat; XXL ipv XL.

bertwibbens

• Bekijk profiel
Reactie #530 Gepost op: 03 oktober 2011 - 09:51:01
en om de discussie nog wat te voeden over het wel of niet dragen van outdoorskleding in de stad(se) omgeving:
http://uk.askmen.com/fashion/trends_200/220_fashion_men.html

Charlie

• Gast
Reactie #531 Gepost op: 03 oktober 2011 - 18:54:05
Ik ben een liefhebber van de Barbour Quilted Jackets of de zgn Shooting Jacket (afgezet met suede patches).

Om maar eens het boekje A Well-Dressed Gentleman's Pocket Guide aan te halen:

"The application of leather patches over the elbows is as appropriate as it is traditional, yet to incorporate patches when none is required, as with a new garment, is a 'design' conceit that must be frowned upon."

Elleboogstukken op een nieuw jasje is net zoiets als een band plakken die niet lek is.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #532 Gepost op: 03 oktober 2011 - 20:08:16

"The application of leather patches over the elbows is as appropriate as it is traditional, yet to incorporate patches when none is required, as with a new garment, is a 'design' conceit that must be frowned upon."

Elleboogstukken op een nieuw jasje is net zoiets als een band plakken die niet lek is.

Maar in Berts geval is het praktisch ivm geweerkolf.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #533 Gepost op: 03 oktober 2011 - 20:21:30

Charlie,

De suede patches zitten aan de zakken. Niet op de ellebogen...

Charlie

• Gast
Reactie #534 Gepost op: 03 oktober 2011 - 20:51:16
Maar in Berts geval is het praktisch ivm geweerkolf.

Hoezo praktisch i.v.m. de kolf?

Charlie,

De suede patches zitten aan de zakken. Niet op de ellebogen...

Oh. Waarom op de zakken? Dat is hetzelfde als die elleboogstukken...

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #535 Gepost op: 03 oktober 2011 - 20:57:45
Hoezo praktisch i.v.m. de kolf?

Shooting Jackets hebben toch een suède lap op de schouder omdat de terugslag de stof kan beschadigen?
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #536 Gepost op: 03 oktober 2011 - 21:01:12
@ Charlie,

http://www.barbourbymail.co.uk/Mens-Barbour-Loach-Quilted-Jacket.html

Waarom daarop suede zit? Veel functie zal het niet hebben, maar om het gelijk te trekken met elleboog-patches vind ik fors. Suede is zachter bij koud weer, dus bij de zakken lijkt suede enigzins functioneel te zijn.

Hun Sporting Quilted heeft meer patches, waaronder ook de elleboog-patches;
http://www.barbour.com/eu/product/sporting-quilt

Als deze echt voor de jacht gebruikt wordt kan ik me de elleboog- en schouderpatches goed voorstellen.
Laatst bewerkt op: 03 oktober 2011 - 21:02:46 door Bill Splates

Charlie

• Gast
Reactie #537 Gepost op: 03 oktober 2011 - 21:30:50
Shooting Jackets hebben toch een suède lap op de schouder omdat de terugslag de stof kan beschadigen?

Nee, dat is onzin, want de kolf beschadigd de stof niet, zeker niet door de terugslag.

Suede is zachter bij koud weer, dus bij de zakken lijkt suede enigzins functioneel te zijn.

Leg eens uit dan...

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #538 Gepost op: 03 oktober 2011 - 21:46:45

Ik heb er verder geen verstand van dus waarom zit er op dit jasje dan een stuk op de schouder?

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #539 Gepost op: 03 oktober 2011 - 21:51:28
@ Charlie,

Was meer persoonlijke ervaring. Ik kan me ook voorstellen dat suede wat robuuster is dan polyester, maar dat is ook meer gissen.

En datzelfde zal waarschijnlijk ook gelden voor de schouderpatches. Maar ik jaag zelf niet, dus dat is giswerk.