Auteur Topic: Barbour  (555940 keer gelezen)

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barbour
Reactie #240 Gepost op: 04 oktober 2008 - 13:47:19
Of je dit 'larie' vindt moet je natuurlijk zelf weten maar neem van mij aan dat dit anno 2008 voor die eerder genoemde Engelsen nog steeds opgaat.
Laatst bewerkt op: 04 oktober 2008 - 13:50:41 door Dantès

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 04 oktober 2008 - 14:21:03
"The happy few".

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 04 oktober 2008 - 15:07:42
Nee, je hebt gelijk jongen, waarom zou je iets van iemand anders aannemen.

Hoe typeerde Karel van het Reve de Nederlander ook al weer?

"Ik weet nergens iets van, maar ik heb overal een mening over".

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 04 oktober 2008 - 15:38:47
Om even terug te komen op de reply van Mediaman; Een Barbour óver een pak vind ik persoonlijk niet mooi. Een prima jasje voor casual, maar over een pak liever een normale overcoat en bij regen een trenchcoat.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 04 oktober 2008 - 18:08:22
Citaat

Dit soort uitspraken maken je een ouwe lul Dantes, niet doen, zonde. Heb jij niet nodig.

Mediaman

• Gast
Reactie #245 Gepost op: 04 oktober 2008 - 18:36:57

Hoe typeerde Karel van het Reve de Nederlander ook al weer?

"Ik weet nergens iets van, maar ik heb overal een mening over".

Beste Dantes,

Dank voor de achtergrond achter deze 'regels'. Met alle respect; de 'regels' die je noemt zijn echt gedateerd. Dat wil zeggen van voor 1960 en ze worden echt niet meer zo strikt gehanteerd. Als deze regels maatgevend zijn om een 'beetje Engelsman' te defineren in 2008, dan zijn er nog weinig te vinden. Slechts de uiterst conservatieven zullen zich nog bedienen van dergelijke regels.

Je quote is zeer toepasselijk en lijkt me een prima spiegel voor de ziel.  :wink:

Zo nu iedereen weer een pilletje onder de tong om rustig te worden.

Mediaman

• Gast
Reactie #246 Gepost op: 04 oktober 2008 - 18:42:48
Om even terug te komen op de reply van Mediaman; Een Barbour óver een pak vind ik persoonlijk niet mooi. Een prima jasje voor casual, maar over een pak liever een normale overcoat en bij regen een trenchcoat.

Tot vorige week vond ik het ook niet mooi, maar de heren in Hamburg droegen het bijzonder elegant en goed gecombineerd, bijvoorbeeld: muisgrijs pak, wit overhemd, rode das, zwarte schoenen en een zwarte Barbour. Het maakte het beeld wat minder 'stijf' dan met een overcoat of trench. Sprezzatura?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 04 oktober 2008 - 19:34:19

Zo nu iedereen weer een pilletje onder de tong om rustig te worden.

:lol: @ quote

Zoals je het hierboven stelt maakt het mij wel nieuwsgierig, ik heb trouwens nog nooit een zwarte Barbour in real life gezien.

Mediaman

• Gast
Reactie #248 Gepost op: 04 oktober 2008 - 19:50:44
:lol: @ quote

Zoals je het hierboven stelt maakt het mij wel nieuwsgierig, ik heb trouwens nog nooit een zwarte Barbour in real life gezien.

Liddesdale zwart: http://www.colemancroft.com/Details.cfm?ProdID=573

Ja, ik had een foto moeten nemen. Iemand foto's?? Pls, dan blijven we on-topic

Cerillo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 04 oktober 2008 - 20:00:36
Het zou kunnen, maar ik raak nu helemaal de draad kwijt... Lijkt het alsof die gewaxt is aan de buitenkant?

Deze jas heb ik in mijn bezit. Inderdaad gestikt en er zit een lichte waxlaag op. Ik ben er zeer blij mee! Is ook lekker warm gevoerd aan de binnenkant. Heb hem nu ongeveer 1 jaar.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 04 oktober 2008 - 21:57:51
Als 'mediaman werkend in 020' heb je ongetwijfeld veel verstand van pilletjes maar zolang je sartoriale hoogtepunten zich beperken tot jasjes van H&M en Hugo Boss denk ik dat enige deemoed hier je niet zal misstaan.

Ik spreek nergens over 'regels' want regels bestaan niet. Waar ik wel over spreek - en ik geef het toe, het is subtiel - is over het sartoriale bewustzijn van een man (ik zal het woord 'heer' maar even vermijden). Dat houdt in dat je je bewust bent van de oorsprong en traditie van de kleren die je draagt.

Klassieke herenkleding, waaronder de Barbour en tweeds, is niet ontworpen door een of andere designer voor een of ander seizoen, maar is tot ons gekomen over de laatste paar honderd jaar via militairen, coutouriers, 19e eeuwse sportievelingen tot en met cowboys aan toe. Wie zich rekenschap geeft van die traditie en geschiedenis, en dan heb ik het in het geval van de Barbour en tweed nog niet eens over de, zoals Bogart opmerkte, functionaliteit, zal zich altijd weten te kleden 'for the occasion'. En dat laatste is wellicht de enige regel die altijd geldt.

Betekent dit dat je dus geen Barbour in de stad kan dragen? Allerminst. Je kan immers ook champagne drinken uit een wijnglas en je hypotheek ondertekenen met een stift en geen mens die daar een seconde van wakker ligt. Maar lullig is het wel.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #251 Gepost op: 04 oktober 2008 - 22:11:47
...of button-down met een das onder een pak...
Gewoon iedereen in zijn waarde laten.Lekker makkelijk. :idea: ;)
Laatst bewerkt op: 04 oktober 2008 - 22:13:25 door Bogart

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 04 oktober 2008 - 22:22:53
Als 'mediaman werkend in 020' heb je ongetwijfeld veel verstand van pilletjes maar zolang je sartoriale hoogtepunten zich beperken tot jasjes van H&M en Hugo Boss denk ik dat enige deemoed hier je niet zal misstaan.

Ik spreek nergens over 'regels' want regels bestaan niet. Waar ik wel over spreek - en ik geef het toe, het is subtiel - is over het sartoriale bewustzijn van een man (ik zal het woord 'heer' maar even vermijden). Dat houdt in dat je je bewust bent van de oorsprong en traditie van de kleren die je draagt.

Klassieke herenkleding, waaronder de Barbour en tweeds, is niet ontworpen door een of andere designer voor een of ander seizoen, maar is tot ons gekomen over de laatste paar honderd jaar via militairen, coutouriers, 19e eeuwse sportievelingen tot en met cowboys aan toe. Wie zich rekenschap geeft van die traditie en geschiedenis, en dan heb ik het in het geval van de Barbour en tweed nog niet eens over de, zoals Bogart opmerkte, functionaliteit, zal zich altijd weten te kleden 'for the occasion'. En dat laatste is wellicht de enige regel die altijd geldt.

Betekent dit dat je dus geen Barbour in de stad kan dragen? Allerminst. Je kan immers ook champagne drinken uit een wijnglas en je hypotheek ondertekenen met een stift en geen mens die daar een seconde van wakker ligt. Maar lullig is het wel.

Ik heb me voorgenomen niet te reageren maar nu doe ik het toch. Eerste regel is erg sneu. Weinig respect. Toch iets wat elke man (heer vermijd ik liever) siert.

En wat betreft champagne uit een wijnglas. Heel graag, pas dan proef je of het echt goede champagne is of niet.
Life is too short to drink bad wine

Mediaman

• Gast
Reactie #253 Gepost op: 04 oktober 2008 - 22:53:21

“A gentleman will not insult me, and no man not a gentleman can insult me” - Frederick Douglass

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 05 oktober 2008 - 00:40:04
Ik heb me voorgenomen niet te reageren maar nu doe ik het toch. Eerste regel is erg sneu.

Vind je? Ik vond het zelf eigenlijk een van mijn betere zinnen van de laatste dagen.