Auteur Topic: Barbour  (555922 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barbour
Reactie #270 Gepost op: 05 oktober 2008 - 18:49:22
Gusto draait al jaren dezelfde plaat af over zijn Barbour. Hij jaagt er in. Prima nu weten we het wel.

Hij legt ook uit hoe hij de kledingstukken gebruikt bij de jacht; had ik nog niet eerder gelezen en vond ik interessant.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 05 oktober 2008 - 19:31:25
Hij legt ook uit hoe hij de kledingstukken gebruikt bij de jacht; had ik nog niet eerder gelezen en vond ik interessant.
Kennelijk heeft mijn post ergenis bij de moderator opgewekt.Laten wij het er maar op houden dat mijn post wenig tot helemaal geen bijdrage was aan dit topic.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 05 oktober 2008 - 19:38:04
Was in mijn optiek wel een nuttige aanvulling, maar ja, helaas denkt het establishment daar anders over.

Heb jij ook een waxcoat G.?

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 05 oktober 2008 - 19:46:01
Heb vandaag hele dag op de hockeyclub rond gelopen (11.00 uur spelen in de pisregen; lekker! wel 4-0 winnen) en het aantal lange wax jassen was hoog. Op zo'n dag als deze is dat geen overbodige luxe.
Life is too short to drink bad wine

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 05 oktober 2008 - 21:56:13
Gusto draait al jaren dezelfde plaat af over zijn Barbour. Hij jaagt er in. Prima nu weten we het wel.
Aparte reactie... In ieder geval, ik snap al die ophef niet over die Barbour-jasjes niet. Goedkoop en praktisch, verder weinig bijzonders, ook niet als je er de helft uitknipt. 

yves

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 06 oktober 2008 - 10:07:24
van mij mag Gusto eindeloos doorgaan over zijn "jachtperikelen".
Vooral ook de mooie foto's daarvan...

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 06 oktober 2008 - 11:49:19
Zweer bij mijn Peuterey Scoop Fall.

Laatst bewerkt op: 06 oktober 2008 - 11:51:22 door Bogart

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 06 oktober 2008 - 11:53:51
Hahaha, ik heb erg genoten van het doorlezen van dit topic. Dantes op zijn best! Je kan merken dat hij er echt verstand van heeft. Iedereen reageert vanuit zijn smaak of persoonlijke beleving maar vergeten de tradities of historische randzaken rondom bepaalde kledingstukken of stoffen. Dantes wast jullie de oren en doet dat op een vermakelijke manier! Jammer dat bepaalde ego's dat wat minder kunnen verkroppen...

Ps: Button down met das onder een pak is traditioneel gezien een veel voorkomende combinatie.

Fay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 06 oktober 2008 - 11:54:40

Top jas! Maar met een heel ander doel bedacht dan de Barbour jassen.
Laatst bewerkt op: 06 oktober 2008 - 13:37:18 door Daedalus

Mediaman

• Gast
Reactie #279 Gepost op: 06 oktober 2008 - 12:20:47
Hahaha, ik heb erg genoten van het doorlezen van dit topic. Dantes op zijn best! Je kan merken dat hij er echt verstand van heeft. Iedereen reageert vanuit zijn smaak of persoonlijke beleving maar vergeten de tradities of historische randzaken rondom bepaalde kledingstukken of stoffen. Dantes wast jullie de oren en doet dat op een vermakelijke manier! Jammer dat bepaalde ego's dat wat minder kunnen verkroppen...

Ps: Button down met das onder een pak is traditioneel gezien een veel voorkomende combinatie.

:) Ik berg mijn 020-reclame ego weer en neem één van mijn pilletjes om rustig te worden en we SF-en vrolijk verder!! Satorialepassie kan Dantes niet ontzegd en no harm done!  :wink:

Mediaman

• Gast
Reactie #280 Gepost op: 06 oktober 2008 - 12:21:41

Echt heel mooi en elegant, mooi totaalbeeld.  :-({|=
Laatst bewerkt op: 06 oktober 2008 - 13:37:27 door Daedalus

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 06 oktober 2008 - 12:30:08

Maar wat is traditioneel?

(Bron: The Fairchild Encyclopedia of Menswear.)

(Moet misschien worden verplaatst naar een geschikt topic; weet zo even niet naar welk.)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #282 Gepost op: 06 oktober 2008 - 12:37:09
Dantes, kom er maar in. ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 06 oktober 2008 - 12:53:37
Ik zit drie keer naar dezelfde foto te kijken. Willen jullie de laatste twee s.v.p. editten?

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #284 Gepost op: 06 oktober 2008 - 13:22:06
Ik draag al sinds zes jaar mijn Barbour wax jas. Elk jaar opnieuw inwaxen en dan kan ie er weer een jaartje tegen. Mijn vader draagt al 15 jaar waxjassen en heb het van hem geleerd. Ideaal om in de regen te lopen. Het laten taileren vind ik overigens niet nodig want ik draag er toch altijd een trui onder en dan heb ik graag wat meer bewegingsruimte. Persoonlijk kies ik voor alle kleding eerder voor comfortabel passend dan voor superstrak.