Auteur Topic: Barbour  (558287 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Barbour
Reactie #1050 Gepost op: 06 oktober 2013 - 19:36:01
Good point. Mailtje met dezelfde foto's gestuurd. Maar ben alsnog benieuwd naar jullie mening :)

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1051 Gepost op: 06 oktober 2013 - 20:05:04
Echt.

Sent from my iPad using Tapatalk
live and let die

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1052 Gepost op: 06 oktober 2013 - 20:22:57
Ik zou zeggen nep. Ik dacht dat ook bij Barbour de ruit in de voering altijd symmetrisch gecentreerd (of gecentreerd symmetrisch?) werd verwerkt, zoals bij Burberry. Maar zo veel verstand heb ik niet van het merk.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1053 Gepost op: 06 oktober 2013 - 20:29:36
Die knoopjes en dat borduursel doen me edhten.

Sent from my iPad using Tapatalk
live and let die

Soptor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1054 Gepost op: 06 oktober 2013 - 20:34:04
Echt of nep, hij kostte twee tientjes en past beter dan alle andere ovenwanten die je hebt gepast. Volgens mij heb je dan een winnaar.

Charlie

• Gast
Barbour
Reactie #1055 Gepost op: 06 oktober 2013 - 20:51:53
Hmm, een nieuwe aanwinst uit de Episode waar ik nu beetje over twijfel. Barbour ovenwant - sorry, quilted jacket - in een frisser kleurtje blauw dan ik gewend ben, die mij ook beter past dan alle quilteds die ik tot nu toe aan heb gehad. Voor 2 tientjes - why not.

Maar nu twijfel ik of het een fake is. Het is een model met een nogal rare combinatie aan uiterlijke features - zipper only, tartan voering, slanted patch pockets, geen corduroy kraag, knoopverstelling op heupen -  die ik ook niet op internet terug kan vinden. Hij lijkt het meeste op de Scrambler:

Maar ook die wijkt dus op aardig wat punten af.

Een paar detail pics:
Ik heb dit etiket zelf nog nooit eerder gezien, maar zie 't aan de andere kant wel vaker terug op internet. Maar dat kunnen natuurlijk ook allemaal fakes zijn ;)

Dubbele rits is wel signed (Barbour boven, YKK beneden, YKK Vislon op achterkant) en merk is op de juiste plek gestikt.

Alle knoopjes zijn signed:

Maar wat mij het meeste doet denken dat ie fake is: witte tag in de rechterzak. Google heeft nog nooit van D916 gehoord en flyweight jacket lijkt geen model maar een stofaanduiding:

Deze informatie wordt op mijn Bedale ook heel anders weergegeven:

Jullie oordeel, mannen?

Je hoeft je geen zorgen te maken, dit is voor zover ik kan zien een authentieke Barbour. Het doet mij aan een wat ouder model denken. Het binnenplaatje, met de Royal Warrants komt overeen met alle overige Barbour jassen en het witte plaatje aan de binnenkant hoef je je ook geen zorgen over te maken. Dat zit overal in. Het D916 is gewoon een fabrieksmodelaanduiding. De rest ziet ook ook gewoon normaal uit, zelfs tot op de stiksels. Een mailtje naar Barbour kan echter nooit kwaad.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Barbour
Reactie #1056 Gepost op: 06 oktober 2013 - 22:53:07
Thanks heren! Doet me goed dat Charlie het wel vertrouwt :) benieuwd wat Barbour er zelf over te zeggen heeft. In mijn Bedale heeft het etiket met de Royal Warrants een andere vormgeving: de drie warrants staan daar horizontaal en daaronder staan Barbour en de modelnaam. De witte modeltag is daar ook een stuk informatiever, vandaar mijn twijfels over beide.

Charlie

• Gast
Barbour
Reactie #1057 Gepost op: 07 oktober 2013 - 00:33:42
Ja, dat verschilt wanneer je 'em gekocht hebt. Ik heb het even voor je uitgezocht en de oudere modellen hebben ze horizontaal en de nieuwe verticaal. Ik heb zelfs een jasje gehad waar er nog maar twee opstonden ook. Royal Warrants zijn aan Barbour toegekend in 1974 (Queen), 1982 (Philip) en 1987 (Charles). Aan de hand daarvan kun je dus ook de leeftijd van je Barbour bepalen. Om je gerust te stellen, even ondersteuning met beeldmateriaal:

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Barbour
Reactie #1058 Gepost op: 07 oktober 2013 - 01:11:27
Ahhh, duidelijk! Thanks :D

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Barbour
Reactie #1059 Gepost op: 07 oktober 2013 - 09:16:08
Goede info Charles!

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Barbour
Reactie #1060 Gepost op: 07 oktober 2013 - 10:54:39
Ai, reply van Barbour (lekker snel trouwens, zo op de maandagochtend):
Citaat
It is difficult to know for sure without inspecting the jacket but I would have thought counterfeit due to the type of tartan lining used and the standard of work around the stitching of 'Barbour'.

Charlie

• Gast
Barbour
Reactie #1061 Gepost op: 07 oktober 2013 - 13:27:32
Nouja, het is erg moeilijk te zeggen, maar wat betreft de voering moet ik ze gelijk geven, want die heb ik ook nog nooit gezien, maar de rest ziet er wel authentiek uit, zelfs tot op de stiksels toe (bij mij ziet het er ook zo uit, maar ik heb bijvoorbeeld op mijn etiket weer geen Royal Warrants meer staan, want die zijn inmiddels vervaagd). Ik ben het dus eigenlijk niet echt eens met wat gezegd wordt. Alleen het heikele puntje is dus wel die binnenvoering. Ik zou het gevalletje gewoon even opsturen. Dan weet je het 100% zeker; kost ook niet veel om het te verzenden naar Engeland (rond de €20 bij PostNL).

Laatst bewerkt op: 07 oktober 2013 - 13:43:38 door Charlie

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1062 Gepost op: 07 oktober 2013 - 13:29:03
een 20 euro jas opsturen ter vernietiging voor 20 euro.
live and let die

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1063 Gepost op: 07 oktober 2013 - 13:32:27
Die quilted jassen van Barbour zijn toch niet zo duur? Zou me zeer raar lijken moest het afwerkingsniveau van de fakes zo hoog liggen... Misschien is het een sample of een jas die maar kort in productie is geweest?

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Barbour
Reactie #1064 Gepost op: 07 oktober 2013 - 13:39:03
een 20 euro jas opsturen ter vernietiging voor 20 euro.

Hehehe ja dat zie ik ook niet helemaal zitten  :azn:

Denk dat ik het er maar bij laat en 'm gewoon ga dragen. Mijn geweten kan dat nog wel aan :)