Hmm, een nieuwe aanwinst uit de Episode waar ik nu beetje over twijfel. Barbour ovenwant - sorry, quilted jacket - in een frisser kleurtje blauw dan ik gewend ben, die mij ook beter past dan alle quilteds die ik tot nu toe aan heb gehad. Voor 2 tientjes - why not.

Maar nu twijfel ik of het een fake is. Het is een model met een nogal rare combinatie aan uiterlijke features - zipper only, tartan voering, slanted patch pockets, geen corduroy kraag, knoopverstelling op heupen - die ik ook niet op internet terug kan vinden. Hij lijkt het meeste op de Scrambler:

Maar ook die wijkt dus op aardig wat punten af.
Een paar detail pics:
Ik heb dit etiket zelf nog nooit eerder gezien, maar zie 't aan de andere kant wel vaker terug op internet. Maar dat kunnen natuurlijk ook allemaal fakes zijn

Dubbele rits is wel signed (Barbour boven, YKK beneden, YKK Vislon op achterkant) en merk is op de juiste plek gestikt.

Alle knoopjes zijn signed:

Maar wat mij het meeste doet denken dat ie fake is: witte tag in de rechterzak. Google heeft nog nooit van D916 gehoord en flyweight jacket lijkt geen model maar een stofaanduiding:

Deze informatie wordt op mijn Bedale ook heel anders weergegeven:

Jullie oordeel, mannen?