Auteur Topic: Barbour  (555993 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Barbour
Reactie #990 Gepost op: 16 juni 2013 - 20:15:50
Voordeel van je Barbour aan hebben naar Vlieland: Geen last van rondvliegend water of zand, die jas houdt je inderdaad heerlijk droog.
Nadeel van je Barbour aan hebben naar Vlieland: Met de warmte van de zon wordt de wax toch licht plakkerig en vervolgens ben je een lopende zandbak als je van de strandwandeling terugkomt.

Net half uur staan borstelen en met natte doek bezig geweest om het ergste eraf te krijgen :')

Charlie

• Gast
Reactie #991 Gepost op: 16 juni 2013 - 20:20:04
Ja, daarom moet je ook een föhn gebruiken nadat je de wax aangebracht hebt, om zo te voorkomen dat de wax plakkerig blijft.

guest45

• Gast
Reactie #992 Gepost op: 30 augustus 2013 - 22:07:46

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #993 Gepost op: 31 augustus 2013 - 08:57:46
Ja, daarom moet je ook een föhn gebruiken nadat je de wax aangebracht hebt, om zo te voorkomen dat de wax plakkerig blijft.
heb de mijne 2 weken in volle zon laten hangen om te laten drogen maar als het wat warmer is heeft hij nog steeds waxbleeding... :(
Hopelijk w het weer snel winter

Charlie

• Gast
Reactie #994 Gepost op: 31 augustus 2013 - 10:32:17
Dan heb je er waarschijnlijk te veel wax opgedaan, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de zon niet het gewenste effect heeft. In de fabriek van Barbour gebruiken ze namelijk hete platen waar ze de jassen opleggen, vervolgens smeren ze de jassen lichtjes in met wax en föhnen ze de wax droog.

Probeer eens met de föhn erover heen te gaan. Dat is wat ik altijd doe en ik heb nooit last van te veel bleeding. Maar je moet je natuurlijk wel realiseren dat er altijd enige mate van bleeding aanwezig is, want het is een natuurproduct aangebracht door... jezelf. Ik zal wel eens wat foto's schieten als ik weer mijn jas ga waxen. Wellicht helpt dat.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #995 Gepost op: 31 augustus 2013 - 19:53:49
In de fabriek van Barbour gebruiken ze namelijk hete platen waar ze de jassen opleggen, vervolgens smeren ze de jassen lichtjes in met wax en föhnen ze de wax droog.

Zou dit echt nog zo met de hand gebeuren? Kan het me haast niet voorstellen voor die prijs..

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #996 Gepost op: 31 augustus 2013 - 20:07:47
Dure schoenen moet je toch ook blijven poetsen met de hand?

Edit: spelling + toevoeging 'met de hand'
Laatst bewerkt op: 31 augustus 2013 - 20:17:58 door Humphrey
Style is never out of fashion

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #997 Gepost op: 31 augustus 2013 - 20:09:02
Dude schoenen moet je toch ook blijven poetsen?

Duuuuuudeeee, volgens mij heb je moeite met lezen...

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #998 Gepost op: 31 augustus 2013 - 23:11:36
Zou dit echt nog zo met de hand gebeuren? Kan het me haast niet voorstellen voor die prijs..

Voor het rewaxen ws wel, maar ik denk dat ze voor het maken van de jas wel reeds gewaxte stof gebruiken.

Charlie

• Gast
Reactie #999 Gepost op: 31 augustus 2013 - 23:12:14

Ja, dat heb ik eens gezien in de fabriek daar. Wat had je anders verwacht? Onderdompelen in een waxbad?

Voor het rewaxen ws wel, maar ik denk dat ze voor het maken van de jas wel reeds gewaxte stof gebruiken.

Dat werkt niet, anders krijg je namelijk lekkage bij de naden.
Laatst bewerkt op: 31 augustus 2013 - 23:13:59 door Charlie

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #1000 Gepost op: 31 augustus 2013 - 23:15:44
Daar ging ik wel van uit. Ik denk dat de optie die Guy aangeeft ook een hele reële is. Bij zoveel nieuwe jassen per jaar kun je volgens mij niet met de hand waxen en föhnen en dan jassen voor zon laag prijsje verkopen..

Rewax lijkt me een ander verhaal..

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #1001 Gepost op: 31 augustus 2013 - 23:23:21
Dat werkt niet, anders krijg je namelijk lekkage bij de naden.

Maar hoe krijg je dan de voering etc erin? Een te zwaar ontwaxte Barbour is niet te redden volgens iedereen op internet, want dan gaat de wax dwars door de outer heen en komt het op de voering terecht. Dat zal bij het maken van een jas met een ongewaxte stof als basis niet anders zijn lijkt me.

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1002 Gepost op: 01 september 2013 - 09:40:46
heb eens een filmpje van zo'n rewaxing gezien en dat gaat wel supersnel.
Misschien doen ze het wel in één of ander waxfabriekje in de PRC

guest45

• Gast
Reactie #1003 Gepost op: 01 september 2013 - 10:30:55
Ook na rewaxing is mijn jack niet watericht; na een echt goede hoosbui ben ik toch nat.
Prima voor kleine buitjes verder prima.
Nadeel van meer wax is dat het ademend vermogen afneemt waardoor de jas minder geschikt wordt voor dagelijks gebruik.

Dries

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1004 Gepost op: 01 september 2013 - 10:56:05
Dan ben ik blij dat ik toch voor de ongewaxte Barbour International ben gegaan.
Ik twijfelde tussen een donkergroene ongewaxte en een marineblauwe waxjas.

Geen onderhoud, lekker luchtig te dragen zonder binnenvoering en in de herfst comfortabel met de voering er in.
Bij echt slecht weer moet er wel een parapluutje mee maar je kunt niet alles hebben.