Auteur Topic: Horloges  (6760473 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #9045 Gepost op: 20 februari 2010 - 13:33:02
Deze lijkt exact hetzelfde als die van mij, maar dan een tientje duurder, dus misschien betere kwaliteit:

(Van bovenstaand adres.)

En een prachtig schroevendraaiersetje in een houten kistje:

En deze mag natuurlijk ook niet ontbreken. Voor op de schoorsteenmantel of zo.

Laatst bewerkt op: 20 februari 2010 - 13:50:41 door Carwo

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9046 Gepost op: 20 februari 2010 - 15:03:26
Horlogegereedschap zou ik altijd van Bergeon kopen. Waarom koop je niet een Wenger Minathor? Twee vliegen in één klap: Zwitsers zakmes én praktisch horlogegereedschap met 9 genormaliseerde bits (uit te breiden tot 13; zeker doen!). In Den Haag vragen ze niet de hoofdprijs.

The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Mediaman

• Gast
Reactie #9047 Gepost op: 20 februari 2010 - 16:06:36
Heren, dank voor de uitgebreide antwoorden; het merk Bergeon was ik dus naar op zoek.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9048 Gepost op: 20 februari 2010 - 16:43:46
Altijd handig voor als je tijdens het kamperen je horloge wilt verstellen :)

Even zonder dollen, ik stond er echt van te kijken toen ik de foto's zag.
if i stop lying i just disappoint you

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9049 Gepost op: 20 februari 2010 - 20:40:00
Horlogegereedschap zou ik altijd van Bergeon kopen. Waarom koop je niet een Wenger Minathor?

Gaaf! Lijkt me niet heel praktisch (qua ergonomie lijkt een tool specifiek voor elke job me beter), maar zeker mooi om erbij te hebben.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9050 Gepost op: 21 februari 2010 - 23:49:36
Iemand verstand van horloge-defecten?

Het ETA uurwerk op mijn 3 jaar oude Archimede is opeens gestopt met lopen. Het radartje (omcirkeld in afbeelding) draait niet meer rond. Ik kan hem wel opwinden en zie dan tandwieltjes lopen, maar het radartje beweegt niet meer.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #9051 Gepost op: 22 februari 2010 - 09:28:04
Hiervoor zul je echt naar een horlogemaker/juwelier moeten denk ik.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9052 Gepost op: 22 februari 2010 - 09:52:32
Even informeren bij de zaak waar je het horloge gekocht hebt.

Norbertus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9053 Gepost op: 22 februari 2010 - 18:35:00
Iemand verstand van horloge-defecten?

Het ETA uurwerk op mijn 3 jaar oude Archimede is opeens gestopt met lopen. Het radartje (omcirkeld in afbeelding) draait niet meer rond. Ik kan hem wel opwinden en zie dan tandwieltjes lopen, maar het radartje beweegt niet meer.
Dat is volgens mij de balans die vast zit. Ik zou allereerst Archimede een mailtje sturen (er vanuit gaande dat je het horloge direct van hen hebt gekocht). En anders een lokale horlogemaker. Succes.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9054 Gepost op: 22 februari 2010 - 18:44:57
Veer gebroken vermoedelijk... inderdaad werk voor een horlogemaker.

Uiteraard Archimede even vragen of dit onder garantie valt !
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9055 Gepost op: 23 februari 2010 - 09:55:36
Heb Archimede gemaild, zag dat er in Den Haag een authorized dealer zit, mocht ik voor het weekend nog geen reactie uit Duitsland zelf hebben dan zal ik daar navragen.

De garantie is 2 jaar, mijn horloge is meer dan 3 jaar oud.. Dus tenzij een forumlid met een jonger exemplaar zijn garantiebewijs wilt delen denk ik dat het niet meer binnen de termijn valt ;)

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9056 Gepost op: 23 februari 2010 - 11:15:57
Garantiebewijs is meestal gekoppeld aan het serienr. dus ik denk dat dat laatste niet gaat lukken Clay ;)
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9057 Gepost op: 23 februari 2010 - 17:48:21
Haha, viel te proberen ;)

Mail terug van Archimede, zij adviseren naar een lokale juwelier te gaan aangezien het een vrij standaard uurwerk betreft.

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9058 Gepost op: 08 maart 2010 - 22:21:24
Deze (mijn laatste aanwinst) trok mijn aandacht omdat het een bescheiden (38 mm) maar groter dragende (smalle kastrand) chrono betrof met een wat minder gebruikelijk El Primero uurwerk (nl. de handopwinder). Een 'jonge klassieker' uit 1999. Foto's (vooralsnog) van de verkoper... Horloge heeft een beurt gehad.

Uiteraard kan alleen Zenith wegkomen met een (traditionele) datum op deze positie. Ander voordeel is dat er geen lelijke 'afgesneden' cijfers op de wijzerplaat staan ;)

Mediaman

• Gast
Reactie #9059 Gepost op: 08 maart 2010 - 22:25:46
Heel mooi, ik zou er wel een crocoband met contraststiksels op zetten in zwart of cognac. Prijsindicatie?