Auteur Topic: Horloges  (6760511 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #8985 Gepost op: 13 januari 2010 - 17:45:48
Als het geen manufactuur is en geen gelimiteerde productie vind ik ca. € 30k echt een belachelijk bedrag.

Geen manufactuur (ETA2894-2), wel gelimiteerd tot 3267 stuks. Maar belachelijke prijs idd.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8986 Gepost op: 13 januari 2010 - 18:32:44
Aspen One
Erg mooie klok, erg prijzig ook.

Poeh, wat een aanstellerij dit... ik vind het drie keer niks, sorry.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8987 Gepost op: 14 januari 2010 - 18:07:35
kort vraagje wat ben je ongeveer kwijt voor een IWC Portuguese Chrono (bruine band en blauwe wijzers) ? In amerika zag ik er wat voor $5.000. Hoe zit dat hier in NL?
Laatst bewerkt op: 14 januari 2010 - 18:10:48 door Orno
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8988 Gepost op: 14 januari 2010 - 22:55:09
Meteen kopen in de US.

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8989 Gepost op: 19 januari 2010 - 10:23:27
Is iemand bekend met het horlogemerk Carucci: http://www.carucci.de/

Heeft iemand tips voor een horloge(merk), budget is zo'n 300 euro. Ik heb er zelf niet veel verstand van, dus misschien kan men mij op weg helpen.

Hieronder een paar voorbeelden van wat ik interessante horloges vind.

Laatst bewerkt op: 19 januari 2010 - 14:46:14 door Ervé

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #8990 Gepost op: 19 januari 2010 - 19:16:16
Een Seagull? Een van de betaalbaarste mechanische chronografen met werkende maanfase:
http://www.usseagull.com/production.asp?cid=10&pid=53

Chinees klokje, maar degelijk Chinees - niet fout nephorloge Chinees.

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8991 Gepost op: 19 januari 2010 - 19:23:58
Dank voor de verwijzing  GuyS, ziet er goed uit. Ben jij bekend met Carucci en Revue Thommen?

Mooie plaatjes: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,130974

edit: toevoeging.
Laatst bewerkt op: 19 januari 2010 - 19:31:13 door Ervé

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8992 Gepost op: 19 januari 2010 - 19:29:42
Dat is best wel een heel gaaf horloge, die Sea-Gull. Ik zou niet hebben gezegd dat het hier ging om een Chinees merk, met uitzondering van een redelijk schrale naam dan.

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8993 Gepost op: 19 januari 2010 - 19:37:34
Dat is best wel een heel gaaf horloge, die Sea-Gull. Ik zou niet hebben gezegd dat het hier ging om een Chinees merk, met uitzondering van een redelijk schrale naam dan.

Alleen nog uitvinden wie dit verkoopt in Nederland voor verder onderzoek.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #8994 Gepost op: 19 januari 2010 - 21:28:36

Ben geen verkoper van Tissot (is nu de tweede keer dat ik het merk namelijk noem in dit draadje  :wink:) maar is een Le Locle is wellicht wat. Automatisch uurwerk, goede kwaliteit, bekend merk met historie. 50 euro boven budget (is dat voor je te doen?).

http://www.watchesbuynet.nl/horloge/778-tissot-le-locle-automatic.html
Laatst bewerkt op: 19 januari 2010 - 21:30:18 door floriss
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Ervé

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #8995 Gepost op: 19 januari 2010 - 21:42:04
Dank je. Ik neem hem mee in de overweging. Is Tissot echt een stuk beter dan de Revue Thommen?

Ivo

• Bekijk profiel
Reactie #8996 Gepost op: 19 januari 2010 - 22:35:29
Dank je. Ik neem hem mee in de overweging. Is Tissot echt een stuk beter dan de Revue Thommen?

Ik heb zo een Le Locle ooit gehad. Mooi horloge, zeker voor het geld!!!

Mij was het horloge ietwat saai, en ik vond het de investering van een echte croc niet waard, maar het zou wel heel mooi staan  :-({|=

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #8997 Gepost op: 19 januari 2010 - 22:55:38

De Chinezen hebben een slechte naam door de replica's en andere prul, maar er is ook zeker een traditie van degelijke, originele (en dure) uurwerken in het land - je moet alleen even weten welke het zijn. Sea-Gull is na ETA de grootste producent van mechanische uurwerken ter wereld, verantwoordelijk voor een kwart van de totale supply. Sea-Gull maakt ook al jaren onderdelen/ebauches die naar Zwitserland worden verscheept en daar dan vervolgens op creatieve wijze worden omgedoopt tot Zwitserse uurwerken (Claro Semag is daar het meest spraakmakende voorbeeld van, vooral omdat ze bij CS weigeren toe te geven dat dit het geval is. Ontleed echter een CL888 en het is onderdeel voor onderdeel een Sea-Gull ST16: http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=312588). Sea-Gull is overigens de exportnaam die bedacht werd in de jaren '70, toen de Chinese naam Dong Feng - Oostelijke wind - te politiek gekleurd werd bevonden om geschikt te zijn. Er is weinig politiek gekleurd aan een zeemeeuw, en het heeft vast nog wel een of andere mooie betekenis in het Chinees :)

Deze Sea-Gull chronografen zijn overigens handgewonden columnwheel chrono's op basis van het ST19 uurwerk, wat eigenlijk een verbetering van de klassieke Zwitserse Venus 175 is. In de jaren '60 hebben de Chinezen alle machines om deze te maken overgekocht voor hun luchtmacht chronografen.

En Sea-Gull kopen moet je overigens via de VS importeur regelen; de Europese importeur vraagt echt bizarre prijzen (op sommige modellen 10x zo duur als de Amerikaanse). Als je zegt dat je lid bent van WatchUSeek krijg je nog extra korting.

(Ik vind horloges technisch interessant maar zit op een gelimiteerd budget, waardoor juist de Chinese klokjes mij toegang geven tot modellen die ik anders niet zou kunnen bezitten. Een Zwitserse tourbillon is onbetaalbaar, een Chinese daarentegen...)
Laatst bewerkt op: 19 januari 2010 - 22:57:56 door GuyS

Jim-Jorden

• Gebruiker
  • modern' talking
    • Bekijk profiel
Reactie #8998 Gepost op: 19 januari 2010 - 23:14:09
Interessant !

Heb altijd gedacht dat ze in china alleen maar alles konden namaken van Rolls'en tot klokken.
"Greed is good"

Jonkheer vierkant

• Bekijk profiel
Reactie #8999 Gepost op: 23 januari 2010 - 17:20:22
Ik heb nog een vraag die op pagina 295 al voorbij kwam, en waarbij er doorgelinkt werd naar een andere site.
Ik zou namelijk graag een zakhorloge dragen op mijn drie-delig pak.
Het past niet bij het modebeeld, maar ik ben er zelf weg van.

Verder probleem is het feit dat ik zelf pas 20 ben, en zodoende met zakhorloge al helemaal anders dan anders ben.
Graag zou ik advies en jullie visie hierop krijgen. En om terug te grijpen naar het topic waar op pagina 295 naar werd teruggegrepen, heb ik 'de laatste 100 jaar onder een steen geleefd' of moet ik me niet door groepsconformisme laten sturen, en kan ik hiermee dus zonder mezelf te ridiculiseren als persoon voor de dag komen?