Auteur Topic: Horloges  (6760472 keer gelezen)

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #9060 Gepost op: 09 maart 2010 - 08:07:31
Heel mooi, ik zou er wel een crocoband met contraststiksels op zetten in zwart of cognac. Prijsindicatie?

Wilde er een heel donkerbruine kroko of struis opzetten... Op Ebay tussen de 1500 en 2000 euro (als je ze in deze uitvoering kunt vinden)

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9061 Gepost op: 09 maart 2010 - 09:47:33
Zenith oude stijl blijft mooi!
This, madame, is Versailles.

Mediaman

• Gast
Reactie #9062 Gepost op: 09 maart 2010 - 09:49:25
Wilde er een heel donkerbruine kroko of struis opzetten... Op Ebay tussen de 1500 en 2000 euro (als je ze in deze uitvoering kunt vinden)

Ook mooi, veel plezier ervan. Wel foto's posten hé?

Zakdoek?nee pochet!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9063 Gepost op: 09 maart 2010 - 11:11:50
erg mooi.. zoiets zoek ik ook nog..eigenlijk nog nooit me verdiept in Zenith..recent wel n omega van 36 mm aangeschaft.. maar die gaat in de verkoop..= te klein..
Stijl, het hebben is belangrijker dan het erover praten...

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9064 Gepost op: 09 maart 2010 - 11:27:30
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

brenn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9065 Gepost op: 09 maart 2010 - 18:33:34
Na veel lezen op de bekende watch forums en langs gaan kijken/passen bij verschillende vintage en nieuwe horloge winkels gisteren mijn eerste echte horloge aangeschaft (images gesourced van het net):

Grand Seiko sbgl001:

Zakdoek?nee pochet!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9066 Gepost op: 09 maart 2010 - 19:11:15
mooi, tijdloos.. veel plezier er mee!
Stijl, het hebben is belangrijker dan het erover praten...

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9067 Gepost op: 09 maart 2010 - 19:55:16
Moooi die Zenith! Een fraaie (vintage) Zenith met El Primero staat ook nog erg hoog op mijn verlanglijstje - hoewel een handopgewonden El Primero dan weer een aparte keuze is, ik zou juist voor de auto gaan. Of zit er een mooi verhaal achter de handgewonden versie dat ik nog niet ken?

Mediaman

• Gast
Reactie #9068 Gepost op: 09 maart 2010 - 21:39:32
Voor het WK:

Weer eens wat anders dan oranje sokken.

Bron: http://www.gnomonwatches.com/NATOStrap.htm

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9069 Gepost op: 09 maart 2010 - 22:36:57
Moooi die Zenith! Een fraaie (vintage) Zenith met El Primero staat ook nog erg hoog op mijn verlanglijstje - hoewel een handopgewonden El Primero dan weer een aparte keuze is, ik zou juist voor de auto gaan. Of zit er een mooi verhaal achter de handgewonden versie dat ik nog niet ken?

De El Primero is gebouwd als automaat (volgens Zenith, doch betwistbaar, de 1e chrono automaat) en dus relatief gangbaar en 'standaard'. Deze is hetzelfde met de automaat eraf gesloopt, voor een kleinere markt dus zeldzamer en het scheelt merkbaar in de dikte van de kast, draagt dus wat comfortabeler. Deze heeft ook een schroefdeksel i.t.t. de vergelijkbare automaat, die ook nog eens een net wat drukkere wijzerplaat en wat minder mooie wijzers heeft. Aangezien ik veel wissel met horloges prefereer ik een handopwinder boven een automaat. Zo'n multiwinder voor alle automaten zie ik niet zitten, dan liever een aantal horloges (die met datum in elk geval) even tweedagelijks opwinden.

Momenteel wissel ik een viertal horloges (van de ca. 12) regelmatig uit: Deze Zenith, de Panerai 118, een vintage Titus duiker (automaat) en een Stowa Seatime met stalen band voor het klussen ;)
Laatst bewerkt op: 09 maart 2010 - 22:40:29 door acour_jeroen

Mediaman

• Gast
Reactie #9070 Gepost op: 10 maart 2010 - 14:06:27
Ik vraag me het volgende af; Omega heeft stalen banden die zijn opgebouwd uit matte en meer glimmende delen. Zou het mogelijk zijn om de glimmende delen mat te laten maken? Ter verduidelijking een foto van de band van een Speedmaster, die ik mooier zou vinden met een geheel matte geborstelde stalenband.

Iemand een idee?

ML

• Gast
Reactie #9071 Gepost op: 10 maart 2010 - 15:07:18
Een matte stalen horlogeband van Omega is, als ik het goed heb, gewoon te koop bij de juwelier.

Deze Nederlander verkoopt Omega onderdelen, wellicht dat hij ook iets heeft: klik hier.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9072 Gepost op: 10 maart 2010 - 21:27:58
De El Primero is gebouwd als automaat (volgens Zenith, doch betwistbaar, de 1e chrono automaat) en dus relatief gangbaar en 'standaard'.

Dat is de reden juist dat ik er een zou willen in automaat - betwistbaar idd, maar toch :)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9073 Gepost op: 10 maart 2010 - 22:58:04
Heb nog een Daytona met dat uurwerk.

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9074 Gepost op: 11 maart 2010 - 13:59:09
Heb nog een Daytona met dat uurwerk.

Rolex heeft het uurwerk aangepast (lager tikgetal), maar verder inderdaad gebruikelijk Daytona uurwerk