Auteur Topic: Horloges  (6759548 keer gelezen)

james125

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #17700 Gepost op: 28 juli 2013 - 18:24:04
Nou, veel mensen geven helemaal niks om een horloge want "ik kijk op mijn telefoon wel hoe laat het is" en nagenoeg de rest kan het horloge wat ze willen niet betalen. Dan kom je uit op neppe rolexen en Ingersoll-achtige Chinese misbaksels.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #17701 Gepost op: 29 juli 2013 - 01:01:52
Blijf het alleen jammer vinden als mensen niet hun eigen smaak durven te dragen.

Het is denk ik een wisselwerking, Geo. Als je vind dat een object bij een bevolkingsgroep hoort die je negatief ervaart, dan zal dat waarschijnlijk minder aantrekkelijk voor je en dus minder jouw smaak worden. De situatie waarin jij iets echt mooi vindt maar expliciet niet zult dragen omdat het de verkeerde associaties oproept bij jou en je vrienden komt denk ik niet zo snel voor; cognitieve dissonantie zal jouw mening over datgene vanzelf bijtrekken om consistent te zijn.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17702 Gepost op: 29 juli 2013 - 08:33:03
Ik vraag me af wat jullie mening over sport/duik horloges gemaakt in brons, in plaats van staal.
Brons heeft voor en nadelen en ziet er totaal anders uit dan staal.
De afgelopen jaren zijn er een aantal geweest in het dure segment, maar nu komen er een aantal merken
naar voren, die voor een leuk bedrag een goede duiker in brons maken.

[/URL]

[/URL]

Heb wat fotoos en een stuk over horloges in brons op de website van Revolution geplaatst,

http://revo-online.com/the-return-of-the-bronze-watch/

vooral omdat ik het zelf erg leuk vind, dat dit nu opgepakt wordt door de betaalbare merken, want zeg nu zelf, ook al
kan'ie er goed tegen, maar met een Panerai van een 12 duizend, hoe mooi ook, duik je toch niet zo snel de zee in. 

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17703 Gepost op: 29 juli 2013 - 09:16:27
maar met een Panerai van een 12 duizend, hoe mooi ook, duik je toch niet zo snel de zee in.
Waarom niet? Het ding is toch daarvoor bedoeld? Ik duik ook met m'n Dweller. Wel regelmatig laten controleren op waterdichtheid.

Wat brons betreft: Kan er echt mooi uitzien (de bronzen Panerai vond ik erg mooi maar voor mij veel te groot). Verder geen functie maar geeft wel een apart karakter aan een horloge, helemaal met een mooi "gebruikerspatina" (helaas zullen de meeste eigenaren zo'n horloge juist niet gebruiken) er op.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17704 Gepost op: 29 juli 2013 - 09:20:23
Leuk dat je dat doet Fedor, maar zoals je zegt, ik denk dat veel mensen het een beetje zonde vinden,
ondanks dat het horloge er voor bedoeld is.
Em zo'n Dweller kan er zeker tegen, mits regelmatig gechecked.
Ik ben vooral benieuwd wat de mensen hier op het forum van zo'n  "gebruikerspatina" op brons vinden.
Is het wat brons aantrekkelijk maakt of is het lelijk?

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17705 Gepost op: 29 juli 2013 - 09:20:23
Ik ben niet zo kapot van bronzen kasten. Het doet me niet veel. Dat 'gestuntel' met die horloges in plastic zakjes en dan een hardgekookt ei erbij om het brons snel te laten patineren, vind ik ook al van een treurigheid getuigen die zijn weerga niet kent. Een fors gepatineerde bronzen wijzerplaat vind ik daarentegen wel mooi. Uniek. Onderscheidend. En zomers.
Bijvoorbeeld dit horloge van Ochs und Junior. De kast is in titanium. Ik zou zelf voor een zilveren kast hebben gekozen. Die wordt lekker vlekkerig. Dat vind ik mooi.
Laatst bewerkt op: 29 juli 2013 - 11:37:38 door Edgar
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17706 Gepost op: 29 juli 2013 - 09:28:05
@Geo, ik ga gewoon met mijn Panerai( geen bronzen hoor) de zee in.
Gewoon leren bandje verwisselen, heel eenvoudig bij Panerai en de rubberen band erop.
Ze zijn ervoor gemaakt.
Laatst bewerkt op: 29 juli 2013 - 09:30:18 door Bogart

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17707 Gepost op: 29 juli 2013 - 09:56:49
Zwemmen doe ik er niet meer maar het kan wel  ;)

The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17708 Gepost op: 29 juli 2013 - 10:55:37
Mijn IWC 3536 ti is mijn toolwatch. Die draag ik op het strand, tijdens het roeien, golfen, bomen rooien, muren slopen, skiën...

The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17709 Gepost op: 29 juli 2013 - 10:59:56
Ik ben vooral benieuwd wat de mensen hier op het forum van zo'n  "gebruikerspatina" op brons vinden.
Is het wat brons aantrekkelijk maakt of is het lelijk?
Alleen als het "echt" gebruikerspatina betreft. De "egaal" geoxideerde exemplaren (door zielige versnel-trucjes zoals hierboven al gemeld) vind ik er niet uitzien. Kasten moeten ook glimmende slijtplekken hebben e.d.

Een nieuwe bronzen kast vind ik overigens niet mooi. Na aanschaf dus veel gebruiken om het wat karakter mee te geven.

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17710 Gepost op: 29 juli 2013 - 11:17:32
Mijn IWC 3536 ti is mijn toolwatch. Die draag ik op het strand, tijdens het roeien, golfen, bomen rooien, muren slopen, skiën...

Seamaster bij mij. Gaat mee op duikvakantie (Bonaire, Sharm, Djibouti, Z-Afrika), wordt gebruikt bij het jagen, alles waarbij water, modder, vuilte bij te kijken komt :)

@Geo: heb persoonlijk niets met bronzen horloges. Panerai's Bronzo lijkt wel leuk, maar enkel voor naar te kijken, zou het zelf nooit dragen.
@Mark: schitterend  =D>
Laatst bewerkt op: 29 juli 2013 - 11:25:38 door Suprageex

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #17711 Gepost op: 29 juli 2013 - 11:27:26
Ik vind brons erg leuk, maar dan vooral voor een horloge 'erbij'. Niet heel flexibel door de nogal uitgesproken kast denk ik. Tof voor casual bij je jeans, zie het niet zo bij een nette SF outfit gebeuren.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17712 Gepost op: 29 juli 2013 - 14:18:59
@Edgar
Erg mooi horloge Edgar, maar het ging hier natuurlijk om duik/sport horloges.
Vraag me wel af hoe de wijzerplaat van de O&J evolueert en wat je er zelf aan kunt doen, als het uit de hand loopt.
@Bogart
Rubberen band van Panerai zit geweldig. Zo soeperl. Gaaf dat je er mee de zee in gaat.
@Fedor
Je hebt helemaal gelijk. Die truucjes zijn belachelijk. patina komt vanzelf en dan die slijtplekken,
daar waar het textiel steeds over de kast komt, dat maakt inderdaad het mooie aan zo'n horloge.
@Suprageeks
gaaf om te zien dat veel mensen hier hun sporthorloge, ook op die manier gebruiken.
Had ik niet gedacht.
@GuyS
Tuurlijk voor ernaast, dit is niet iets waar je mee op kantoor wilt zitten.

Dank voor de reacties mannen.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #17713 Gepost op: 29 juli 2013 - 14:27:13
Edgar, iemand heeft mij eens verteld dat je niet mag golfen met een automaat want dan kan ie stuk gaan. klopt dat?
The man with style, is the man who can smile

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #17714 Gepost op: 29 juli 2013 - 14:39:42
Citaat
AMSTERDAM - Trotse bezitters van horloges met automatische uurwerken doen er verstandig aan het klokje tijdens het golfen Het uurwerk kan door de trillingen beschadigd raken. Daarvoor waarschuwen horlogemakers die met regelmaat dure klokjes binnenkrijgen die moeten worden hersteld nadat ze zijn blootgesteld aan heftige schokken.

Horloges met automatische uurwerken, die je niet hoeft op te winden en waar geen batterij in zit, zijn weer helemaal in. Ze zijn vooral te vinden om de pols van mannen. Veel topmerken als IWC, Tag Heuer, Rolex en Omega hebben horloges in de collectie met een automatisch uurwerk.

"Ook ik krijg automatische uurwerken binnen die door plotselinge schokken onklaar zijn geraakt. Daar kunnen ze, ook heel dure horloges, écht niet tegen", weet horlogemaker Peter Klemann uit Haarlem uit ervaring. " De golfsport is erom berucht." Meest gehoorde klacht is volgens Klemann dat automatische horloges die zijn blootgesteld aan schokken en vibraties vóór gaan lopen. "Door de klap slingert de olie uit de minuscule lagers en komt terecht op de windingen van de spiraalveer. Die blijven vervolgens aan elkaar plakken. Ook kan door een schok de balans uit positie raken." Horlogemaker Roland Oostwegel uit Heerlen stelt bij een reparatie bijna altijd de vraag of een eigenaar van een beschadigd klokje golft. "Bij een afslag krijgt het klokje een flinke tik. . Door de stoot komt de plateausteen buiten de gaffel, vergelijk het maar met een arm uit de kom. Dan blokkeert het uurwerk."

Horlogefabrikant Tag Heuer raadt het zelfs ten stelligste af om met een automatisch horloge om te golfen. "We adviseren we om tijdens het golfspel het horloge in de broekzak te dragen" , aldus woordvoerder Marc Deckenbrock. "Samen met golfer Tiger Woods hebben we daarom een lichtgewicht kwartsexemplaar ontwikkeld. Die gaat niet kapot."

De Zwitserse uurwerkfabrikant ETA, die aan vrijwel alle grote merken het binnenwerk levert, ontkent dat door golf automatische uurwerken onherstelbaar beschadigd raken. ETA-directeur Kaspar Glatthard: " We testen onze uurwerken tot 5000 G en laten ze vanaf een meter hoogte op beton vallen. Dan doen ze het nog." Schoorvoetend geeft hij wel toe dat door golf automatische horloges 'iets minder accuraat kunnen gaan lopen'. " Dat is secondenwerk en kan zo worden bijgesteld."

Bron
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."