Auteur Topic: Horloges  (6759548 keer gelezen)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Horloges
Reactie #17685 Gepost op: 27 juli 2013 - 14:44:04
Ohnee het is weekend en het internet maakt Guy weer koopgek :wink:

*edit: Nog geen eens gezegd: mooi horloge!

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #17686 Gepost op: 27 juli 2013 - 15:02:07
Thanks mannen :)

Ohnee het is weekend en het internet maakt Guy weer koopgek :wink:

Hehehehehehe.
It's funny because it's true :')
Laatst bewerkt op: 27 juli 2013 - 15:04:27 door GuyS

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17687 Gepost op: 27 juli 2013 - 15:10:16
En zo verder googlend ontdek je dat er iemand een displayback heeft laten maken voor zo'n kast zodat de cal600 mooi in zicht komt. Nice. Hoort natuurlijk totaal niet op een seamaster, maar toch.

[imtp://ninanet.net/watches/others13/Mediums/momega600k01.jpgmg]
Wat geeft dat, als je het zelf mooi vindt doe je het toch gewoon :)

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #17688 Gepost op: 27 juli 2013 - 15:49:11
Hehehe, true. Ben wat onnodig puristisch geworden door al die tijd op SF :)

Ben er alleen achter wat zoiets kost (pre-built voor bestaande horloge zo'n 100-200eu, custom loopt het schijnbaar heel hard op) dus denk dat ik pas. Anders koop ik voor evenveel geld als het horloge gekost heeft een displayback :')

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #17689 Gepost op: 28 juli 2013 - 12:25:01
Wat heb je hiervoor betaald dan? Mooie dresswatch overigens, eenvoud troef.

Wat vinden we overigens van de Tudor Heritage Black Bay? OK, het is vanuit historisch oogpunt een beetje een rommeltje, maar ik raak er steeds meer gecharmeerd van:

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17690 Gepost op: 28 juli 2013 - 13:24:42
Vind het wel een stoer vakantiehorloge, zag ze ergens liggen in de etalage. Groter dan ik dacht, die nieuwe lichting Tudors. In het verleden, jaartje of 25 terug, werd je uitgelachen met je Tudor. Nu "voel ik ze wel".

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17691 Gepost op: 28 juli 2013 - 14:07:21
Tudor heb ik, net zoals velen, altijd een 'net niet'-Rolex gevonden. Onnozel, maar kan het niet van me afschudden.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #17692 Gepost op: 28 juli 2013 - 14:14:04
Ik vind de Black Bay eigenlijk niet zo boeiend maar het bandje op deze pic wil ik best wel hebben :D

Wat heb je hiervoor betaald dan? Mooie dresswatch overigens, eenvoud troef.

Omgerekend ongeveer 400eu inc verzendkosten. Nogal aan de hoge kant voor deze types Seamaster, I know, maar omdat ik specifiek deze kleurcombinatie en wijzers wou was mijn selectie nogal gelimiteerd. En impulsbuy, dus.

De verkoop van de Antea ging ook nogal apart trouwens. Ik werd door een Francaise online gecontact of ik misschien mijn Antea wou verkopen, omdat ze dat model als cadeau aan haar verloofde wou geven. Nu hoeft het horloge niet weg, dus dan zet ik altijd vrij hoog in op de vraagprijs en dan zien we wel waar het heen gaat in de onderhandeling - ik vroeg om 300eu, wat ik zelf ook destijds tweedehands betaald heb ervoor. Maar nee hoor, niks onderhandeling, ik kreeg een hele blije mail dat ze het bedrag meteen zou overmaken naar mijn Paypal.

Dat is toch wat verrassend, dus maar eens kijken op de Stowa site... is de goedkoopste Antea in 39mm tegenwoordig 830eu!!!
http://www.stowa.de/Antea/index.htm
Die heeft wel een Soprod A10 en een zilveren rotor en dat soort dingen... dus heb haar nog eens gemaild om duidelijk te maken dat het hier om een ouder model ging, zonder die upgrades, maar dat vond ze allemaal niet erg. Zolang ie er maar hetzelfde uit zag. Ja, als het alleen om het uiterlijk gaat dan is 300 uitgeven ook wel relaxter dan 830eu :)

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #17693 Gepost op: 28 juli 2013 - 14:21:59
Tudor heb ik, net zoals velen, altijd een 'net niet'-Rolex gevonden. Onnozel, maar kan het niet van me afschudden.

Dat is het natuurlijk ook :) Maar ik ben niet heel gecharmeerd van het imago dat Rolex bij het general public heeft en wil daar niet mee geassocieerd worden - nog veel onnozoler, I know - en hiermee heb je wel de bouwkwaliteit van Rolex, en de styling, maar niet dat imago. Vintage Rolex zou ik nog wel durven, maar als niet-kenner heeft dat ook veel valkuilen (en een prijskaartje). Hiermee heb je ook de vintage look 8)
Laatst bewerkt op: 28 juli 2013 - 14:26:10 door Janus

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17694 Gepost op: 28 juli 2013 - 14:25:30
Dat is het natuurlijk ook :) Maar ik ben niet heel gecharmeerd van het imago dat Rolex bij het general public heeft en wil daar niet mee geassocieerd worden - nog veel onnozoler, I know - en hiermee heb je wel de bouwkwaliteit van Rolex, en de styling, maar niet dat imago. Vintage Rolex zou ik nog wel durven, maar als niet-kenner heeft dat ook veel valkuilen.
Same here, heb helemaal niets met nieuwe Rolex modellen, maar vintage spreekt me wel aan.

Gisteren trouwens bericht gehad van onze juwelier dat de nieuwe GMT binnen is & te bezichtigen valt.
Laatst bewerkt op: 28 juli 2013 - 14:27:02 door Suprageex

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17695 Gepost op: 28 juli 2013 - 16:33:02
Maar ik ben niet heel gecharmeerd van het imago dat Rolex bij het general public heeft en wil daar niet mee geassocieerd worden - nog veel onnozoler, I know - en hiermee heb je wel de bouwkwaliteit van Rolex, en de styling, maar niet dat imago. Vintage Rolex zou ik nog wel durven

Hier begrijp ik nu echt helemaal niets van en zeker niet van iemand op het stijlforum.
Draag toch gewoon wat je zelf mooi vindt en heb lak aan de mensen om je heen!
Rolex is gewoon een een heel erg goed product en mensen waar jij niet mee geassocieerd wilt worden, rijden ook in mooie auto's.
Ik ken artsen, notarissen en bouwvakkers met een Rolex. Rolex is het grootste merk ter wereld. Daar kan niemand om heen.
Als je nu zegt ik wil iets aparters, dan begrijp ik je. Meer respect voor jezelf en gewoon dragen zo'n Rolly,
want als je zelf niet ordinair bent, dan wordt je dat echt niet met een Rolex om je pols.
Zelf draag ik vaak een grote Cartier Tank met diamant of een vrij klein Santos horloge,
je wilt niet weten wat ik daar voor achterlijke opmerkingen over hoor, ook hier op het forum.
Maar voordat ik ga dragen, wat mijn omgeving mooi vindt, moet er wel heel wat gebeuren.  :wink:
Laatst bewerkt op: 28 juli 2013 - 17:05:51 door Geo

Steef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17696 Gepost op: 28 juli 2013 - 17:09:02
 =D>

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17697 Gepost op: 28 juli 2013 - 17:11:17
Ik snap je punt Geo, maar ik denk dat menigeen toch de neiging voelt zich wat te moeten valideren t.o.v. de andere (valideren is misschien niet het goede woord, het veronderstelt een soort minderwaardigheidspositie), zeker op een forum. Foto's worden toch altijd geplaatst om een zekere reactie van de andere leden uit te lokken.

Wat Janus volgens mij bedoeld is dat Rolex, door zijn bekendheid, te accessible geworden is. Het is nooit gemakkelijker geweest om een Sub te kopen, of om iemand tegen het lijf te lopen die er ook een draagt. En let's be real, iedereen wilt zich toch wel een beetje onderscheiden van de meute. Dit drijft volgens mij de vintage markt. Dokter Jan draagt dan wel een Ceramic Sub, maar jij hebt een Great White om de pols hangen. Snap je?

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17698 Gepost op: 28 juli 2013 - 17:16:41
Zo las ik het niet, ik had meer de indruk dat Janus bang was voor het 'ordi' imago dat Rolex vaak heeft.
Of mensen zich willen onderscheiden van de rest met hun horloge, vraag ik me af.
Een groep natuurlijk wel, zeker degene die een independent kopen, maar ik denk dat er toch ook een grote groep
is die juist graag een horloge hebben, dat vrienden ook hebben of mooi vinden.
Vind ik op zich helemaal niet gek.
Blijf het alleen jammer vinden als mensen niet hun eigen smaak durven te dragen.
Met kleding is dat wat anders, maar met een horloge zou dat toch moeten kunnen, dat is zo'n persoonlijk en klein accessoire.
Laatst bewerkt op: 28 juli 2013 - 17:18:38 door Geo

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17699 Gepost op: 28 juli 2013 - 17:41:00
Vond ik vroeger ook. Tegenwoordig kan ik Tudor een stuk meer waarderen.

En een Snowflake vintage is natuurlijk toch ook interessant.