Zoals beloofd, de foto's en wat meer info.
Eerst het horloge van Guys:
Na een tijdje proef te hebben gelopen zonder kast en wijzerplaat om de gangreserve te meten, die overigens prima was, nu weer de wijzerplaat er op om het geheel in de kast te testen.

Wijzers er weer opgedrukt.

En na alles driedubbel gecheckt te hebben of er niets aanloopt qua wijzers (ze zijn allemaal gebogen, met de wijzerplaat mee), alles weer in de kast.

Gelukkig was ik zo slim om na hem vol opgewonden te hebben af toe nog even te kijken. Niet dus, hij ligt inmiddels wederom vol opgewonden in z'n bakje te wachten en heb alarmpjes gezet om het te controleren

Het zakhorloge van Stromen:
Had hem al uit elkaar gehaald natuurlijk, dus nu alles schoongemaakt.

Was flink smerig zoals je ziet.

Is een flinke klok, past amper in de normale uurwerkhouder. Onderstaand is overigens schoon, als je alle aanslag e.d. weg wilt hebben moet je echt met chemische middelen aan de slag. De krasjes zijn van een eerdere "service" beurt.

Praktisch alle onderdelen er weer in en ondertussen in een wat grotere houder.

Aan de wijzerplaatzijde ook alles er weer op. Aan het wijzerverzetmechanisme was al geknutseld. Doorgedraaide schroeven en alles flink verbogen. Neem aan dat het ook geen originele onderdelen waren die er op zaten. Werkte namelijk ook niet goed bij de wisseling tussen opwinden en wijzers verzetten. Ga nog even kijken of ik daar iets beters op kan verzinnen of desnoods ergens iets origineels vandaan halen voor een paar euro.

Nog wat bijgevijld om het beter te krijgen voor opwinding, maar helpt ook niet veel.

Los hiervan is de veer in de veerton ook goed verbogen (vergeten een foto te schieten), en schiet soms los van de pin in het midden, vandaar dat hij waarschijnlijk af en toe de kracht er niet meer voor had om verder te tikken. Een nieuwe veer(ton) zou dus ook geen kwaad kunnen. Ik kijk even wat ik kan vinden.