Ik heb deze gekocht in een hoedenzaak in Albi (Fr.), in de uitverkoop. Zag er bonafide uit, maar heb achteraf toch een beetje het 'marktkraampjesgevoel'. Voor een volgende zou ik een iets chiquere band nemen -- dit is zo'n poly-natostrap-horlogeband-achtige unit -- van leer of zo, met een vlecht. Of van katoen.
Het stro kan ook beter. De verkoopster legde mij uit dat je de hoed altijd bij de rand moest pakken bij het opzetten. Terwijl ik mijn vingers altijd in de holtes van de bolling (mooi stijlfiguur) bovenop plaats en dan de hoed eenvoudigweg op mijn hoofd plant. Maar daar zou het stro van kunnen beschadigen dus. Toen had ik al moeten weten hoe laat het was: inferieur stro. En ik bepaal zelf wel hoe ik mijn hoed opzet. Wel heel belangrijk: the two tilts. Google maar.
Als incidentele hoedendrager vind ik trouwens een grote brim niet natuurlijk aanvoelen, maar misschien dat jij daar minder moeite mee hebt. Daarnaast is het natuurlijk ook flink verwijfd, van die grote flappen. Maar dat is uiteraard persoonlijk (lees je vaak) en eerder een constatering van feiten dan een waardeoordeel (dat lees je ook vaak). Dus daar moet je je maar niet aan storen. Niet dat je iets moet natuurlijk. Je moest eens denken. Maar dan niet met moeten. Verwijfd is het wel. Dat denk ik dus gewoon. Of mag ik soms niet vinden wat ik vind? Het is hier ook altijd hetzelfde liedje... Je wordt ook altijd woorden in de mond gelegd.