Auteur Topic: Panama Hat  (50397 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Panama Hat
Reactie #90 Gepost op: 07 juni 2012 - 14:05:03
Ben je nog geslaagd vorig jaar? Ik wil er denk ik een voor op vakantie op het strand.

Ja. Ben begonnen met een wegwerpertje, om in te komen, maar ik ga deze zomer een fatsoenlijke halen. Heb 'm best veel gedragen namelijk. Ik was ervan overtuigd dat een iets grotere brim mij het beste zou staan, maar dit bleek een misvatting. Ik ben gewoon voor een trilby gegaan en zou beslist ook geen grotere willen.

[attachment deleted by admin]

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 07 juni 2012 - 14:16:41
: ) Thanks.

Ik zou denk ik zelf toch wel een grotere rand willen hebben, qua looks en qua praktisch (zonwering : )). Waar komt deze vandaan? En wat moet er beter aan de volgende?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 07 juni 2012 - 15:02:26
Ik heb deze gekocht in een hoedenzaak in Albi (Fr.), in de uitverkoop. Zag er bonafide uit, maar heb achteraf toch een beetje het 'marktkraampjesgevoel'. Voor een volgende zou ik een iets chiquere band nemen -- dit is zo'n poly-natostrap-horlogeband-achtige unit -- van leer of zo, met een vlecht. Of van katoen.

Het stro kan ook beter. De verkoopster legde mij uit dat je de hoed altijd bij de rand moest pakken bij het opzetten. Terwijl ik mijn vingers altijd in de holtes van de bolling (mooi stijlfiguur) bovenop plaats en dan de hoed eenvoudigweg op mijn hoofd plant. Maar daar zou het stro van kunnen beschadigen dus. Toen had ik al moeten weten hoe laat het was: inferieur stro. En ik bepaal zelf wel hoe ik mijn hoed opzet. Wel heel belangrijk: the two tilts. Google maar.

Als incidentele hoedendrager vind ik trouwens een grote brim niet natuurlijk aanvoelen, maar misschien dat jij daar minder moeite mee hebt. Daarnaast is het natuurlijk ook flink verwijfd, van die grote flappen. Maar dat is uiteraard persoonlijk (lees je vaak) en eerder een constatering van feiten dan een waardeoordeel (dat lees je ook vaak). Dus daar moet je je maar niet aan storen. Niet dat je iets moet natuurlijk. Je moest eens denken. Maar dan niet met moeten. Verwijfd is het wel. Dat denk ik dus gewoon. Of mag ik soms niet vinden wat ik vind? Het is hier ook altijd hetzelfde liedje... Je wordt ook altijd woorden in de mond gelegd.
Laatst bewerkt op: 07 juni 2012 - 15:12:48 door Swann

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 07 juni 2012 - 15:12:51
: ) Klein doet me dan alweer snel aan Duitse jagershoedjes denken; dat is de verkeerde kant op...

Via de link van Heinz:

http://www.panamas.biz/cuenca.html

De Cuencano lijkt me mooi (in natural, niet in white).

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #94 Gepost op: 07 juni 2012 - 15:13:33
Als incidentele hoedendrager vind ik trouwens een grote brim niet natuurlijk aanvoelen, maar misschien dat jij daar minder moeite mee hebt. Daarnaast is het natuurlijk ook flink verwijfd, van die grote flappen. Maar dat is uiteraard persoonlijk (lees je vaak) en eerder een constatering van feiten dan een waardeoordeel (dat lees je ook vaak). Dus daar moet je je maar niet aan storen. Niet dat je iets moet natuurlijk. Je moest eens denken. Maar dan niet met moeten. Verwijfd is het wel. Dat denk ik dus gewoon. Of mag ik soms niet vinden wat ik vind? Het is hier ook altijd hetzelfde liedje... Je wordt ook altijd woorden in de mond gelegd.

:-({|=  =D>

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 07 juni 2012 - 15:19:36
Die units zijn me iets te exotisch, C. Ik zou eerder voor een van deze gaan: http://www.lockhatters.co.uk/Panama___Straw_Hats-list.aspx

Ik ga voor de classic. Vond de wide brim zogezegd te verwijfd wide.
Laatst bewerkt op: 07 juni 2012 - 15:21:17 door Swann

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 07 juni 2012 - 15:26:12
Dat ze twee hoeden 'Unavailable' hebben genoemd lijkt me weinig praktisch.

Sorry voor de slechte grap C.

Prachtig stukje proza Swann, ik zit nog in de wegwerpertjes-fase, die ik dus op locatie koop en achterlaat. Optimale brim zit zo op het eerste gezicht, en naar mijn mening, voor zover ik die natuurlijk mag ventileren, tussen de Classic en de Wide in.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Anaszi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #97 Gepost op: 07 juni 2012 - 15:26:40

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 07 juni 2012 - 15:43:48
Die units zijn me iets te exotisch, C. Ik zou eerder voor een van deze gaan: http://www.lockhatters.co.uk/Panama___Straw_Hats-list.aspx

Ik ga voor de classic. Vond de wide brim zogezegd te verwijfd wide.

Hm, die Wide vind ik toch wel aardig, half centimetertje eraf misschien : ). De Classic vind ik grappig; dat is niet goed.

Hier fotootjes van een hoed die mijn liefje ooit van een middelbareschooltripje naar Moskou heeft meegenomen; zal geen erg dure zijn geweest... In die tijd (eind jaren 80, begin 90) weleens gedragen in een hippe bui, met spijkerjack : ).

Let maar niet op de vorm (de hoed 'zweeft' al jaren tussen boekenkast en muur), maar de verhoudingen vind ik niet gek:

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 07 juni 2012 - 15:49:37
Die classic uit de link van Swann vind ik mooi. Zou ik later als ik ook zo oud en wijs ben best willen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #100 Gepost op: 07 juni 2012 - 16:15:21
Errug mooi Swan, ik ga deze zomer ook weer op jacht voor de ideale zomerhoed.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

drawa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 07 juni 2012 - 16:22:35
Ik zag op de link van Heinz allemaal opties voor verschillende grades. Na wat googlen kwam ik hier terecht:
http://www.brentblack.com/pages/panamahatgrades2.html

Een interessant stukje over kwaliteit van hoeden.
Laatst bewerkt op: 07 juni 2012 - 16:27:08 door drawa

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 07 juni 2012 - 16:30:24
De exemplaren van Lockhatters zijn behoorlijk prijzig 'to say the least'.

De Lockhatters Panama op e-bay te koop voor slechts een tiende van de prijs:

http://www.ebay.co.uk/itm/Mens-panama-hat-/330744200907?pt=UK_Hats&hash=item4d01e3fecb

Wie de hoed past zette hem op.  :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 07 juni 2012 - 17:07:16
Gevonden! De Montechristi, slechts 850 GBP: http://www.lockhatters.co.uk/Montecristi_Panama_Hats-list.aspx

Precies de hoed die je omschrijft, C.
Laatst bewerkt op: 07 juni 2012 - 17:09:25 door Swann

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 07 juni 2012 - 17:59:54
Dat is ook het model dat ik heb van Borsalino.