Auteur Topic: Panama Hat  (50395 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Panama Hat
Reactie #105 Gepost op: 07 juni 2012 - 18:16:13
Mooie hoed Swann.
Goede verhoudingen ook. Persoonlijk heb ik ook liever niet een te brede rand.

En specifiek aan C:
Let je wel op, dat een brede rand i.c.m. het model Fedora dat je als voorbeeld neemt "nuffig" kan overkomen? ;-)

Ik heb nu ook nog af en toe een wegwerpertje, maar die zijn per definitie geen lang leven beschoren.
Niet alleen is het stro vaak inferieur en te grof, maar soms bestaat dit 'stro' zelfs uit papier en ander gemaakt materiaal.

Deze zomer ga ik op zoek naar een echte, maar ik prefereer een 'optimo crown'. Net als Chief Inspector Clouseau...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #106 Gepost op: 07 juni 2012 - 19:09:18
Gevonden! De Montechristi, slechts 850 GBP: http://www.lockhatters.co.uk/Montecristi_Panama_Hats-list.aspx

Precies de hoed die je omschrijft, C.

Ja, die is mooi. Koopje ook!

Charlie

• Gast
Reactie #107 Gepost op: 08 juni 2012 - 21:49:40
Die units zijn me iets te exotisch, C.

Dat is onjuist.

Je hebt units en je hebt harries. Units zijn roerende zaken en niet-registergoederen die in een herenschoenendoos maat 46 passen en een species van levende wezens, dieren, goddelijke entiteiten en andere niet gespecificeerde wezens. Het laatste is een niet-limitatieve opsomming van het gebruik van een harry.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #108 Gepost op: 08 juni 2012 - 22:14:25
I stand corrected. Ik dacht dat ding, apparaat en unit inwisselbare begrippen waren. Van harries heb ik nog nooit gehoord -- maar ik ben dan ook al eventjes uit de collegebanken.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #109 Gepost op: 08 juni 2012 - 22:16:11
Neen, dat zijn toch meer jetschers meen ik hoor...

Ik vind toch zeker de helft van die jetscher best wel fraai. De andere helft is meer voor op de prairie lijkt me. Of zijn dat de harries waar je op doelt, Ch?

Charlie

• Gast
Reactie #110 Gepost op: 08 juni 2012 - 22:57:01
Harries.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #111 Gepost op: 09 juni 2012 - 16:53:28
Hm...

http://www.ecualanda.nl/brisa-natural-p-1523.html

Kan dat iets zijn voor dat geld?

Charlie

• Gast
Reactie #112 Gepost op: 09 juni 2012 - 17:33:23
Zoals jij ook weet, C; is goedkoop meestal duurkoop. Het zou kunnen dat je hier een pareltje hebt, maar ik zou er niet op gokken. Zomerse hoeden zie je overal wel, maar daadwerkelijke Panama hoeden koop je niet op de markt of zomaar in een winkel. Daarvoor zul je toch echt naar een hoedenmaker moeten. Hoeden die de naam Panama mogen dragen worden in Ecuador van de Carludovica palmata plant gemaakt. Er bestaat dan weer een gradatie in normale Panama hoeden uit Ecuador en de top Panama hoeden uit Montecristi (die dus respectievelijk ook Montecristi Panama hoeden worden genoemd). De rest is meestal Chinese meuk en ik zou gewoon lekker doorsparen voor een echte Panama hoed.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #113 Gepost op: 09 juni 2012 - 17:40:57
Hij zou gewoon uit Ecuador moeten komen en van palmstro moeten zijn gemaakt. Kan hij door de grove weving deze prijs hebben?

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #114 Gepost op: 09 juni 2012 - 17:43:32
de kosten zitten in het uurloon. dat zal in eq onder de euro liggen.
live and let die

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #115 Gepost op: 09 juni 2012 - 17:46:39
Dan zou de weving een groot deel van de prijs bepalen. En dat hij in Cuenca is gemaakt en niet in Montechristi.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #116 Gepost op: 09 juni 2012 - 20:46:30
Een vriend van mij had goede ervaringen met deze site:

http://www.panamahatsdirect.com/

Ik zou je wel aanraden geen "Cuenca" te nemen maar eerder een echte "Montecristo".

Deze site schijnt ook goed te zijn maar is wel wat prijziger:

http://www.brentblack.com/
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Charlie

• Gast
Reactie #117 Gepost op: 09 juni 2012 - 21:13:27
Hij zou gewoon uit Ecuador moeten komen en van palmstro moeten zijn gemaakt. Kan hij door de grove weving deze prijs hebben?

De kwaliteit kun je o.a. aan de hand van de weving per square inch zien. Minder dan 100 is brak kwaliteit en de top zit aan de 1600 tot 2500.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #118 Gepost op: 21 juni 2012 - 10:35:04

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #119 Gepost op: 21 juni 2012 - 15:08:09
Ben benieuwd, zit zelf ook te kijken naar een panama.

Enige wat ik erg irritant vind aan hoeden is dat - in mijn geval - deze sporadisch van mijn hoofd waaien onder het fietsen. En ik fiets nogal veel.