Auteur Topic: Il Rosso overhemden  (26118 keer gelezen)

DaveZ

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Il Rosso overhemden
Gepost op: 23 maart 2007 – 08:19:34
Heren,

Kan iemand iets vertellen over Il Rosso? Op de site staan, zover te bepalen op foto, best mooie shirts.

Monsieur Seriziat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.823
    • Bekijk profiel
Il Rosso overhemden
Reactie #1 Gepost op: 23 maart 2007 – 08:56:18
Als ik Il Rosso google krijg ik als gesponsorde websites: de site van Il Rosso zelf en de site van TMS (die jongens uit Tilburg). Als er sprake is van enige affiliatie, zou ik het persoonlijk niet doen. TMS staat hier namelijk niet echt bekend als een goede kleermaker en de kwaliteit van hun spullen is beneden niveau. Maar dat is TMS, over Il Rosso zelf is mij niets bekend.. maar voor het geld kun je MTM kopen bij de Shirtmakers :!:  :) veel meer keuzemogelijkheden

Morris Kotkamp

  • Gast
Il Rosso overhemden
Reactie #2 Gepost op: 10 april 2007 – 10:44:10
Beste Heren,

Leuk om te lezen dat er op het stijlforum.nl wordt geschreven over Il Rosso! Als reactie op Monsieur Seriziat wil ik bij deze duidelijk maken dat er geen enkele affiliatie bestaat tussen Il Rosso en TMS.

Het idee voor het opstarten van Il Rosso ontstond om en nabij de drie jaar geleden, aangezien ik werkelijk nergens een fantastisch shirt kon vinden voor een redelijke prijs (onder de E200,-). Het grootste deel van de prijs van een dergelijk shirt zit toch in de kosten van een winkelpand, personeel en marketing. Na een jaar speuren op stoffenbeurzen, ontwerpen van patronen en het vinden van het juiste atelier om de shirts te produceren is het gelukt om een prachtig slank gesnden shirt te laten maken waarbij het gehele productieproces plaatsvindt in Italie. Er is dan ook op geen enkel moment bezuinigd op de kwaliteit van de stof en aangezien Il Rosso verkocht wordt via de website (www.ilrosso.com) is het toch gelukt om het voor een hele andere prijs aan te bieden.

Met vriendelijke groet,

Morris - Il Rosso

Morris Kotkamp

  • Gast
Il Rosso overhemden
Reactie #3 Gepost op: 10 april 2007 – 10:52:43
Hierbij trouwens een link naar de website:

http://www.ilrosso.com

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Met vriendelijke groet,

Morris - Il Rosso

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Il Rosso overhemden
Reactie #4 Gepost op: 10 april 2007 – 13:50:15
'handmade'?  :roll:
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Il Rosso overhemden
Reactie #5 Gepost op: 10 april 2007 – 14:11:00
Ondanks dat het volgens mij geen handmade is blijven het mooie shirts voor RTW

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Il Rosso overhemden
Reactie #6 Gepost op: 10 april 2007 – 14:16:48
Citaat van: "H_D"
'handmade'?  :roll:


Misschien dat hij dat zou kunnen toelichten. Dat vroeg ik me ook al af.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Monsieur Seriziat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.823
    • Bekijk profiel
Il Rosso overhemden
Reactie #7 Gepost op: 10 april 2007 – 14:17:00
Citaat van: "H_D"
'handmade'?  :roll:

Wellicht dat Morris hierover duidelijkheid kan verschaffen :idea:

Morris Kotkamp

  • Gast
Il Rosso overhemden
Reactie #8 Gepost op: 10 april 2007 – 14:17:10
Toen ik aanvankelijk startte met het label twee jaar geleden, wilde ik de nadruk leggen op het feit dat het nog altijd om Italiaans vakwerk gaat. Veel shirtlabels willen nogal snel het predikaat 'Made in Italy' in hun shirts laten stikken terwijl deze productie wordt uitbesteed aan landen als Roemenie, Bulgarije en China. Zelfs gerenomeerde labels schamen zich hier niet voor.

Op deze wijze wilde ik duidelijk maken dat de daadwerkelijke productie paatsvindt in Italie en dat er Italiaanse vakmensen in een klein atelier achter de naaimachine zitten die elk shirt met veel liefde in elkaar zetten en dat het niet gaat om productie van honderden shirts per dag in een grote fabriekshal door onderbetaalde werknemers.

Il Rosso is ontstaan uit passie voor mooie shirts en toen ik ontdekte dat er toch wel erg veel belangstelling voor bestond heeft het label de naam Il Rosso gekregen en is er een onderneming van gemaakt.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Il Rosso overhemden
Reactie #9 Gepost op: 10 april 2007 – 14:23:07
Citaat van: "Morris Kotkamp"
Toen ik aanvankelijk startte met het label twee jaar geleden, wilde ik de nadruk leggen op het feit dat het nog altijd om Italiaans vakwerk gaat. Veel shirtlabels willen nogal snel het predikaat 'Made in Italy' in hun shirts laten stikken terwijl deze productie wordt uitbesteed aan landen als Roemenie, Bulgarije en China. Zelfs gerenomeerde labels schamen zich hier niet voor.

Op deze wijze wilde ik duidelijk maken dat de daadwerkelijke productie paatsvindt in Italie en dat er Italiaanse vakmensen in een klein atelier achter de naaimachine zitten die elk shirt met veel liefde in elkaar zetten en dat het niet gaat om productie van honderden shirts per dag in een grote fabriekshal door onderbetaalde werknemers.

Il Rosso is ontstaan uit passie voor mooie shirts en toen ik ontdekte dat er toch wel erg veel belangstelling voor bestond heeft het label de naam Il Rosso gekregen en is er een onderneming van gemaakt.

Dat is geen handmade vriend, haalt dat maar lekker snel van je site af dan, gaarne. :roll:
This, madame, is Versailles.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Il Rosso overhemden
Reactie #10 Gepost op: 10 april 2007 – 14:24:35
Om heel eerlijk te zijn vind ik het een beetje een non-reden. Het zegt niet meer of minder over de origine van het product dan "Made in Italy" Het zou juist iets meer moeten zeggen over de manier waarop het is gemaakt maar dat is dus niet wat je duidelijk wil maken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Morris Kotkamp

  • Gast
Il Rosso overhemden
Reactie #11 Gepost op: 10 april 2007 – 14:29:02
Bij deze nodig ik jullie allen uit om een shirt te proberen en dan zul je versteld staan van de kwaliteit van de shirts.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Il Rosso overhemden
Reactie #12 Gepost op: 10 april 2007 – 14:29:37
:?

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Il Rosso overhemden
Reactie #13 Gepost op: 10 april 2007 – 16:23:12
Citaat van: "Morris Kotkamp"
Bij deze nodig ik jullie allen uit om een shirt te proberen en dan zul je versteld staan van de kwaliteit van de shirts.


Dat heeft niets met de maakwijze te maken.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Il Rosso overhemden
Reactie #14 Gepost op: 10 april 2007 – 16:32:06
Citaat van: "Morris Kotkamp"
Bij deze nodig ik jullie allen uit om een shirt te proberen en dan zul je versteld staan van de kwaliteit van de shirts.


Hmm kostenloos ? :P
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra