(Voor mij hoeven armbandjes ook niet trouwens. Eventuele uitzondering daarop is een Paracord Survival Bracelet, feitelijk een stukje macramé waarin vele meters koord zijn verwerkt ,die in een noodgeval van pas kunnen komen. Ook simpel zelf te maken, ook in andere kleuren of combinaties. Kunnen best nog eens groot gaan worden binnenkort...)
http://willowhavenoutdoor.com/wp-content/uploads/2011/07/olive-drab-para-cord-bracelet-2.jpg
Hé wat leuk ik maakte dat soort bandjes altijd als kind. (zonder het clipsluiting weliswaar.) Er stonden in een oud zeilboek allemaal van die technieken om ze te knopen en weven.
Overigens zou ik dat nu niet meer dragen, behalve als ik besluit ergens in de rimboe te trekken a la Ray Mears.
In mijn rugzak tijdens het skiën heb ik wel nog een bundel paracord, komt altijd nog wel eens van pas dat paracord, als is het als poeder-lijnen, voor een reddingslee, tourniquet, etc...maar nu dwaal ik weer af fantastisch spul dat paracord, maar in de betonnen jungle overbodig.
Back on topic: Ikzelf draag af en toe wel eens een gevlochten zwartleren bandje, stukje huisvlijt.
Van mij mogen bandjes wel, mits het bij de persoon past, maar dat is een gegeven.