Auteur Topic: Armbanden voor heren  (293571 keer gelezen)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Armbanden voor heren
Reactie #240 Gepost op: 18 januari 2012 - 15:38:55
Kan je deze ook nog voor me maken ? Die spreekt me namelijk ook wel aan.

http://barrettalley.com/disciple-leather-card-holder-in-russet

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 18 januari 2012 - 15:40:25
100% natuurlijk Caoutchouc, handgemaakt op de Filippijnen (en helemaal niet duur!):

Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 18 januari 2012 - 15:45:44
Kan je deze ook nog voor me maken ? Die spreekt me namelijk ook wel aan.

http://barrettalley.com/disciple-leather-card-holder-in-russet

Dat kun je zelf ook: stukje leer, scherp mes, revolvertang (of holpijp) en wasdraad. Hoeft niet langer dan anderhalf uur te kosten. Voor de werktekening zie foto's.

(Grappig: ik heb een vegelijkbare damestas ontworpen. Prototypes zijn van Tyvek, binnenkort is 'ie er ook in wit Nappa... Werktitel 'Pony Bag')  :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 18 januari 2012 - 15:47:36 door Heinzelmann
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 18 januari 2012 - 15:47:49
100% natuurlijk Caoutchouc, handgemaakt op de Filippijnen (en helemaal niet duur!):
*foto*

Al decennia lang populair bij de heren van de postkamer en Postnl. :mrgreen:
Laatst bewerkt op: 18 januari 2012 - 16:05:01 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 18 januari 2012 - 15:56:14
Al decennia lang populair bij de heren van de postkamer en Postnl. :mrgreen:

Èn bij gekkies, althans bij lijders aan obsessieve stoornissen en/of dwangneuroses.
(Is een therapeutische methode: als ze zichzelf betrappen op dwanghandelingen- of gedachten moeten  ze het elastiekje tegen hun pols laten springen. Dat werkt (de-)conditionerend, zoals het belletje bij de hond van Pavlov.)

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #245 Gepost op: 18 januari 2012 - 15:57:31
Dat kun je zelf ook: stukje leer, scherp mes, revolvertang (of holpijp) en wasdraad. Hoeft niet langer dan anderhalf uur te kosten. Voor de werktekening zie foto's.

(Grappig: ik heb een vegelijkbare damestas ontworpen. Prototypes zijn van Tyvek, binnenkort is 'ie er ook in wit Nappa... Werktitel 'Pony Bag')  :mrgreen:

Ik ga het doen! Ik zal binnenkort een foto posten van hoe het is geworden.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 18 januari 2012 - 16:05:31
Ik ga het doen! Ik zal binnenkort een foto posten van hoe het is geworden.

Leuk! Ik ook!
(Heb net een bevriende lederenkledingontwerper naar zijn 'leder-adres' gevraagd en ga zo een stukkie leer en een klosje wasdraad halen...)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 18 januari 2012 - 16:13:18
Foto's maken please.

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #248 Gepost op: 18 januari 2012 - 16:27:57
Leuk! Ik ook!
(Heb net een bevriende lederenkledingontwerper naar zijn 'leder-adres' gevraagd en ga zo een stukkie leer en een klosje wasdraad halen...)

Hmm ik zit eens te loeren op internet, en kom overal alleen slap leer tegen. Mag ik jou leder-adresje ook Heinz? :oops: 

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 18 januari 2012 - 16:52:19
Tja, we hoeven het niet eens te zijn lijkt mij.  :)

@Dante,
Er zijn voldoende voorbeelden van Haagse ambtenaren die in spijkerbroek en een trui, of rib jasje, jarenlang het Haagse ministerie in en uit liepen.
Na verplaatsing/promotie naar het Brusselse werd ineens naar Brusselse collega's gekeken en realiseert men zich dat het zo echt niet kan.
Dan worden de mooie Zegna pakken en Fratelli Rosetti schoenen gekocht (het laatste schoenemerk is hier overigens verrassend ondervertegenwoordigd). Ik zal geen namen noemen, want dat "heurt" niet. Maar kijk eens bij de fiscalisten van financiën  :wink:

De naam is DantèS, Wolfgang.
Fiscalisten zijn sowieso knorren.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 18 januari 2012 - 18:23:53
Hmm ik zit eens te loeren op internet, en kom overal alleen slap leer tegen. Mag ik jou leder-adresje ook Heinz? :oops:

Strieder, Noordmolenstraat in Roffa. (In DH De Leerlooier op de Beresteinlaan)

Net een stuk eikenbastgelooid rundleer aangeschaft, alsmede gewast hennepgaren en wat verf (stain, dus eigenlijk 'beits', ook wel 'indringverf' genaamd) voor de randjes, of het hele ding. De rest heb ik in huis.
Ik zal later (waarschijnlijk vanavond nog, eerst wat eten) wat foto's posten in 'How To'.

Ben in de tussentijd ook met een schoenrestauratieprojectje bezig: dat post ik wel in één keer als het af is. (Bijna!)
Laatst bewerkt op: 18 januari 2012 - 18:27:49 door Heinzelmann

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #251 Gepost op: 18 januari 2012 - 19:19:26
Prachtig en bedankt! Ik ga er snel langs, tevens ben ik benieuwd naar hoe jouw project er uit komt te zien.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #252 Gepost op: 18 januari 2012 - 20:16:37
(Voor mij hoeven armbandjes ook niet trouwens. Eventuele uitzondering daarop is een Paracord Survival Bracelet, feitelijk een stukje macramé waarin vele meters koord zijn verwerkt

Echt? Die vind ik juist verschrikkelijk, Heinzelmann. Ik heb me een tijdje ingelezen op de EDC fora om een goede, kleine Cree LED light te kopen. Maar de lui die met zo'n paracord bracelet rondlopen zijn meestal de wannabe-survivalists, die ook kicken op grote rambo-messen in commando-matzwart en cargobroeken in camo-patroon om lekker in hun hoofd soldaatje te kunnen spelen.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #253 Gepost op: 18 januari 2012 - 21:24:02
Echt? Die vind ik juist verschrikkelijk, Heinzelmann. Ik heb me een tijdje ingelezen op de EDC fora om een goede, kleine Cree LED light te kopen. Maar de lui die met zo'n paracord bracelet rondlopen zijn meestal de wannabe-survivalists, die ook kicken op grote rambo-messen in commando-matzwart en cargobroeken in camo-patroon om lekker in hun hoofd soldaatje te kunnen spelen.

Tja, als je je moet laten weerhouden door 'bepaalde lieden' dan kun je niet eens meer relaxed in je blote kont lopen.

An sich zijn de koordjes niet onaantrekkelijk, qua uiterlijk en uitstraling.
De functionaliteit ervan is bovendien groter dan die van een duikershorloge.

Zelf zou ik er overigens alleen mee gaan lopen als het 'moet van de baas', maar gelukkig ben ik geen beroepsmilitair. (Mijn 'survival' bestaat uit de haard wat opporren en nog eens bijschenken...)

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #254 Gepost op: 19 januari 2012 - 00:31:48
(Voor mij hoeven armbandjes ook niet trouwens. Eventuele uitzondering daarop is een Paracord Survival Bracelet, feitelijk een stukje macramé waarin vele meters koord zijn verwerkt ,die in een noodgeval van pas kunnen komen. Ook simpel zelf te maken, ook in andere kleuren of combinaties. Kunnen best nog eens groot gaan worden binnenkort...)
http://willowhavenoutdoor.com/wp-content/uploads/2011/07/olive-drab-para-cord-bracelet-2.jpg

Hé wat leuk ik maakte dat soort bandjes altijd als kind. (zonder het clipsluiting weliswaar.) Er stonden in een oud zeilboek allemaal van die technieken om ze te knopen en weven.
Overigens zou ik dat nu niet meer dragen, behalve als ik besluit ergens in de rimboe te trekken a la Ray Mears.
In mijn rugzak tijdens het skiën heb ik wel nog een bundel paracord, komt altijd nog wel eens van pas dat paracord, als is het als poeder-lijnen, voor een reddingslee, tourniquet, etc...maar nu dwaal ik weer af fantastisch spul dat paracord, maar in de betonnen jungle overbodig.

Back on topic: Ikzelf draag af en toe wel eens een gevlochten zwartleren bandje, stukje huisvlijt.
Van mij mogen bandjes wel, mits het bij de persoon past, maar dat is een gegeven.
Laatst bewerkt op: 19 januari 2012 - 04:43:26 door Laurens
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!