Auteur Topic: Armbanden voor heren  (293569 keer gelezen)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Armbanden voor heren
Reactie #195 Gepost op: 17 januari 2012 - 09:06:58
Dan vind ik 30€ wel weer erg veel geld voor 3 armbandjes. Als je in een willekeurige Zuid-Europees land bent zijn ze te verkrijgen voor 2€ per stuk op de avondmarkt..

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #196 Gepost op: 17 januari 2012 - 09:31:13
Hehe Floriss daaar heb je een punt.

Nee dat klopt inderdaad. Echter ook casual zie ik mijzelf helemaal niet met een armband lopen.

Evenals Wolf heb ik niemand die mij zal terugfluiten of iets dergelijks (vooropgesteld dat ik mij daaraan ook niet stoor). Echter ik ben van mening dat mannen zo min mogelijk sieraden en tierelantijnen zouden moeten dragen.

Ik vind het niet stijlvol bij een man en in de would be club-style ga ik niet mee :mrgreen:
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Pat

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #197 Gepost op: 17 januari 2012 - 12:29:42
Ik heb voor de casual dagen wel eens over een armbandje gedacht, deze van Mont Blanc. Nog niet aangeschaft.

Laatst bewerkt op: 17 januari 2012 - 12:32:09 door Pat

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #198 Gepost op: 17 januari 2012 - 12:51:04
Ik heb voor de casual dagen wel eens over een armbandje gedacht, deze van Mont Blanc. Nog niet aangeschaft.

*foto*
Dit lijkt op de remleiding van mijn Honda bike. :mrgreen:

Echter ook casual zie ik mijzelf helemaal niet met een armband lopen.

Evenals Wolf heb ik niemand die mij zal terugfluiten of iets dergelijks (vooropgesteld dat ik mij daaraan ook niet stoor). Echter ik ben van mening dat mannen zo min mogelijk sieraden en tierelantijnen zouden moeten dragen.

Ik vind het niet stijlvol bij een man en in de would be club-style ga ik niet mee :mrgreen:

+ 1
Laatst bewerkt op: 17 januari 2012 - 13:48:33 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #199 Gepost op: 17 januari 2012 - 13:09:22
Ja Leone we weten het inmiddels wel.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #200 Gepost op: 17 januari 2012 - 13:18:48
Ik vind bij een jonge pik een bandje niet storend, in tegenstelling tot een belegen zegelring. Dan moet het bandje niet te veel glimmen. Glim = vrouwelijk.

*Kom er maar in, schoenen-in-oranjebruine-iconen-boys.
Laatst bewerkt op: 17 januari 2012 - 13:21:05 door Bill Splates

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 17 januari 2012 - 13:21:01
Das een heel mooi bandje Pat, daar heb ik ook wel eens naar gekeken maar helaas erg prijzig.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #202 Gepost op: 17 januari 2012 - 13:57:38
Ja Leone we weten het inmiddels wel.
Wat bedoel je? Ik vind deze echt lijken op de remleiding van een motor fiets, maar deze is in ieder geval wat stoerder dan de kralenkettinkjes die hier regelmatig voorbijkomen.
Zonder hiermee een oordeel te geven over anderen, zie ik mezelf niet rondlopen met ornamenten als kettinkjes of ringen e.d. en ogen i.m.h.o. weinig stijlvol als heer.
Ik maak een uitzondering voor mijn trouwring en af en toe een horloge.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #203 Gepost op: 17 januari 2012 - 14:01:12
Nou doe je het weer.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #204 Gepost op: 17 januari 2012 - 14:13:00
Nou doe je het weer.
oops je hebt gelijk; loop ik weer niet mee met degenen die het wel mooi vinden.  :mrgreen:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #205 Gepost op: 17 januari 2012 - 15:53:12
Draag toch gewoon mijn Albanu.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #206 Gepost op: 17 januari 2012 - 18:42:31
Armbanden en mannen :?:

Sorry heren, ik vind het gewoon vrouwelijk.
Ik zie mij al zitten en een presentatie doen voor één of andere RvC, met een lavasteen of lederen armband om mijn pols.
Hilarisch! Zouden ze dan gelijk de psychiater bellen?

Ik zie anders regelmatig heren met armbanden in ambtelijke equivalenten van een RvC. En in de City, waar ik veel kom, is het ook schering en inslag. Probeer eens over je burgerlijke schaduw heen te springen..

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #207 Gepost op: 17 januari 2012 - 19:06:08
Dantès ... Inferno was een boeiend boek/dichtwerk overigens,

Denk dat je mij verkeerd begrijpt, het heeft niets met burgerlijk van doen. Het is simpelweg een idee van stijl en de mannelijkheid die een man in mijn optiek uitstraalt. Burgelijkheid en iemands burgelijke schaduw is wat anders, dunkt mij.

Wat er in de ambtenarij in NL gebeurd is voor mij sowieso geen maatstaf. Als je het gemiddelde ministerie binnenloopt is het net of de ene helft uit jagen gaat en de andere helft aan het klussen is. Directeur generaal en secretaris generaal incl. Ambtenarij in NL is geen maatstaf. Sorry maar daarover ben ik eenduidig. Dat neemt niet weg dat er een paar uitzonderingen zijn natuurlijk. Die bevestigen de regel zal ik maar zeggen.

Opvallend is ook hoe ambtenaren in stijl veranderen als ze naar het "Europeese" Brussel verhuizen. Dan ineens dragen wel een Zegna, of Caruso etc.

Ik ben het met Leone eens wat dit betreft en dus kennelijk oneens met veel anderen alhier.
Een man dient in mijn optiek zo min mogelijk sieraden en ornamenten te dragen. Het siert de man niet en het doet afbreuk.

In het clubcircuit is het ook een gegeven dat velen aldaar lederen en andere armbandjes dragen. Ieder moet doen wat hij wil. Persoonlijk vind ik het geen gezicht bij een man. Het blijft vrouwelijk. Het staat je natuurlijk vrij on je vrouwelijke kanten te etaleren of exploiteren, dat is iets wat nu juist in NL heel goed kan. Ik voel er echter niet voor om daaraan mee te doen en geef duidelijk mijn mening.   
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #208 Gepost op: 17 januari 2012 - 19:14:19
Dantès ... Inferno was een boeiend boek/dichtwerk overigens,

maar dan wel geschreven door Dante.

Opvallend is ook hoe ambtenaren in stijl veranderen als ze naar het "Europeese" Brussel verhuizen. Dan ineens dragen wel een Zegna, of Caruso etc.

Oh ja, vertel eens...

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #209 Gepost op: 17 januari 2012 - 19:14:41
Alleen bij het boksen doe ik ze af.