Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1636983 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #240 Gepost op: 15 maart 2009 - 23:29:45
Hoewel de Crockett & Jones Hallam al een tijdje hoog op mijn persoonlijke verlanglijst staat, kan ik deze momenteel - mede dankzij mijn armetierige studentenloon en aanschaf van een nieuwe fiets - deze schoen (voorlopig) niet betalen. Daarom zoek ik een alternatief in een prijsrange tot en met 300 euro. Vooral Magnanni, Greve en, jawel, de schoenen van Russo Italia zijn, gezien de looks, bovengemiddelde kwaliteit en vriendelijke prijsstelling, een overwegenswaardig alternatief. Graag zou ik willen vragen wat jullie ervaringen zijn met bovengenoemde merken. Iemand misschien nog handige tips?

Don* zou zeggen: doorsparen. Ik ook trouwens: als je die schoen echt graag wilt, zou ik wachten en niet bijna tweederde besteden aan een andere schoen waarvan je mogelijk spijt krijgt.

*) Vergeef me de vrijheid om voor je te spreken en correct me if I'm wrong.

Dorpsgek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 15 maart 2009 - 23:37:36
Ik wist dat deze opmerking zou komen. ;) In principe heb je natuurlijk ook gelijk, maar ik moet op korte termijn nieuwe schoenen hebben. Die Hallams komen er sowieso wel, alleen moet ik nog even wat meer geduld hebben. Ofja, ik moet deze voor een zacht prijsje kunnen kopen bij de plaatselijke schoenenboer.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 15 maart 2009 - 23:41:15
Ah, duidelijk. Voordeel is wel dat je dan meteen meer afwisselmateriaal hebt voor je toekomstige Hallams. Verder kan ik je niet helpen.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 15 maart 2009 - 23:47:18
In principe heb je natuurlijk ook gelijk, maar ik moet op korte termijn nieuwe schoenen hebben.
Over MackJames - zie elders - ben ik wel tevreden en die liggen binnen jouw prijsvraag.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 16 maart 2009 - 01:34:54
Hoewel de Crockett & Jones Hallam al een tijdje hoog op mijn persoonlijke verlanglijst staat, kan ik deze momenteel - mede dankzij mijn armetierige studentenloon en aanschaf van een nieuwe fiets - deze schoen (voorlopig) niet betalen. Daarom zoek ik een alternatief in een prijsrange tot en met 300 euro. Vooral Magnanni, Greve en, jawel, de schoenen van Russo Italia zijn, gezien de looks, bovengemiddelde kwaliteit en vriendelijke prijsstelling, een overwegenswaardig alternatief. Graag zou ik willen vragen wat jullie ervaringen zijn met bovengenoemde merken. Iemand misschien nog handige tips?

De Hallam heb je voor minder dan 300,- als je even Plal-Pediwear in de zoekfunctie intypt.

Dorpsgek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #245 Gepost op: 16 maart 2009 - 10:03:02
Over MackJames - zie elders - ben ik wel tevreden en die liggen binnen jouw prijsvraag.

Is inderdaad een mooie schoen. Nadeel is wel dat deze schoen in Nederland - vooralsnog - niet te verkrijgen is. En om nou vanuit het Groningse de trip naar bijv. Brussel te wagen voor een paar schoenen, gaat zelfs voor een Dorpsgek de pet te boven. Maar wel bedankt voor je tip, Paul.

De Hallam heb je voor minder dan 300,- als je even Plal-Pediwear in de zoekfunctie intypt.

Volgens de site is betaling alleen mogelijk middels een creditcard. Voor mij geen optie.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 16 maart 2009 - 10:46:15
Moet je je maat ook nog weten ;)
Voel er persoonlijk helemaal niks voor om een winkel in te gaan om te passen voor het passen. Zou ik me echt schandalig voelen.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 16 maart 2009 - 15:07:24
Je geluk beproeven in de sale?

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #248 Gepost op: 17 maart 2009 - 11:20:22
@ Carwo & Narcissus: Het ziet er misschien uit als Canali, maar het zijn Cavallaro schoenen.
Ik werk bij Cavallaro. Kon ze niet laten staan.

Haarlem, Cavallaro, de link is compleet. ;)
Sinds wanneer voert C. schoenen, wel al iets langer nietwaar?

Wat kun je ons vertellen over de schoentjes?

*off topic* Sponsort Cavallaro ook dit jaar Miss Italia? *off topic*
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Dorpsgek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 17 maart 2009 - 11:21:35
Moet je je maat ook nog weten ;)
Voel er persoonlijk helemaal niks voor om een winkel in te gaan om te passen voor het passen. Zou ik me echt schandalig voelen.

Knop omzetten. Gaat om jouw zuurverdiende centjes. Meestal probeer ik ook nog eens schaamteloos af te dingen.

Je geluk beproeven in de sale?

Nou, het zure is... ca. twee maanden geleden stond er een handjevol 'Hallams' in de uitverkoop bij de plaatselijke Van Arendonk voor, jawel, 185e. Helaas kon ik dat toen niet betalen. Deze schoenen staan nu weer in de schappen voor de oude prijs. Ook oudere modellen van o.a. Santoni (die een paar weken geleden nog voor de helft van de prijs te koop stonden) staan gewoon weer in de schappen voor de oorspronkelijke prijs.  

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 17 maart 2009 - 11:22:40
Maar weet je je maat in C&J? Dan is Plal-Pediwear geen slechte constructie.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #251 Gepost op: 17 maart 2009 - 11:28:39

Is C&J constant met z'n maatvoering bij verschillende modellen en leesten?

Dorpsgek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 17 maart 2009 - 11:30:43

Jep, maat 8. Helaas is het bij Pediwear alleen mogelijk middels een creditcard te betalen. Is voor mij geen optie.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #253 Gepost op: 17 maart 2009 - 11:31:53
Ik weet alleen dat de leesten 337 en 348 bij mij allebei goed zitten in dezelfde maat, waarbij 337 nog iets comfortabeler is maar dat heeft volgens mij ook te maken met het verschil tussen benchgrade en handgrade. Van de 348 wist ik al wat mijn maat was dankzij een aankoop bij Sir Max, de 337 was een Pediwear gok die goed heeft uitgepakt.

@Dorpsgek: ja sorry, had je al gemeld maar was me ontschoten.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 17 maart 2009 - 11:43:27
Bedankt voor de info Velponi, toch eens rondkijken op Pediwear.  ;)