Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1636984 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #210 Gepost op: 08 maart 2009 - 18:57:40
Échte kwaliteitsschoenenmerken zoals Lobb, Green, G&G et cetera heeft Italië eigenlijk niet.

Lattanzi?

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 08 maart 2009 - 20:53:50
Lattanzi is erg goed van wat ik er al van heb gezien. Als je spreekt over kwaliteit dan is Bettanin and Venturi zeker het noemen waard. Voelt erg degelijk aan (spreek uit ervaring). Overigens zijn mijn Santoni limiteds ook erg kwaliteitsvol. Na de show van Bontoni bij S&S onlangs mag je dit atelier ook rekenen tot de Italiaanse top. Wat wel waar is, is dat je voor een bedrag van 500 euro een zeer degelijke (altijd goodyear) en mooie Engelse schoen zal hebben en bij de Italiaanse merken moet je toch goed kijken wat je met je 500 euro koopt. Vanaf een bedrag van om en beide 800 euro denk ik dat het voor beide landen qua kwaliteit eender is. Dit geld overigens voor alle schoenenmerken in die prijsranges.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #212 Gepost op: 08 maart 2009 - 21:10:37
Toch zijn die merken lang niet zo groot als de voornoemde engelse. Ze zijn ook niet bepaald leestvast over het algemeen. Daarnaast zijn de engelse merken vele malen groter.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 08 maart 2009 - 21:12:49
De Engelse schoen- en bootmakers zijn inderdaad groter en wat ook niet onbelangrijk is, ze hebben meer historie en zijn meer 'aanwezig'. Vele zijn opgericht aan het eind van de 19e eeuw.

PS. Vergeet Church niet S., voor de Prada overname een groots merk, en Trickers.
Laatst bewerkt op: 08 maart 2009 - 21:15:20 door Daedalus

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 08 maart 2009 - 21:38:42
G&G zal toch ook niet zo groot zijn neem ik aan. Maar juist de kleinschaligheid spreekt me aan in de Italiaanse merken. En volgens mij is Santoni toch al lang geen kleintje meer. Uiteindelijk zou je door de "grootschaligheid" van de Engelsen als EG toch denken dat ze hun prijs zouden laten zakken maar niets is minder waar. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze het niet waard zijn natuurlijk. En ja grootschaligheid is goed tot op een zeker punt maar als het te groot wordt dan is niets nog goed te controleren en komt de kwaliteit in het gedrang. En zeg nu zelf als je 800 euro uitgeeft aan een paar machinaal gemaakte EG die aan de band worden gemaakt of voor een dikke 1000 euro iets totaal artisanaals hebt vanuit Italië waarvan je weet dat ze kwalitatief even goed zijn, wat zou je doen. Ik weet het wel hoor (voor zover ze me passen en ik ze mooi vind)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #215 Gepost op: 09 maart 2009 - 09:57:17
G&G zal toch ook niet zo groot zijn neem ik aan. Maar juist de kleinschaligheid spreekt me aan in de Italiaanse merken. En volgens mij is Santoni toch al lang geen kleintje meer. Uiteindelijk zou je door de "grootschaligheid" van de Engelsen als EG toch denken dat ze hun prijs zouden laten zakken maar niets is minder waar. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze het niet waard zijn natuurlijk. En ja grootschaligheid is goed tot op een zeker punt maar als het te groot wordt dan is niets nog goed te controleren en komt de kwaliteit in het gedrang. En zeg nu zelf als je 800 euro uitgeeft aan een paar machinaal gemaakte EG die aan de band worden gemaakt of voor een dikke 1000 euro iets totaal artisanaals hebt vanuit Italië waarvan je weet dat ze kwalitatief even goed zijn, wat zou je doen. Ik weet het wel hoor (voor zover ze me passen en ik ze mooi vind)

Tja, zit wat in...... aan de andere kant..... EG is wel erg goed hoor!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

niek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 09 maart 2009 - 10:04:29
Ik heb ook een vraagje.. Momenteel heb ik 1 goed donkerblauw pak waarbij ik mijn C&J Alex in bruin suede draag. Eigenlijk vind ik het contrast te groot tussen het pak en de schoenen, daarom ben ik van plan om binnenkort een nieuw paar schoenen aan te schaffen. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van C&J dus daar zou ik graag nog een paar van aanschaffen, maar nu twijfel ik over de kleur. Aan de ene kant is een zwarte oxford het meest traditioneel en het breedst inzetbaar, aan de andere kant vind ik een heel donkerbruine gladleren oxford misschien wel iets mooier. Ook vind ik een donkerbruine schoen makkelijker te combineren met jeans, die ik in het dagelijks leven voornamelijk draag. Het feit dat ik over een paar jaar waarschijnlijk in de financiële sector werkt ook in het voordeel van de zwarte schoenen. Dus mijn vraag is: kan ik beter voor zwarte of donkerbruine schoenen gaan?

Alvast bedankt!

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 09 maart 2009 - 10:36:40
Nu de bruine, over een paar jaar de zwarte
Life is too short to drink bad wine

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 09 maart 2009 - 10:41:47
Hoewel ik persoonlijk sneller zwart onder een pak zou dragen dan bruin zou ik toch voor de laatste gaan. Zoals je zegt, een bruine schoen is makkelijker inzetbaar onder bijvoorbeeld een jeans, maar ook een katoenen Incotex of iets dergelijks, terwijl je met een zwarte schoen eigenlijk gebonden bent aan een pak of een andere formele outfit. Risico is wel dat bepaalde, met name donkere, bruinkleuren wat saai kunnen ogen onder een donkerblauw pak omdat het contrast weer te klein wordt, terwijl het doel van bruine schoenen onder een pak toch juist het creëren daarvan is.
De zwarte schoenen kun je wellicht over een paar jaar aanschaffen wanneer je aan het werk gaat en ze ook geregeld echt nodig hebt?

niek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #219 Gepost op: 09 maart 2009 - 11:50:49
Dank voor de input! Ik neig nu toch wat meer naar de bruine schoenen, ik laat het afhangen van het aanbod bij Sir Max.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 09 maart 2009 - 12:00:15
Ik ben het met Vodro en Gaja eens. Ik denk alleen dat het probleem wat Vodro aandraagt m.b.t. donker bruine schoenen niet een bijzonder groot probleem is. Je zat zelf al te denken aan zwarte schoenen. Een mooie donkerbruine oxford is een mooie combinatie van de twee werelden imo. Niet zo formeel als zwart en niet zo pimpend als lichter bruin.

Succes, Sir Max is een prachtzaak.

niek

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 12 maart 2009 - 21:14:09
Ik ben deze week bij Sir Max geweest, uiteraard weer erg goed geholpen! Daar viel mijn keuze op de C&J Hallam, alleen de kleur wist ik nog niet zeker. Aan de hand van jullie opmerkingen hier dacht ik dat ik voor de bruine variant zou gaan, maar die bleek in het echt nogal saai te zijn. Er zat totaal geen patina in/op (?) en het kwam eerlijk gezegd een beetje ouwelullerig over. Ik heb, in tegenstelling tot Mikey, geen ribbroek in de kast hangen dus de bruine was eigenlijk niets voor mij ;). Toen besloten de zwarte te passen en die was echt top! Bij gebrek aan een camera heb ik een plaatje van internet gevist, ik denk dat de meesten wel weten hoe de C&J Hallam eruitziet.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 12 maart 2009 - 21:26:51
Nice!

Dat ribbroekje komt nog wel.  ;)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 12 maart 2009 - 21:41:33
Dat patina op de bruine was er ook wel gekomen, maar dan via natuurlijke weg en gedegen poetswerk. Wel mooi, ook in het zwart.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 12 maart 2009 - 21:43:53
Inderdaad. Mooie leest, heel nette oxford. Een goede zwarte schoen erbij is altijd goed.