Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637059 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Schoenen algemeen
Reactie #300 Gepost op: 15 april 2009 - 11:10:34
Helemaal eens met Simon Crompton
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #301 Gepost op: 16 april 2009 - 15:41:45
Die site van Nordstrom laat weer meteen zien hoe weinig stijl de meeste ("Euro")-Americans hebben... Santoni US is ook niet de moeite waard, de meeste modellen kunnen net zo goed van de schoenenreus komen. ](*,)

A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

gccg

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 17 april 2009 - 13:58:55
Inderdaad, deze schoenen beantwoorden verwachtingen van hun potentiële kopers. Ik zou willen zeggen: helaas … gehalte der fantasieloosheid van honderd procent. Tegelijk vraag ik me af hoe dat mogelijk is geworden. Ik neem aan dat een gemiddelde potentiële klant voor deze schoenen de Europese wortels zou hebben (gehad). Een theorietje dat me binnenschiet is misschien niet helemaal juist (of helemaal niet juist) maar ik wil dat gebruiken ter verdediging van een “slechte smaak” en fantasieloosheid van de blanke Amerikanen.
De Verenigde Staten zijn het meest succesvolle land van de moderne geschiedenis. Het is hun wel gelukt (wat nooit eerder is voorgekomen) om hun eigen tradities, manier van denken en –niet op de laatste plaats -  hun eigen producten tot een verlangenobject van de hele wereld te maken. Droom van een onbeperkte vrijheid, spreekwoordelijk succesverhaal van “the american dream”, coca cola, spijkerbroek, enz. Om dat te kunnen bereiken moet je zeer praktisch en doelgericht blijven. Een praktische doelgerichtheid vereist een concentratie van jouw aandacht op al datgene wat buiten je eigen persoon gebeurt. De objectieve wereld om je heen dient voor een maakstof dat je –met behulp van alle mogelijke methodes; naargelang jouw verwachtingen en ambities  – om te gaat vormen. Om dat te doen moet je door de buitenwereld geaccepteerd worden als een veilige factor waarvan geen bedreiging uitkomt. Als een element dat gegarandeerde veiligheid uitstaalt. Doelgericht handelen vraag je dus om zeer methodisch afstaand te gaan nemen van je fantasieën ten gunste van het scheppen van een veiligheidsgevoel. Mensen voelen zich veilig wanneer ze ervan overtuigd raken dat ze jou kennen … dat ze heel goed weten wat ze van jou kunnen verwachten. Daarom ga je iets uitstralen wat al is geweest: de traditie. Traditie creëert een veilig gevoel. Daarom zijn Amerikaanse Santoni’s zo traditiegetrouw. Je komt naar me toe in het traditionele schoeisel wetend dat ik jou makkelijk accepteer wanneer ik me bij jou veilig voelt. Je komt naar me toe in het schoeisel die me doet denken aan de vervlogen tijd (niet te vergeten: het verleden wordt door iedereen geïdealiseerd) van heldere normen en daarmee verbonden stabiliteit. Jouw uitfit (schoeisel) zegt me duidelijk dat je ook respect hebt voor die betere tijden wanneer het geld onderpand had in goud … wanneer mijn vrijheid gegarandeerd was door de grondwet … wanneer stadsfuncties gereduceerd waren tot een noodzakelijk minimum (veiligheid en jurisdictie). Jouw traditionele schoeisel zegt me dat ik met jou iets kan bouwen … dat je gericht ben op de objectieve werkelijkheid om je heen en niet alleen gefocust op jouw “artistieke” fantasieën.  Jouw fantasieloze schoenen zeggen mij iets over jouw traditionele degelijkheid; daarom durf ik met jou de zee in.
Het probleem wordt wanneer de bovenstaande gedraag niet meer alleen een methode zou zijn. Als dat een manier van denken, een niet gereflecteerd denkmodel wordt …dan krijgen wij  groot probleem: werkelijke fantasieloosheid … die vaak gepaard gaat met pure domheid.  :-k  :)

PS. Weet iemand of het überhaupt mogelijk is om Barker Black Wolfe Loafers voor een meer redelijke prijs als $ 750 te kopen (ook via het internet)?  ](*,)
eterum censeo Carthaginem esse delendam

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #303 Gepost op: 17 april 2009 - 23:57:21

Ik kan geen veter-strik topic vinden dus post ik hier. Aardigheidje op de vrijdagavond.

GSA

• Gast
Reactie #304 Gepost op: 18 april 2009 - 10:41:33
grappig, maar het effect ervan is dat je schoenen op twee boomerangs lijken..

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #305 Gepost op: 18 april 2009 - 13:59:43
Ik kan geen veter-strik topic vinden dus post ik hier. Aardigheidje op de vrijdagavond.

Schoenveters strikken.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 19 april 2009 - 17:58:19
Misschien een dubbele post, daarvoor dan mijn excuses.
Mijn "betere" schoenen zijn van C&J. Ik heb een hele slanke voet en daar past de D leest het mooist bij. Alleen Sir Max heeft een aantal exemplaren, die ik inmiddels gekocht heb.
En nu? Want er zijn er niet meer.
Welke merken hebben ook deze slanke pasvorm en ben ik nu echt de enige van alle sf'ers die zo'n slanke voet heeft, maatje 42,5? Dat zal toch niet?
Of denk ik (Sir Max met mij) te perfectionistisch?

Mediaman

• Gast
Reactie #307 Gepost op: 30 april 2009 - 10:22:16
Durft iemand een schating te maken van mijn Santonimaat als ik zeg dat mijn Magnannimaat 8,5 is? Het verschil in leesten begrijp ik, een schatting.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #308 Gepost op: 30 april 2009 - 10:35:53
Durft iemand een schating te maken van mijn Santonimaat als ik zeg dat mijn Magnannimaat 8,5 is? Het verschil in leesten begrijp ik, een schatting.

Ik heb één paar Magnenni's in maat 41 en die zitten vrij strak, er staat geen UK maat op. Mijn 'gemiddelde maat' bij Santoni is 7, dus ik denk dat je wel van dezelfde maat kan uitgaan. Mischien heeft iemand anders nog andere vergelijkingen voor je. 

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #309 Gepost op: 30 april 2009 - 14:38:12
Misschien een dubbele post, daarvoor dan mijn excuses.
Mijn "betere" schoenen zijn van C&J. Ik heb een hele slanke voet en daar past de D leest het mooist bij. Alleen Sir Max heeft een aantal exemplaren, die ik inmiddels gekocht heb.
En nu? Want er zijn er niet meer.
Welke merken hebben ook deze slanke pasvorm en ben ik nu echt de enige van alle sf'ers die zo'n slanke voet heeft, maatje 42,5? Dat zal toch niet?
Of denk ik (Sir Max met mij) te perfectionistisch?

C&J lijkt me dan ook niet het meest voor de hand liggende merk als je op zoek bent naar een slanke leest... Wat 'slank' is voor C&J is vaak 'plomp' voor de Italiaanse merken.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #310 Gepost op: 30 april 2009 - 14:39:06
Ik heb één paar Magnenni's in maat 41 en die zitten vrij strak, er staat geen UK maat op. Mijn 'gemiddelde maat' bij Santoni is 7, dus ik denk dat je wel van dezelfde maat kan uitgaan. Mischien heeft iemand anders nog andere vergelijkingen voor je. 

Zeer vergelijkbare maat IMO. Magnanni kijkt altijd alles goed af bij Santoni ;) (Waar verder niks mis mee is.)

mark331m

• Bekijk profiel
Reactie #311 Gepost op: 02 mei 2009 - 22:47:17
Dag beste mensen, ik heb een vraag. Ik wil graag weer eens een paar nieuwe schoenen kopen van zeg ong. €600 en vroeg mij af wat nu de beste kwaliteit is wat je voor dit geld kan krijgen. Ik moet hierbij opmerken dat ik van hele slanke leest hou. Ik heb momenteel al Santoni's, maar die zijn Blake gemaakt terwijl ik daar wel €585 voor heb betaald. Voor dat geld, of iets meer, heb ik liever de goodyear methode zoals ik dat hier gelezen heb.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 02 mei 2009 - 22:49:47
Voor die prijs of iets meer (paar tientjes) heb je ook Santoni-goodyears.

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #313 Gepost op: 02 mei 2009 - 22:50:23
Voor 600 euro kun je bij zowel Sir Max als bij Shoes & Shirts een paar Santoni's aanschaffen die voor zover ik weet allemaal op de Goodyear-maakwijze zijn gemaakt.

mark331m

• Bekijk profiel
Reactie #314 Gepost op: 03 mei 2009 - 00:52:36
Alvast bedankt voor de snelle antwoorden :)

Het hoeven wat mij betreft niet per se Santonis te zijn. Ik vroeg mij af hoe C&J zich hier tot verhouden bijvoorbeeld.