Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644698 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #1770 Gepost op: 09 februari 2011 - 08:29:55
De nieuwe verzoling ziet er goed uit, maar ik meen een soort van rand te zien voor de welt? Loopt dat niet vreemd? Is dat uberhaubt niet een vreemde constructie?

Nilsson

• Bekijk profiel
Reactie #1771 Gepost op: 09 februari 2011 - 09:35:37
Wat Greve betreft heb ik het toen via http://www.vanasperen.nl/ laten opsturen en toen ik hun mijn bezwaren kenbaar maakten wilde ze slechts wat korting geven op een paar nieuwe schoenen die in lijn was met wat ze toch met enige regelmaat geven bij de jaarlijkse opruiming. Ik heb het maar zo gelaten en ben gelijk overgestapt op C&J.
Ik heb overigens wel mijn Greve golfschoenen zelf naar de fabriek in Waalwijk opgestuurd ivm. een constructieprobleem en door een hoop correspondentie zijn die netjes teruggekomen met een verdikte Mohawk-zool en metaalversterkingen binnen in de zool. Het loopt niet echt geweldig dus de volgende keer ga ik maar een paar Footjoys kopen, hoewel ik toch liever met leren zolen loop.

Wat de revisie en de zool van v/d Geest betreft ben ik daar erg tevreden mee. De wat aparte afwerking is tot stand gekomen door dat hij de stiksel in het zwarte gedeelte bedekt heeft. Die lopen weer fantastisch en ik heb nu de neiging om ook een paar C&J suede Drummond, die ook aan revisie toe zijn, door hem te laten repareren.

Overigens, ik heb me niet fatsoenlijk voorgesteld. Ik ben Zweeds*, 38jaar, woont Voorburg en werkzaam bij een int. instituut. Alvast excuus voor de spelfouten die ik ongetwijfeld gemaakt heb of ga maken :)

* De link met de aapje van Pippi Langkous en mijn achternaam is puur toevallig ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1772 Gepost op: 09 februari 2011 - 09:42:07
Welkom Nilsson, de generatie Voorburgers tussen de 35 en 40 raakt de laatste dagen steeds beter vertegenwoordigt. ;)

Zelf heb ik tot nu tot slechts een paar hakken van een paar Santoni's door Ruud van der Geest laten vervangen, maar ook dat was volledig naar tevredenheid. Hij heeft trouwens ook een heel ruim aanbod van Saphir onderhoudsproducten, voor de Hagenaars onder ons.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1773 Gepost op: 11 februari 2011 - 15:39:20
Een knap resultaat van mijnheer van der Geest vind ik, Nilsson.
Het lijkt wel of hij onder het geleng van de zool houten pennen heeft gebruikt, klopt dat?

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1774 Gepost op: 22 februari 2011 - 23:19:22
Ik pikte een paar schoenen van 'Borelli' op. 'Lavorazione artigiana', ge-goodyeared, homo-makelaar-wing-tipped, maar  niet dirarree-kleurig.

Is dat wat? I'm happy,maar benieuwd naar meer info.
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1775 Gepost op: 22 februari 2011 - 23:21:55
Met één r is dat niet wat, vermoed ik.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1776 Gepost op: 23 februari 2011 - 00:00:42
Borelli, is dat niet het huismerk van de van Haren?
Dat is niet wat zoals carwo al zegt

guest45

• Gast
Reactie #1777 Gepost op: 23 februari 2011 - 09:29:32
Kent iemand Clairvoy?

http://www.clairvoy.fr/

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1778 Gepost op: 23 februari 2011 - 15:37:52
Borelli, is dat niet het huismerk van de van Haren?
Dat is niet wat zoals carwo al zegt

Indeed!  :oops:
Ik zie nu dat er nylon veters in zitten, en geen voetbed... Die gaan naar de Arme Negertjes!
Sometimes you can speak Italian without ever saying a word in it. (By: J. Peterman. Fall/Winter 2011 Catalog.)

guest45

• Gast
Reactie #1779 Gepost op: 23 februari 2011 - 16:49:05
Ah dus je stuurt de arme negertjes homo-makelaar schoenen; zullen ze blij mee zijn
 :mrgreen:

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1780 Gepost op: 23 februari 2011 - 19:53:05
Hoe ben je aan die Borellis gekomen ? Slag geslagen en na de mening op dit forum bijgedraaid? :P

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1781 Gepost op: 23 februari 2011 - 19:58:41
Hoe ben je aan die Borellis gekomen ? Slag geslagen en na de mening op dit forum bijgedraaid? :P

Een kennis in de kroeg vroeg naar mijn schoemaat en splitste ze me in de maag. Hij had ze zelf ook weer gekregen maar ze zaten hem niet lekker, of pasten niet, iets dat ook voor de eerste eigenaar gold.

Derdehands dus, (vintage! erfstuk! 8) ) en vandaag heb ik ze pas goed bekeken...

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1782 Gepost op: 23 februari 2011 - 20:02:22
Foto's of is het echt bagger?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1783 Gepost op: 23 februari 2011 - 20:25:43
Foto's of is het echt bagger?

Heb momenteel geen werkende camera tot mijn beschikking.
Ze zijn niet al te ernstig slecht, maar ze hebben nauwelijks uitstraling en een middelmatige, generieke make.

Er is een 'echte' schoenmaker die BorRelli heet, maar daar komt deze schoen niet vandaan.

Ik ben niet zo thuis in Italiaans schoeisel. Ik heb 14 jaar geleden een paar 3/4 hoge veterschoenen laten maken bij Segalin in Venetië, waar ik toen woonde, maar verder heb ik voornamelijk Nederlands, Engels, Amerikaans en Hongaars in mijn kast.

Vandaar dan ook mijn vraag aan de experts alhier.

Heinzelmann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1784 Gepost op: 23 februari 2011 - 20:35:47
Ah dus je stuurt de arme negertjes homo-makelaar schoenen; zullen ze blij mee zijn
 :mrgreen:

Kijk 'm blij wezen!

Let op de meneer aan de rechterkant, voor de kijkers links...

Wát wat?

(Daniele Tamagni fotografeerde de Gentlemen of Bacongo. Meer op http://www.thearttree.me/2010/03/26/art-gentleman-of-bacongo/)