Heren,
Ik plaats mijn queeste bewust hier en niet in WAHJIG, daar zou deze ondersneeuwen. Met alle ervaring van de leden hier zou ik het volgende willen voorleggen.
Ik overweeg heel serieus een mooie donkerbruine balmoral boot voor dit najaar en .......
......
....
Schopt u maar.

EG is de beste keuze (als je gewoon de beste van de hele straat wilt hebben).
Je kunt dan ook met een gerust hart andere boots tegenkomen zonder je te hoeven afvragen of die misschien mooier zijn. Dat geeft rust en als je er goed voor zorgt dan zou ik niet weten waarom je niet levenslang met die boots voort kunt. M.a.w. ze zijn veel voordeliger dan al die schoenen die men na 1 seizoen al weer zat is.
Zelf heb ik helaas geen ervaring met EG.
Ik ken deze boot op de TG73 en de GG06 leest.
Met de TG73 is de opvalwaarde veel groter. Erg veel mensen laten hun ogen er even op rusten. En dat heb ik zelf ook als ik ze draag. Geen enkele andere schoen ben ik onderweg zo vaak aan het bewonderen als deze.
De GG06 is veel onopvallender. Helaas is het nadeel van deze leest dat hij niet zo goed om mijn voet sluit als de TG73. Waardoor er plooien komen die duidelijk aangeven dat deze boots uit het rek komen.
Pasvorm lijkt me de belangrijkste beslissing motivatie.
Over de zool: de TG73 heeft een enkele lederen zool en de GG06 een dubbele. De dubbele voelt vele malen lekkerder aan bij het dragen. Waarom dat is kan ik niet duidelijk uitleggen hoewel het een wereld van verschil is.
Over de haken: voor mij hoeven die "speed hooks" niet. Onder een pak vind ik het beduidend mooier staan (minder bergschoenachtig) en ik gun me de extra tijd die het duurt om ze aan trekken. Als er op vliegvelden vaak wordt gevraag om je schoenen uit te trekken dan kun je beter loafers aantrekken bij het reizen door de lucht.
Veel plezier bij het aankoopproces.