Heren,
Ik plaats mijn queeste bewust hier en niet in WAHJIG, daar zou deze ondersneeuwen. Met alle ervaring van de leden hier zou ik het volgende willen voorleggen.
Ik overweeg heel serieus een mooie donkerbruine balmoral boot voor dit najaar en de komende tien najaren. Het moet een laarsje worden dat zowel onder een pak alsmede onder een informele combinatie te dragen zal zijn, dus in ieder geval geen dikke zool en ook geen twee soorten leer en/of sučde. De leest moet niet te spits zijn, zeker niet 'boxed', maar ook niet té rond. Een neusje dat rond is, iets spits, maar niet het spitse dat je overal al ziet. Soms is het lastig te beschrijven wat je precies zoekt.

Duurzaamheid is niet relevant, aangezien het al een seizoensgebonden schoen is en er genoeg afgewisseld kan worden, dus cordovan hoeft niet per se.
Ik denk in ieder geval aan een Edward Green 82-leest, MTO. Wat zijn de andere opties? G&G? De mysterieuze schoenmaker van Sergio? Carmina? Ik ga zeker eens mijn licht opsteken bij Sir Max. Voorwaarden zijn dat de schoen voor half september klaar moet zijn, budget tot maximaal 1.250,- euro, maar minder is zeer welkom.
Schopt u maar.