Auteur Topic: Wat draag je onder je shirt?  (466705 keer gelezen)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Wat draag je onder je shirt?
Reactie #240 Gepost op: 01 mei 2008 - 00:41:19
Citaat van: "Lorenz"
een T-shirt dragen is wel het behoud van een mooi shirt, heren
iedereen heeft wel last van transpiratie die in het shirt gaat zitten, bijt er na een tijdje in(zelf geen last van als t-shirt drager)
btw, slater heeft ook strakke t-shirtjes, goed voor onder mtm shirtjes zoek naar de body-fits 15.- Eur

Tsja, hemden zijn gebruiksvoorwerpen en die hebben nu eenmaal de neiging om te slijten. A fact of life. Om dat nu te gaan uitstellen door het dragen van een t-shirt en daarmee een consessie te doen aan hetgeen ik stijlvol vind, dat vind ik te ver gaan. Dan doel ik met name op doorschijnende t-shirts en het opduiken van een t-shirt kraag waar die naar mijn mening niet behoort te zitten.

Dan kies ik liever voor een hoger gewicht van de stof van de overjas cq. het jasje dat ik daarover heen draag. Op de echt koude dagen kies ik voor een coltrui, waaronder je -binnen bepaalde grenzen- enkele lagen kunt dragen.

Groeten,
Don

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 01 mei 2008 - 00:46:54
Citaat van: "Don"
Dan doel ik met name op doorschijnende t-shirts en het opduiken van een t-shirt kraag waar die naar mijn mening niet behoort te zitten.
Vergeet vooral niet, wat mij betreft, de doorschijnende hemden die iets laten zien van de t-shirts; vooral de mouwtjes vind ik verschrikkelijk!

(PS: ik kan naar mijn werk écht niet anders dan in pak en das gaan; zelfs een 'combinatie' vind ik al niet gepast, laat staan een coltrui.)

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 01 mei 2008 - 00:49:41
Citaat van: "paulbrussel"
Citaat van: "Don"
Dan doel ik met name op doorschijnende t-shirts en het opduiken van een t-shirt kraag waar die naar mijn mening niet behoort te zitten.
Vergeet vooral niet, wat mij betreft, de doorschijnende hemden die iets laten zien van de t-shirts; vooral de mouwtjes vind ik verschrikkelijk!

(PS: ik kan naar mijn werk écht niet anders dan in pak en das gaan; zelfs een 'combinatie' vind ik al niet gepast, laat staan een coltrui.)

Als student kan ik me gelukkig de nodige vrijheid veroorloven. 8) Voor het overige eens met je bericht.

Groeten,
Don

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 01 mei 2008 - 09:02:24
Een zichtbaar t-shirt onder een shirt waarvan de bovenste knoop of knoopjes open staan zou bij wet verboden moeten worden. De grootste stijlflater die een man kan begaan imo. Je kan net zo goed witte sportsokken bij een pak dragen.

*doet boute uitspraak*  :lol:

Stefan B.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 01 mei 2008 - 12:11:55
Mocht je toch een t-shirt onder je shirt willen dragen, bij de HEMA heb je voor 6 euri een stretch shirt met zeer ruime ronde kraag (pas bij 2e knoopje los zie je soms een kraagje).

Je moet alleen het lef hebben om deze bij de damesafdeling op te halen....... :oops:
May I Say Thats A Smashing Blouse You Have On

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #245 Gepost op: 01 mei 2008 - 12:17:04
Citaat van: "Mikey Fuoco"
*doet boute uitspraak*  :lol:

[Carwo's taalpolitie]
Zullen we er 'boude' van maken? ;)
[/Carwo's taalpolitie
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 01 mei 2008 - 12:31:07
Boude en boute kan allebei Peer. :)

http://www.onzetaal.nl/advies/boud.php

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 01 mei 2008 - 13:43:15
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Boude en boute kan allebei Peer. :)

http://www.onzetaal.nl/advies/boud.php

Grrrmbl :P Ik wist niet dat het toegestaan was op die manier. Maar het lijkt er sterk op dat taalverloedering ook bij dat woord heeft toegeslagen, net als bij 'opnieuw' en 'overnieuw': als het maar vaak genoeg gebruikt wordt dan is het ineens goed.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #248 Gepost op: 01 mei 2008 - 14:15:41
:arrow: Taalkwesties
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 12 mei 2008 - 17:05:23
Toch nog eens aan het speuren geweest naar lage v-neck t-shirts die dan ook nog eens lekker strak rond de bicepjes zitten. Lastig hoor.
Kwam op een site (freshpair.com) en heb daar shirtjes zien staan van het merk c-in2. Iemand daar ervaringen mee?

Stef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 12 mei 2008 - 17:33:12
Ik draag normaal gesproken v-hals shirts van Calvin Klein onder een overhemd. Ik moet wel zeggen dat de kraag niet bij alle shirts nog even net is. Kwaliteit valt dus toch een beetje tegen stiekem.

pieter!

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #251 Gepost op: 16 mei 2008 - 21:20:31
Ik heb onlangs bij h&m een stapel t-shirts met zeer diepe v-hals gekocht.
Zijn volgens mij niet bij alle h&m's te krijgen, maar in ieder geval wel in den haag. Hebben een label met de tekst "divided".
Met twee knoopjes open zijn ze niet te zien. Bij mij zitten ze voldoende strak.
Kosten maar iets van 6 euro per stuk, dus echt een buil kan je er niet aan vallen.

Arrow

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 24 mei 2008 - 16:06:05
Citaat van: "pieter!"
Zijn volgens mij niet bij alle h&m's te krijgen, maar in ieder geval wel in den haag. Hebben een label met de tekst "divided".
Kosten maar iets van 6 euro per stuk, dus echt een buil kan je er niet aan vallen.

Hmm, dat is wel interessant. Die ga ik dan ook eens proberen. Dat ze dan misschien wat minder lang meegaan, zal mij dan ook een zorg zijn. Ik heb nu ok een paar van Novilla, maar die vind ik toch wel prijzig (€45,=) hoor. temeer daar t-shirts mij helemaal niet's doen, dus het gaat mij puur om de praktische kant ervan.

Gibson

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #253 Gepost op: 24 mei 2008 - 17:21:31
Citaat van: "pieter!"

Ik ben van de week voor deze shirts naar de lokale H&M gegaan, normaal probeer ik dit zoveel mogelijk te vermijden, maar online waren ze niet te vinden. Met moeite heb ik er twee kunnen vinden. Vandaag nog even langs geweest en er weer twee ingeslagen. Best een onderneming ;) maar ze zitten inderdaad erg goed. Precies wat ik al een tijd zocht.

En ze waren 4,90.
Great people talk about ideas. Small people talk about other people

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 24 mei 2008 - 17:32:07
Citaat van: "Gibson"
En ze waren 4,90.

100% katoen?