Auteur Topic: Altan schoenmakers - Parijs  (14560 keer gelezen)

klav

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Altan schoenmakers - Parijs
Reactie #45 Gepost op: 08 juli 2008 - 18:17:18
Heb m'n mocs gisteren een dag aangehad (van bureau naar bureau, zelfs niet auto mee gereden) en er staan meer plooien in dan in al m'n schoenen samen, inclusief een paar gammele boss blakes die meer regen gezien hebben dan de gemiddelde thai.

ligt het aan mijn voeten ? ligt het aan de "glacage" zoals een paar posts hieronder beschreven? heb ik een slecht paar? is het normaal voor mocs? wie zal het zeggen...

leuke schoen, maar voor 350 euri heb je ook c&j
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #46 Gepost op: 08 juli 2008 - 19:32:05
Zonde van de plooien, Klav, maar als je ze niet had gekocht, hadden we jouw mooie omschrijving moeten missen:

Citaat van: "klav"
Heb m'n mocs gisteren een dag aangehad (van bureau naar bureau, zelfs niet auto mee gereden) en er staan meer plooien in dan in al m'n schoenen samen, inclusief een paar gammele boss blakes die meer regen gezien hebben dan de gemiddelde thai.

Schrale troost natuurlijk, maar het is in elk geval wat.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #47 Gepost op: 08 juli 2008 - 20:05:40
Zal wel door de manier van finishen komen. Misschien te camoufleren met een beetje schoensmeer?

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #48 Gepost op: 08 juli 2008 - 21:06:06
Citaat van: "klav"
die meer regen gezien hebben dan de gemiddelde thai.
Regenoverschoenen aan en je ziet de plooien niet meer!

MaChemist

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #49 Gepost op: 09 juli 2008 - 18:18:38
Tja dat ziet er inderdaad niet mooi uit. Het lijkt of er geen glans meer zit op deze plooien. Mss is het een idee ze eens goed in te wrijven met poets terwijl ze in de spanners zitten en dan goed de plooien proberen glad te strijken. Door de bijenwas wordt het leer soepeler en kan door middel van de spanner en de uitgeoefende druk wat helpen. Proberen kan geen kwaad.

Snob

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #50 Gepost op: 10 juli 2008 - 18:12:02
De volgende keer in Parijs ermee terug gaan. Elke goede schoenen speciaalzaak heeft een service na verkoop om dit terug in orde te brengen. Zelfs bij een zaak als JM Weston breng ik mijn schoenen 1 keer per jaar binnen voor een grondige beurt. Idem bij Berluti als je schoenen daar plooien beginnen te vertonen, geven ze deze een extra beurt om het te verhelpen. Zou zeggen bel hen even, vraag om uitleg en eventueel terug ermee naar Parijs !
Where has all the glamour gone?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #51 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:24:23
Het lijkt mij dat plooien vrij permanent van aard zijn. Poetsen zal het camoufleren, maar niet de plooi wegnemen.  :idea: