Auteur Topic: Altan schoenmakers - Parijs  (14558 keer gelezen)

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Altan schoenmakers - Parijs
Reactie #15 Gepost op: 09 januari 2008 - 15:44:34
Met fraaie spanners ook!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16 Gepost op: 09 januari 2008 - 18:09:11
Citaat van: "Bogart"
Ben niet zo'n liefhebber van dat two tone gebeuren.

Als je d'r saxofoon bij speelt, vind ik het prachtig.

(Bedoel niet per se deze, maar two tones in het algemeen.)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17 Gepost op: 09 januari 2008 - 23:36:49
:lol:

klav

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #18 Gepost op: 09 januari 2008 - 23:38:04
ben niet helemaal gek van het grijs, maar verder blijft het een prachtige schoen
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2008 - 21:50:07
Ik heb eigenlijk nog weinig informatie kunnen terugvinden over de kwaliteit van Altan schoenen. Heeft iemand inmiddels ervaring opgedaan?

Ik ben nieuwsgierig naar de kwaliteit van het leer en de constructie.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

klav

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #20 Gepost op: 16 januari 2008 - 09:17:17
Citaat van: "foto010101"
Ik heb eigenlijk nog weinig informatie kunnen terugvinden over de kwaliteit van Altan schoenen. Heeft iemand inmiddels ervaring opgedaan?

Ik ben nieuwsgierig naar de kwaliteit van het leer en de constructie.

dito.

de fransen op hun SF equivalent laten ook niet veel los over de kwaliteit. zal even een postje doen daar en hier c/p'en
No degree of dullness can safeguard a work against the determination of critics to find it fascinating.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2008 - 16:37:12
Wellicht dat JdV er meer over kan vertellen die heeft er pas een paar gekocht.

JdV

• Bekijk profiel
Reactie #22 Gepost op: 16 januari 2008 - 18:07:24
Citaat van: "gusto napolitano"
Wellicht dat JdV er meer over kan vertellen die heeft er pas een paar gekocht.

Op dit moment staan mijn Altan's nog in Parijs. Het aanbrengen van het patina duurde een week. Aangezien ik slechts enkele dagen op bezoek bij mijn schoonouders was (deels woonachtig in Parijs), nemen zij mijn schoenen volgende week mee bij terugkeer naar NL. Kan zonder gebruikservaring slechts zeggen dat de schoenen goodyear gemaakt zijn en dat de kwaliteit van de schoen goed op mij overkwam (prijs/kwaliteit). Volgende week zal ik na het dragen deze informatie aanvullen. Tevens wil ik vermelden dat ik uitermate vriendelijk ben geholpen bij Altan, iets waar ik ook altijd veel waarde aan hecht!

Gr. J.
t's all in the mind...

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #23 Gepost op: 16 januari 2008 - 21:18:23
Citaat van: "klav"

De fransen op hun SF equivalent laten ook niet veel los over de kwaliteit. zal even een postje doen daar en hier c/p'en

Dank voor je hulp. Welk board is dat? Is dat http://depiedencap.leforum.eu of souliers.net?

Citaat van: "JdV"

Op dit moment staan mijn Altan's nog in Parijs. Het aanbrengen van het patina duurde een week. Aangezien ik slechts enkele dagen op bezoek bij mijn schoonouders was (deels woonachtig in Parijs), nemen zij mijn schoenen volgende week mee bij terugkeer naar NL. Kan zonder gebruikservaring slechts zeggen dat de schoenen goodyear gemaakt zijn en dat de kwaliteit van de schoen goed op mij overkwam (prijs/kwaliteit). Volgende week zal ik na het dragen deze informatie aanvullen. Tevens wil ik vermelden dat ik uitermate vriendelijk ben geholpen bij Altan, iets waar ik ook altijd veel waarde aan hecht!

Gr. J.

Ik ben heel erg benieuwd!

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2008 - 23:05:02
Citaat van: "JdV"
Op dit moment staan mijn Altan's nog in Parijs. Het aanbrengen van het patina duurde een week.
En kun je dan de vergelijking met Corthay ook maken, want daar ben k ook wel erg benieuwd naar!
Maar ik zal zelf ook weer eens Parijs opzoeken en beide eens gaan bezoeken.

klav

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2008 - 09:30:42
Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "klav"

De fransen op hun SF equivalent laten ook niet veel los over de kwaliteit. zal even een postje doen daar en hier c/p'en

Dank voor je hulp. Welk board is dat? Is dat http://depiedencap.leforum.eu of souliers.net?

depiedencap. Heb wat liggen rondsurfen in hun altan threads :

over kwaliteit

Citaat
En dépit d'un récent pugilat, l'avis général quant à cette maison est plutôt bon. Pour le prix de la paire, tu as le fer et la patine offerte. Je crois que tu peux aussi négocier le patin. Par contre, il faut 30 roubles de plus pour les embauchoirs. Dans l'absolu, porter une paire 3 fois par semaine, ça fait peut-être beaucoup, mais bon.

Citaat
Altan fait la (quasi-) unanimité sur ce forum, ainsi que sur les autres fora consacrés aux souliers. Le rapport qualité/finitions/prix est très bon.

over manier van werken

Citaat

ah oui, au fait, juste un truc : sauf les modèles montés en cuir aniline qui sont déjà teints, toutes les chaussures sont en cuir "blanc" qui doit être patiné. Il faut donc attendre quelques jours avant que ton achat soit effectivement à ta disposition.

Citaat
La collection classique vendue 300-350 euros est en Goodyear.

na een post op het forum over barstjes in het leer aan de "voetvouw". Een van de mensen zit op het forum:

Citaat
Désolé de te savoir déçu par ton achat.
Le cuir que tu as est un sutton calf des tanneries d'annonay, c'est un cuir de tout premier choix.
Je glace légèrement les souliers avant de les livrer, ce qui explique qu'aux plis de marche cela cristalise un peu, rien de grave cela partira ( utilises les produits que je t'ai donné ), idem pour les traces que tu montres de profil ( c'est la crème qui fait cela ).
Tu peux me les rapporter pour que je vois ce que je peux faire.
Très sincèrement, je ne peux pas proposer un meilleur produit que ce que tu as, j'en suis très fier, mais là j'avoue que je ne sais trop quoi faire ni dire devant ta déception.
Je me bats pour obtenir des tanneurs leurs meilleurs box, avec mon fabriquant pour avoir quelque chose le plus proche possible du zéro défaut. Cela ne suffit visiblement pas.
J'espère juste qu'avec le temps ta déception s'estompera, mais je dois humblement avouer que je ne pourrai pas proposer mieux et satisfaire ainsi ton exigence que je respecte.
Ma porte t'est grande ouverte si tu as besoin d'aide, d'explications etc...

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 18 januari 2008 - 10:34:33
Ik kan het wel redelijk volgen, allen die eerste quote en die laatste zijn wat lastiger.

de eerste heeft 3 paar gekocht en is vind de prijs kwaliteit verhouding goed, zeker met die patinas

tweede vind de prijs kwaliteit goed.

3 zegt dat het leer eerst 'blank' is en dan wordt geverfd. (wat misschien tegenover het op-/aannaaien van voorgekleurd leer staat?)

4 lijkt me duidelijk

5 Hij vind het heel jammer dat die man niet tevreden is met zijn aankoop, maar het kalfsleer is top kwaliteit. de rest is me niet duidelijk genoeg om te 'vertalen'

Klopt het zo een beetje?
(voor mezelf en de andere SF'ers voor wie frans lang geleden is)
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #27 Gepost op: 18 januari 2008 - 11:52:58
Fantastisch dat we deze informatie hebben kunnen krijgen, al is het in het Frans. Merci beaucoup Klav! Ik geprobeerd een vrije vertaling te geven.

Citaat
En dépit d'un récent pugilat, l'avis général quant à cette maison est plutôt bon. Pour le prix de la paire, tu as le fer et la patine offerte. Je crois que tu peux aussi négocier le patin. Par contre, il faut 30 roubles de plus pour les embauchoirs. Dans l'absolu, porter une paire 3 fois par semaine, ça fait peut-être beaucoup, mais bon.

De algemene opinie over Altan is goed. Voor de prijs van één paar schoenen krijg je het ijzer (?) en de patina. Je kunt de patina ook aangeven bij je bestelling. Voor een schoenspanner moet je 30 roebel (?Russische valuta?) meer betalen. Je kunt een paar schoenen drie keer per week dragen, wat overigens wel veel is.

Opmerking: inderdaad, geen een conaisseur draagt zijn schoenen drie keer per week, vooral wanneer hij een heel repertoire heeft :D. Wordt er met "ijzer" de embout bedoeld? Heeft de persoon het wel echt over de Russische valuta? 30 roebel als meerprijs voor een schoenspanner lijkt me zeer onrealistisch: 1 Russian ruble = 0.040914 U.S. dollars. Waarom wordt er überhaupt gepraat over roebels op een Frans forum?

Citaat
Altan fait la (quasi-) unanimité sur ce forum, ainsi que sur les autres fora consacrés aux souliers. Le rapport qualité/finitions/prix est très bon

Altan is zowel op dit forum als op andere forums voor schoenen slechts een klein beetje vertegenwoordigd. De verhouding kwaliteit, finish en prijs is echter zeer goed.

Citaat
ah oui, au fait, juste un truc : sauf les modèles montés en cuir aniline qui sont déjà teints, toutes les chaussures sont en cuir "blanc" qui doit être patiné. Il faut donc attendre quelques jours avant que ton achat soit effectivement à ta disposition.

Op een uizondering na (de stukken leer die reeds gekleurd zijn volgens een bepaald procedé), hebben alle schoenen in beginsel een blank stuk leer. Op dit leer wordt vervolgens de patina aangebracht. Het is dus belangrijk om een paar dagen te wachten voor dat je de schoenen gaat kopen.

Citaat
La collection classique vendue 300-350 euros est en Goodyear.

Dit lijkt me duidelijk :D

Wat betreft het stukje over de vouw op de schoen: de verkoper zegt dat hij er naar wil kijken. De plooitjes zijn volgens hem tevens het resultaat van de manier waarop hij het leer behandelt. Het leer is van de beste kwaliteit en beter kan hij niet leveren.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 18 januari 2008 - 12:59:38
Wellicht kan paulbrussel een handje helpen bij de vertaling.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2008 - 13:00:46
Citaat van: "Carwo"
Wellicht kan paulbrussel een handje helpen bij de vertaling.

Uhmm, ik weet niet of je mijn post hebt gelezen, maar dit is echt een vertaling...