Auteur Topic: Peacoat  (301876 keer gelezen)

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Peacoat
Reactie #495 Gepost op: 27 december 2012 - 17:45:34
Wat voor stof, C.? : )

Zal wel net als camplin 80% Wool, 20% PA zijn..
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #496 Gepost op: 27 december 2012 - 17:46:55
Hoppa. Vorm. Goede beslissing.

Pasvorm scheelt weinig, Swann. Maar deze heeft wel kloek kragenwerk. : ) En dus geen schoudervulling.

Ik heb een jas gehad van FIdelity (houtje touwtje) die was zeer slim... Normaal draag ik M-L maar moest daar in XL in. Die jassen zijn voor japanse markt bestemd en daar valt alles nogal klein uit blijkbaar... Weet echter niet of dat voor de gehele lijn geldt.

Dit is een 36; dat is een klein maatje, of niet?

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #497 Gepost op: 27 december 2012 - 17:48:24
Dat is een 46 eu dan, toch?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #498 Gepost op: 27 december 2012 - 17:49:51
Als dat zo is, is het klein voor mij. (Normaal 48-50.)

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #499 Gepost op: 27 december 2012 - 18:31:23
Ja, is gewoon nieuw, Jo. Fidelity by Gerald & Stewart. Had er nog nooit van gehoord...

Minder robuust en warm dan de Armor-Lux, maar de schoudervulling stond me vandaag weer tegen toen ik die aantrok. Die gaat dus retour.

Bedankt voor de informatie! Van Fidelity had ik al gehoord, die van Epaulet is ook van Fidelity.
De 'echte' Fidelity peacoats zijn erg goedkoop (kosten rond de 100 euro denk ik), is dat bij die van Fidelity by Gerald & Stewart ook het geval?

De knopen vind ik trouwens mooier dan die van de Armor-Lux, het zijn volgens mij ook de authentieke knopen.  Ook waren ze oorspronkelijk van plastic denk ik, maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb. (Wellicht ergens in dat gigantische topic over peacoats op SF.net)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #500 Gepost op: 27 december 2012 - 18:45:20
Deze was het drievoud van dat bedrag, Jo. En na de ongevraagde korting het dubbele. : )

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #501 Gepost op: 27 december 2012 - 19:20:34
Hoppa. Vorm. Goede beslissing.

Ik vind dat eigenlijk wel meevallen, dat verschil, als je ze side by side bekijkt...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #502 Gepost op: 27 december 2012 - 20:58:11
Is het niet eng C.? Dat brandgevaarlijke spul? : )

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #503 Gepost op: 27 december 2012 - 22:33:14
Zal maandagnacht eens een wandelingetje maken.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #504 Gepost op: 27 december 2012 - 22:44:09
De knopen vind ik trouwens mooier dan die van de Armor-Lux, het zijn volgens mij ook de authentieke knopen.  Ook waren ze oorspronkelijk van plastic denk ik, maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb. (Wellicht ergens in dat gigantische topic over peacoats op SF.net)

Bakeliet, lees ik in Icon's of Men's Style. Voor de (definitieve) variant voor de Amerikaanse marine althans, die in de jaren 40 werd geproduceerd. In de jaren 70 werd dat tin. Een peacoat was al onderdeel van het Amerikaanse marine-uniform sinds 1881. Maar daarvoor had de Britse marine al zo'n jas en daarvoor weer (Frans?) scheepsvolk. Het zal dus geen plastic zijn geweest.

Jo

• Gebruiker+
  • Gebruiker
  • *
    • Bekijk profiel
Reactie #505 Gepost op: 28 december 2012 - 01:36:37
Interessant. Ik weet ook niet meer waar ik het heb gelezen, maar is bakeliet niet een vorm van plastic?
Ik vond ook nog dit artikel waar ongeveer hetzelfde wordt gezegd, maar hij zegt ook dat er zoveel varianten zijn waardoor je moeilijk kan zeggen welke precies authentiek is.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #506 Gepost op: 28 december 2012 - 02:02:07
Jep. Google zegt:

Bakeliet is de allereerste synthetische plastic, “phenol formaldehyde”, wat ontdekt werd door de Vlaamse chemicus Leo Hendrik Arthur Baekeland (1863-1944) tijdens zijn werk in New York rond 1907. Phenol Formaldehyde werd in 1909 gepatenteerd en bekend als het verwarm-en-pers patent. In zijn patent beschreef Baekeland hoe een phenol hars, op basis van eenvoudige componenten (fenol en formaldehyde) omgezet kon worden tot een chemisch inert, vormvast, temperatuur bestendig product, dat hij bakeliet noemde. Hij beschreef niet alleen hoe dit hars, maar ook hoe afgeleide producten moesten gemaakt worden. Tegelijk gaf hij aan welke techniek noodzakelijk was om een commercieel, technisch hoogwaardig thermo hardend product te verkrijgen, iets waar vorige ontwikkelaars van phenol hars niet in geslaagd waren. Bij thermoharders word het materiaal steeds harder naarmate de temperatuur stijgt. Deze onomkeerbare chemische verandering leid tot de vorming van en vast product, dat niet meer kan verwerken onder invloed van warmte.

In 1910 richtte  hij de General Bakelite Company op, het nieuwe product genaamd Bakeliet werd een enorm succes, al snel veroverde het de wereld en werd het materiaal van 1001 toepassingen met uitgebreide mogelijkheden voor industrie en huis. Het maakte een constante kwaliteit in massa productie mogelijk.

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Reactie #507 Gepost op: 28 december 2012 - 04:10:01
Bakeliet, daar werden vroeger toch de telefoons van gemaakt?
Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

ML

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #508 Gepost op: 28 december 2012 - 08:50:11
Ja, en de armleuning van mijn stoel ook. Je kunt er van alles mee. 

OT: de tweede is beter, maar ik ben nog steeds geen peacoat liefhebber.
I am free of all prejudice. I hate everyone equally.

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.

Winnaar SF-voetbalpoule 2016 en nog een paar keer, ben de tel kwijt.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #509 Gepost op: 28 december 2012 - 09:24:36
Deze is beter C, vooral de kraag. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.
The man with style, is the man who can smile