Auteur Topic: Favo schoenen topic  (7478 keer gelezen)

Napoleon

  • Gast
Favo schoenen topic
Gepost op: 14 november 2006 – 13:17:41
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Huey"
Die koffers worden sowieso op maat geleverd. Bovendien is patina niet iets dat af fabriek toegevoegd hoort te worden maar dat over de loop der jaren vanzelf komt.


Hoeveel paar Santoni's had je ook alweer?
Het patina van mijn koffers is er zeker met de jaren opgekomen, wat denk je wel..  :wink:  Ik vind het gewoon erg veel geld voor hetgeen geleverd wordt.


Een behoorlijk aantal, maar ik koop nooit meer een paar santoni's van m'n leven. Ben er helemaal klaar mee. Maar bij Santoni/Berluti is het patina onderdeel van het design. Bij een engelse schoen bijv. vind ik het minder van belang, zelfs bij EG.
welke merken draag je nu voornamelijk?

Huey

  • Gast
Favo schoenen topic
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2006 – 16:18:17
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Jason"
Citaat van: "Huey"
Die koffers worden sowieso op maat geleverd. Bovendien is patina niet iets dat af fabriek toegevoegd hoort te worden maar dat over de loop der jaren vanzelf komt.


Hoeveel paar Santoni's had je ook alweer?
Het patina van mijn koffers is er zeker met de jaren opgekomen, wat denk je wel..  :wink:  Ik vind het gewoon erg veel geld voor hetgeen geleverd wordt.


Een behoorlijk aantal, maar ik koop nooit meer een paar santoni's van m'n leven. Ben er helemaal klaar mee. Maar bij Santoni/Berluti is het patina onderdeel van het design. Bij een engelse schoen bijv. vind ik het minder van belang, zelfs bij EG.
welke merken draag je nu voornamelijk?


C&J en Saint Crispins op het moment. Ook 2 paar Santoni's die eigenlijk helemaal geen gebreken vertonen.

Napoleon

  • Gast
Favo schoenen topic
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2006 – 16:20:33
waar ben je het meest tevreden over? je prefereert degelijkheid voor uiterlijk nu?

Huey

  • Gast
Favo schoenen topic
Reactie #3 Gepost op: 14 november 2006 – 16:33:51
Citaat van: "Napoleon"
waar ben je het meest tevreden over? je prefereert degelijkheid voor uiterlijk nu?

Qua comfort mijn Saint Crispins. Absoluut de allerbeste schoenen die ik heb. Maar het is een raar type schoen. Aan je voet zien ze er goed uit, maar als je ze in je handen hebt lijken ze vrij lomp. Maar dat is natuurlijk ook relatief omdat ik vooral die schoenen van Santoni gewend was die eigenlijk kunstmatig slank worden gemaakt door een (te) lange leest. Saint Crispins wordt meer gevormd naar de voet.

Ik denk dat ik daar in de toekomst nog best een paar van bijkoop. Ze zijn simpelweg erg goed qua pasvorm.

Ik heb ook de kans gehad om een paar Scaforas te bekijken van Nexus. Zodra ze in de winkel liggen ga ik daar een paar van kopen.

Zal even paar foto's maken van die Crispins en mijn favo paar Santoni's.

Napoleon

  • Gast
Favo schoenen topic
Reactie #4 Gepost op: 14 november 2006 – 16:34:43
ok thanks

Huey

  • Gast
Saint Crispins vs. Santoni
Reactie #5 Gepost op: 14 november 2006 – 16:47:39
Saint Crispins Seamless:






Santoni Wholecut met medaillon:



cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #6 Gepost op: 14 november 2006 – 19:48:27
Waarom moeten voeten altijd 15 cm langer lijken dan dat ze zijn?
ik vind de St Crispins alles behalve lomp.
sterker nog: in detail een fantastisch afgewerkte schoen!  :D
een schoen mag best de vorm van de voet benadrukken, en dat doet ie perfect.

Huey

  • Gast
Favo schoenen topic
Reactie #7 Gepost op: 14 november 2006 – 22:11:30
Citaat van: "cypripedium"
Waarom moeten voeten altijd 15 cm langer lijken dan dat ze zijn?
ik vind de St Crispins alles behalve lomp.
sterker nog: in detail een fantastisch afgewerkte schoen!  :D
een schoen mag best de vorm van de voet benadrukken, en dat doet ie perfect.


Al met al ben ik erg tevreden over mijn st. Crispins.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Favo schoenen topic
Reactie #8 Gepost op: 16 november 2006 – 07:01:37
Citaat van: "Huey"


...Ik heb ook de kans gehad om een paar Scaforas te bekijken van Nexus. Zodra ze in de winkel liggen ga ik daar een paar van kopen....



 :lol:

Oh ja?! .... En wat vond je daar van? Ik heb ze nog niet in mijn handen gehad maar denk er zeker over om er een paar aan te schaffen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Huey

  • Gast
Favo schoenen topic
Reactie #9 Gepost op: 16 november 2006 – 09:44:16
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Huey"


...Ik heb ook de kans gehad om een paar Scaforas te bekijken van Nexus. Zodra ze in de winkel liggen ga ik daar een paar van kopen....



 :lol:

Oh ja?! .... En wat vond je daar van? Ik heb ze nog niet in mijn handen gehad maar denk er zeker over om er een paar aan te schaffen!


Mooi genoeg om te kopen!

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #10 Gepost op: 16 november 2006 – 10:16:23
ik heb 'n paar v. bommel noble blue's en een paar schoenen van roberto biagini, een niet erg bekend merk uit Firenze.

De italiaanse schoenen (best mooie schoenen; goodyear handgemaakt en vrij slank) zijn het mooiste; ze zitten best lekker maar niet zo goed als die v. bommels. Binnenkort komt er een paar CJ's bij hopelijk, dan heb ik weer wat meer vergelijkingsmateriaal.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Favo schoenen topic
Reactie #11 Gepost op: 16 november 2006 – 12:58:31
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Napoleon"
waar ben je het meest tevreden over? je prefereert degelijkheid voor uiterlijk nu?

Qua comfort mijn Saint Crispins. Absoluut de allerbeste schoenen die ik heb. Maar het is een raar type schoen. Aan je voet zien ze er goed uit, maar als je ze in je handen hebt lijken ze vrij lomp. Maar dat is natuurlijk ook relatief omdat ik vooral die schoenen van Santoni gewend was die eigenlijk kunstmatig slank worden gemaakt door een (te) lange leest. Saint Crispins wordt meer gevormd naar de voet.

Ik denk dat ik daar in de toekomst nog best een paar van bijkoop. Ze zijn simpelweg erg goed qua pasvorm.

Ik heb ook de kans gehad om een paar Scaforas te bekijken van Nexus. Zodra ze in de winkel liggen ga ik daar een paar van kopen.

Zal even paar foto's maken van die Crispins en mijn favo paar Santoni's.


Die ervaring had ik ook tpen ik Crispins aan had... Mooi aan de voet, maar in de hand redelijk lomp. Met mijn EG´s had ik dat ook een beetje.... ze zitter echter super....
Met de komst van Scafora hoop ik een schoen te krijgen die en goed uitziet en super zit!!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Favo schoenen topic
Reactie #12 Gepost op: 16 november 2006 – 13:02:47
Mag ik daar uit opmaken bij dat je keuze voor een EG paar het comfort en de pasvorm de doorslag heeft gegeven en je misschien bewust wat consessies hebt gedaan aan 't uiterlijk?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #13 Gepost op: 16 november 2006 – 16:49:59
wat is er mis met het uiterlijk van EG?  :roll:
ik weet dat smaak persoonlijk is maar ik vind EG nog steeds het mooiste wat er is. Zelfs als je op de kleinste detaills let.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #14 Gepost op: 16 november 2006 – 16:57:33
Citaat van: "cypripedium"
wat is er mis met het uiterlijk van EG?  :roll:
ik weet dat smaak persoonlijk is maar ik vind EG nog steeds het mooiste wat er is. Zelfs als je op de kleinste detaills let.


EG is wat lomper qua leest dan Santoni vinden veel mensen hier, waaronder ikzelf!
This, madame, is Versailles.