Auteur Topic: Favo schoenen topic  (8045 keer gelezen)

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #15 Gepost op: 16 november 2006 - 17:05:03
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "cypripedium"
wat is er mis met het uiterlijk van EG?  :roll:
ik weet dat smaak persoonlijk is maar ik vind EG nog steeds het mooiste wat er is. Zelfs als je op de kleinste detaills let.

EG is wat lomper qua leest dan Santoni vinden veel mensen hier, waaronder ikzelf!

wat zijn de kenmerken die een EG lomp maken t.o.van de Santoni?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #16 Gepost op: 16 november 2006 - 17:06:16
ik weet dat smaak persoonlijk is maar ik vind EG nog steeds het mooiste wat er is. Zelfs als je op de kleinste detaills let.

EG is wat lomper qua leest dan Santoni vinden veel mensen hier, waaronder ikzelf!

wat zijn de kenmerken die een EG lomp maken t.o.van de Santoni?

De slankheid en puntigheid van leesten van Santoni tov bredere en rondere leesten van EG.
This, madame, is Versailles.

FFW

• Gast
Favo schoenen topic
Reactie #17 Gepost op: 16 november 2006 - 17:10:51
Qua comfort zitten mijn tods instappers met afstand het lekkerste. Ik heb voeten voor maatwerk..... Ik heb zoveel paar schoenen, Santoni, CJ etc maar niks zit me echt lekker. Ik heb nu 3 paar tods instappers en ze zitten allemaal heerlijk.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Favo schoenen topic
Reactie #18 Gepost op: 16 november 2006 - 21:45:32
Citaat van: "Sergio"
Mag ik daar uit opmaken bij dat je keuze voor een EG paar het comfort en de pasvorm de doorslag heeft gegeven en je misschien bewust wat consessies hebt gedaan aan 't uiterlijk?

Absoluut..... Met het uiterlijk van mijn EG´s is overigens helemaal niks mis, maar het zal hier als redelijk klassiek betiteld worden.... Het is natuurlijk geen santoni!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #19 Gepost op: 16 november 2006 - 21:46:28

Dat is inderdaad waar en dat zal ik binnen een aantal dagen weer mogen ervaren als mijn MTO wholecuts klaar staan bij S&S!!!   :lol:

Huey

• Gast
Favo schoenen topic
Reactie #20 Gepost op: 16 november 2006 - 21:47:24

Zelf ben ik de laatste tijd steeds meer van mening dat de neuzen van Santoni overdreven lang zijn. Lang niet van alle modellen hoor! Maar in de nieuwe collectie zitten toch echt een paar neuzen die ik echt buiten alle proportie vind.

Maar dat is bij Fratelli Rossetti ook, en ook Scafora heeft die modellen. Dat is Italiaans eigen denk ik.

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #21 Gepost op: 16 november 2006 - 21:51:44
Citaat van: "Huey"

Zelf ben ik de laatste tijd steeds meer van mening dat de neuzen van Santoni overdreven lang zijn. Lang niet van alle modellen hoor! Maar in de nieuwe collectie zitten toch echt een paar neuzen die ik echt buiten alle proportie vind.

Maar dat is bij Fratelli Rossetti ook, en ook Scafora heeft die modellen. Dat is Italiaans eigen denk ik.

Inderdaad.... en daarom zei ik al dat ik hoop dat we in Scafora een combi vinden van elegantie en de pasvorm van een EG of Crispin....

Jij hebt ze in handen gehad... toevallig ook aan je voet?????

Huey

• Gast
Favo schoenen topic
Reactie #22 Gepost op: 16 november 2006 - 21:54:47
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Huey"

Inderdaad.... en daarom zei ik al dat ik hoop dat we in Scafora een combi vinden van elegantie en de pasvorm van een EG of Crispin....

Jij hebt ze in handen gehad... toevallig ook aan je voet?????

Nee, Nexus had ze bij als showmodel in een verkeerde maat voor mij :(

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #23 Gepost op: 16 november 2006 - 22:25:00
In het verre verleden hadden Italianen extra lange neuzen nodig om hun geld in te bewaren.
maar of dit elegant is? :roll:

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #24 Gepost op: 16 november 2006 - 22:39:05
Vind het wel vaak wat overdreven puntig Santoni, maar als je daarna iets anders in je hand hebt, ziet het er vaak wel erg saai en rond uit. Koop ik toch maar weer Santoni. Maar wie weet lach je je over een paar jaar rot dat je op die puntdingen hebt gelopen (en er nog 600 euro voor betaald hebt ook).

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Favo schoenen topic
Reactie #25 Gepost op: 16 november 2006 - 22:40:48
Mwah dat is in italie toch en redelijk lang "standaard", wat ze ook over Santoni zeggen het blijven de mooiste schoenen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #26 Gepost op: 16 november 2006 - 22:50:32
Volgens mij worden ze wel steeds puntiger en langer. De Santoni's die ik heb van 3 a 4 jaar geleden zijn veel ronder dan de huidige. Maar misschien heb ik destijds wel de saaiste modellen uitgezocht, kan ook.

Alboreto

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #27 Gepost op: 17 november 2006 - 21:30:39
Volgens Eduard en Marcel van Sir Max zullen de leesten in de nabije toekomst weer ronder worden. Of en zo ja, in hoeverre Santoni daarin meegaat is afwachten. Een mooie wat rondere (maar niet echt superklassieke ronde) leest is de 82 van EG. Ik vind alle leesten van Green met een 8 erin mooi. Gebalanceerd en evenwichtiger dan sommige leesten van Santoni. Als je schoenen koopt die je over 10 jaar nog met goed fatsoen wilt kunnen dragen, zou ik eerder voor Green dan voor Santoni kiezen. Ik vraag me af of mijn Santoni's de 10 wel zullen halen; bij Green lijkt me dat geen punt. Sommige Santoni's lijken wel cowboy boots. Ik ben natuurlijk wel te spreken over de Santoni's die ik heb, maar ik vind ze op het moment vaak wat te extreem.
esus saves, George Nelson withdraws!

Lex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Favo schoenen topic
Reactie #28 Gepost op: 17 november 2006 - 21:47:16
De nieuwe collectie van Hermans is voor Santoni normen toch zeer rond te noemen. Zolen worden ook weer dikker en opvallender...
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Favo schoenen topic
Reactie #29 Gepost op: 18 november 2006 - 00:19:13
Citaat van: "Lex"
De nieuwe collectie van Hermans is voor Santoni normen toch zeer rond te noemen. Zolen worden ook weer dikker en opvallender...

Dat laatste heeft natuurlijk met 't seizoen te maken.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors