Auteur Topic: Raffaele Caruso  (302642 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Raffaele Caruso
Reactie #435 Gepost op: 17 april 2009 - 23:47:00
Ik heb toen bij Frans een cashmere jasje laten maken.( de "uitvinder" van de Fine Pezze)
Normale prijs zou rond €2500 zijn, nu voor €795 een schitterend jasje.
Ik zou altijd even gaan kijken .

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #436 Gepost op: 17 april 2009 - 23:50:41
Ook al is het een truc om er vanaf te komen, als het mooie stoffen zijn en er wordt uiteindelijk een mooi pak/jasje van gemaakt voor minder geld dan normaal dan is dat toch geen probleem?

Edit: zinsbouw.
Laatst bewerkt op: 17 april 2009 - 23:52:59 door Ruuddebruut

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #437 Gepost op: 17 april 2009 - 23:52:46
Zeker niet, dat wil ik ook niet suggereren. Vind alleen dat je daar gewoon duidelijk en eerlijk over moet zijn en het niet zo opgeblazen moet brengen. Die vermeende exclusiviteit.
Laatst bewerkt op: 17 april 2009 - 23:55:23 door Sergio
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #438 Gepost op: 17 april 2009 - 23:54:05
Ah, maar er zijn wel meer bedrijven waar marketing en sales het niet met elkaar eens zijn :)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #439 Gepost op: 17 april 2009 - 23:57:24
Het is gewoon jammer dat het net lijkt alsof steeds minder bedrijven eerlijk durven te zijn over hun producten. Alles moet met een goedkope mystiek worden omgeven om het nog verkocht te krijgen.

Vanità - modern tailors

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #440 Gepost op: 18 april 2009 - 00:22:14
Zeker niet, dat wil ik ook niet suggereren. Vind alleen dat je daar gewoon duidelijk en eerlijk over moet zijn en het niet zo opgeblazen moet brengen. Die vermeende exclusiviteit.

Is des Oger.

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #441 Gepost op: 18 april 2009 - 09:41:37
Bedankt voor de reacties heren.
Ja, het is wel grappig, in het feite is het gewoon "maak muh los! laatste ressies voor een goedkoop prijssie!"
Maar als de maakwijze gewoon kwaliteit Caruso is met die mooie schouderinzet desalniettemin het overdenken
waard om in de bunch te gaan snuffelen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #442 Gepost op: 18 april 2009 - 10:02:59
Het is overigens maar de vraag of het reststoffen van Caruso zelf zijn, ze kunnen ook prima van andere bronnen komen. Gewoon de ogen goed open houden en de kwaliteit niet blindelings aannemen lijkt me een goed devies.

Vanità - modern tailors

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #443 Gepost op: 18 april 2009 - 10:09:59
Wat mij betreft is het een truuk om van rest-lengtes confectiestoffen af te komen, maar wie ben ik.
Zo is het mij in de winkel letterlijk verkocht. Er zijn van verschillende stoffen lengtes over.....daar willen ze ook van af. :-) Tegen mij deden ze er dus totaal niet geheimzinnig over.

Ik vond het een erg leuk idee (al dan niet gejat), om relatief goedkoop eens met een van de betere namen in aanraking te komen.
Niets zo veranderlijk als de mens

Mediaman

• Gast
Reactie #444 Gepost op: 18 april 2009 - 11:02:51
Een bij de Italiaanse inslag van Oger passende actie, een vleugje marketing is niet gelijk oneerlijke handel.

Vodro

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #445 Gepost op: 18 april 2009 - 19:17:39
De keuze van stoffen was vrij beperkt, zoals verwacht. Het aanbod bestond uit een stuk of 25 stoffen met voornamelijk strepen en ruiten; effen stoffen waren er nog nauwelijks, op een aantal lichtere grijstinten na. Daarnaast waren er aanzienlijk wat zijde/mohairblends, niet echt iets waarnaar ik op zoek was. De enige stof die me echt aansprak qua kwaliteit en kleur en dergelijke was een wollen stof met een vrij diepe blauwkleur (wel lichter dan navy) en een witte krijtstreep.

Ik ben uitiendelijk voor de twee knoops met piekrevers gegaan. Aanvankelijk had ik een drieknoops in gedachten maar met mijn postuur gaf dat enigszins een raar beeld, dus dat leek me niet zo'n geweldige keuze. Dat piekrevers de laatste tijd wat te modieus neem ik maar voor lief. Verder ben ik voor een volledig gevoerd jasje gegaan, open knoopsgaten, 19 cm broekspijpen en uiteraard de ronde Caruso-schouder. Over een paar zaken was ik het niet geheel eens met de maatnemer, maar die zaken kunnen achteraf nog aangepast worden mocht het uiteindelijke pak niet geheel naar wens zijn, terwijl dit andersom niet zou gaan (dus op bepaalde punten is hij nu een halve centimeter ruimer en kan het nog wat slanker gemaakt worden, terwijl het omgekeerd -uiteraard- een wat lastig verhaal wordt).

Van het uiteindelijke resultaat zal inderdaad een aantal foto's gepost worden. Het viel me overigens op dat de levertijd vrij snel was (4-6 weken in plaats van 6-8), is dit normaal bij Oger / Caruso?

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #446 Gepost op: 18 april 2009 - 19:36:16
Ja, mijn pakken worden ook altijd binnen 5-6 weken geleverd. 

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #447 Gepost op: 18 april 2009 - 19:59:20
Mijn eerste was na vierenhalve week klaar. De tweede is begroot op zesenhalf (duurt langer vanwege de stof). Lekker snel dus, ja.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #448 Gepost op: 07 mei 2009 - 23:19:53
Een lange tijd geleden heb ik beloofd een foto te posten van mijn donkerbruine Caruso pak. Zoals eerder gezegd is de stof afkomstig van de Heritage Collectie van Ermenegildo Zegna.

Volledige grootte:

http://img231.imageshack.us/img231/1080/carusoezegnaheritage.jpg
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #449 Gepost op: 13 mei 2009 - 21:03:41
Niemand een mening over mijn pak? :o
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html