De keuze van stoffen was vrij beperkt, zoals verwacht. Het aanbod bestond uit een stuk of 25 stoffen met voornamelijk strepen en ruiten; effen stoffen waren er nog nauwelijks, op een aantal lichtere grijstinten na. Daarnaast waren er aanzienlijk wat zijde/mohairblends, niet echt iets waarnaar ik op zoek was. De enige stof die me echt aansprak qua kwaliteit en kleur en dergelijke was een wollen stof met een vrij diepe blauwkleur (wel lichter dan navy) en een witte krijtstreep.
Ik ben uitiendelijk voor de twee knoops met piekrevers gegaan. Aanvankelijk had ik een drieknoops in gedachten maar met mijn postuur gaf dat enigszins een raar beeld, dus dat leek me niet zo'n geweldige keuze. Dat piekrevers de laatste tijd wat te modieus neem ik maar voor lief. Verder ben ik voor een volledig gevoerd jasje gegaan, open knoopsgaten, 19 cm broekspijpen en uiteraard de ronde Caruso-schouder. Over een paar zaken was ik het niet geheel eens met de maatnemer, maar die zaken kunnen achteraf nog aangepast worden mocht het uiteindelijke pak niet geheel naar wens zijn, terwijl dit andersom niet zou gaan (dus op bepaalde punten is hij nu een halve centimeter ruimer en kan het nog wat slanker gemaakt worden, terwijl het omgekeerd -uiteraard- een wat lastig verhaal wordt).
Van het uiteindelijke resultaat zal inderdaad een aantal foto's gepost worden. Het viel me overigens op dat de levertijd vrij snel was (4-6 weken in plaats van 6-8), is dit normaal bij Oger / Caruso?