De namen die je noemt zijn een uithangbord voor hun winkel en hebben vaak niet als doel 100% correct gekleed te gaan. Daarnaast zijn het gewoon ondernemers die verkopen wat goed in de markt ligt.
Citaat van: GnisTuurlijk alles is mogelijk: maar ik zie op de foto's nergens een shirtmouw.Een shirtmouw is inderdaad mogelijk. Maar dit zul je niet zien op de foto's van de fittings aangezien de schouders daar nog los genaaid zijn. De schouders van de voltooide jassen hebben respectievelijk een rollino, een heel kleine rollino en geen rollino (maar geen van allen zijn shirtmouw).Ik begrijp de belangstelling van iedereen voor spalla camicia niet. Vaak is de eerste post ' hebben ze spalla camicia?' Het is spalla camicia dit en spalla camicia dat. Mensen zien het in winkels en tijdschriften, vooral omdat Neapolitaanse kleding in is. Mijn indruk is dat mensen de trend volgen zonder echt de voor- en nadelen hiervan te begrijpen.Ik zou vragen stellen bij de keuze voor een spalla camicia bij een eerste 'bespoke' pak tenzij het heel informeel (bijv. linnen met wol/mohair) of een sportscoat is. Waarom zou je een informele schouder combineren met een formeel pak? In tegenstelling tot wat je ziet in Italiaanse/Neapolitaanse ready to wear en made to measure, hebben de meeste tailors in Italie een voorkeur voor een normale schouder (met of zonder vulling naar keuze) bij een formeler pak. Rubinacci is een uitzondering in Napels hoewel zelfs Mariano ongeveer de helft van zijn formele pakken met een normale schouder maakt. Denk hierover na. Let op: spalla camicia is niet hetzelfde als een schouder zonder vulling. Een spalla camicia kan gemaakt worden met of zonder vulling. Bovendien is het niet hetzelfde als grinze (plooitjes bovenaan de mouw).
Tuurlijk alles is mogelijk: maar ik zie op de foto's nergens een shirtmouw.
Doe je verhaal uit de doeken.
Wat is dat? Historisch correct? Esthetisch correct? Zakelijk correct? (Is een serieuze vraag.)
Lovezill1, kijk eens goed of het echt een spalla camicie is. Caruso maakt schouders die hetzelfde effect geven maar in werkelijkheid geen echte spalla camicie zijn. Dus even kijken naad de zichtbare steekjes op de schouder en even de verbinding tussen schouder en mouw op spanning zetten.
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld?Ik heb gekeken zie geen steekjes? Of ik kijk verkeerd....
Hoe klassiek zijn de pakken van Caruso eigenlijk? Ik zou graag willen weten of een hedendaags pak van Caruso over een jaar of zes nog steeds goed te dragen is. Ik ben benieuwd of de pakken van Caruso over de afgelopen jaren veranderd zijn.