Auteur Topic: Agenda's  (46073 keer gelezen)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Agenda's
Reactie #90 Gepost op: 14 november 2012 - 11:31:58
Hehe, uiteindelijk is die van mij toch zwart 'geworden'. Had niet goed gekeken, of de webwinkel had een onduidelijke foto geplaatst (waren restanten). Is niet meer te controleren. Voor 3 tientjes ben ik er blij mee. Zwart is eigenlijk misschien nog wel mooier, aangezien er dan geen contrasterend stiksel op zit (ben ik niet zo'n fan van).

Charlie

• Gast
Agenda's
Reactie #91 Gepost op: 26 december 2013 - 01:26:30
Mooie plaatjes van vintage Filofax agenda's:

http://www.flickr.com/photos/45091016@N07/with/4144873930

Charlie

• Gast
Agenda's
Reactie #92 Gepost op: 28 december 2013 - 23:43:25
Mooi stukje waarom een papieren agenda en dan met name een Filofax gewoon beter is dan digitale agenda:

http://offthecuffdc.com/391

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Agenda's
Reactie #93 Gepost op: 29 december 2013 - 00:25:24
Kan voor iedereen natuurlijk anders zijn. De auteur geeft aan dat digitale systemen prominent aanwezig zijn in zijn leven maar hij voelt zich telkens weer aangetrokken tot zijn ouderwetse manier van organiseren. Hij legt dat uit met voorbeelden die tot de verbeelding spreken.

Daar ligt voor mij ook de kern. Ik vind dat je bijv. een filofax prima kunt combineren met een digitaal systeem.  Meestal worden afspraken via outlook gepushed naar alle betrokkenen en via outlook en naar m'n telefoon. Die betrokkenen kunnen de afspraak accepteren, verplaatsen etc. je ontvangt een notificatie vlak voor de meeting etc. Op papier is dit bijna niet te doen als je een drukke agenda hebt die telkens wijzigt.

Een filofax voor notities, ideeën, en korte aantekeningen werkt prima. Ik heb daar een moleskine voor (al lijkt zo'n filofax me ook mooi en veelzijdiger)

Ps: voor een simpele todolist app op iOS gebruik ik Clear, fijn programmaatje

Sent from my phone
Laatst bewerkt op: 29 december 2013 - 00:28:41 door Dieter
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Charlie

• Gast
Agenda's
Reactie #94 Gepost op: 29 december 2013 - 02:43:29
Ik kan me voorstellen dat met de huidige digitale wereld, waardoor alles snel globaliseert, het gemakkelijker is om afspraken digitaal in te plannen. Voor mij combineert mijn Filofax agenda zowel vorm als functie. Het ziet er prachtig en stijlvol uit en doet wat een agenda moet doen beter dan de elektronische agenda's. Geen problemen met opladers of crashes. Ouderwets opschrijven en het overzicht behouden. Het is naast een agenda ook gewoon een soort collage aan persoonlijke informatie, van adresgegevens tot verjaardagen tot telefoonnummers en visitekaartjes. Ik vind het tastbare erg prettig, het vasthouden van het papier, het opschrijven. Het bladeren door de agenda lijkt ook op de een of andere manier eenvoudiger te zijn dan via Outlook o.i.d. iets op te zoeken, ook al kun je sneller zoeken met een digitaal systeem; het overzicht at a glance raak je daarin toch een beetje kwijt...

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Agenda's
Reactie #95 Gepost op: 29 december 2013 - 09:39:14
Ik spreek je nog wel als je een drukke baan hebt met veel afspraken.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Agenda's
Reactie #96 Gepost op: 29 december 2013 - 09:40:57
Lekker rustig ook, nooit meeting requests...
The man with style, is the man who can smile

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Agenda's
Reactie #97 Gepost op: 29 december 2013 - 10:21:16

Hij wordt geschiedenisleraar...

Charlie

• Gast
Agenda's
Reactie #98 Gepost op: 29 december 2013 - 11:53:25

Goed argument man. Laten we even de tijd waarin dit soort agenda's de norm waren, a la jaren 80 en jaren 90, erbij halen... in die tijd hadden ze natuurlijk geen drukke banen.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Agenda's
Reactie #99 Gepost op: 29 december 2013 - 12:16:46
Goed argument man. Laten we even de tijd waarin dit soort agenda's de norm waren, a la jaren 80 en jaren 90, erbij halen... in die tijd hadden ze natuurlijk geen drukke banen.

Klopt, ik vind het ook prachtig wanneer mijn collega verteld dat hij in die jaren een telefooncel opzocht om te vragen of er nog faxen, post of telefoontjes binnen gekomen waren. De wereld was toen een stuk minder dynamisch en kon je inderdaad nog met een papieren agenda werken.
if i stop lying i just disappoint you

Charlie

• Gast
Agenda's
Reactie #100 Gepost op: 29 december 2013 - 12:21:34
Voor de drukke banen lijkt mij 1 dag per twee pagina's een prima oplossing:

Er is inderdaad iets voor te zeggen, afspraken inplannen via een digitale agenda. Ik zie nog genoeg lui die een drukke baan hebben en er toch voor kiezen om een papieren agenda te nemen. Hebben zij dan een minder drukke baan omdat ze ervoor kiezen toch een papieren agenda te gebruiken? Ik denk het niet. Het is een keuze en iedereen moet die keuze zelf maken, maar om nu met zo'n kutargument aan te komen als 'Ik spreek je nog wel als je een drukke baan hebt met veel afspraken.' vinnik ook weer te bekrompen gedacht.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Agenda's
Reactie #101 Gepost op: 29 december 2013 - 12:22:31
Anachronistische aanstellerij. :)

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Agenda's
Reactie #102 Gepost op: 29 december 2013 - 12:38:53
Ik gebruik een X47 met timecircle inlay naast mijn iCal, puur en alleen omdat mijn iPhone nog wel eens wil uitvallen.

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Charlie

• Gast
Agenda's
Reactie #103 Gepost op: 29 december 2013 - 12:40:37
Anachronistische aanstellerij. :)

Haters gonna hate, bitches.

En als je in een zakelijke meeting zit met je lelijke laptop, denk dan aan hoe het ook stijlvol had kunnen zijn:

en uiteraard

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Agenda's
Reactie #104 Gepost op: 29 december 2013 - 12:46:05
Ik gebruik een X47 met timecircle inlay naast mijn iCal, puur en alleen omdat mijn iPhone nog wel eens wil uitvallen.

ik had helemaal geen agenda als student.
live and let die