Auteur Topic: Agenda's  (46308 keer gelezen)

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Re: Agenda's
Reactie #75 Gepost op: 24 mei 2011 - 20:48:17
Ik gebruik de kleinste moleskine dagagenda, ik deed eerst alles via iCal op mijn Macbook en iPhone.. maar eigenlijk is een échte agenda fijner.
Ik schrijf agendapunten die ik in een dag verzamel als ik de agenda niet bij me heb op in de notitiefunctie van de iphone.
Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #76 Gepost op: 02 juni 2011 - 22:14:12
Ik vind de iCall agenda van Apple Mac / Apple iPhone echt geweldig en gebruik 'em dagelijks,
maar daarnaast, schrijf ik alles ook nog op in een (gebonden) agenda.
Vind het handig om soms na een jaar nog even na te kijken "wanneer wat & op welke dag".
Nog net geen dag boek, maar kwa gebruik lijkt het er wel op.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #77 Gepost op: 02 november 2012 - 16:26:33
Mooie uitverkoop (vaak 70%) op (onder meer) leren agenda's bij deze winkel:

http://www.venloffice.nl/list-31_Organizer.html

Zelf even een Filofax Classic Pocket weggekaapt voor 3 tientjes incl. verzenden:

Heb dezelfde agenda voor 110-130 bij andere winkels gezien.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #78 Gepost op: 02 november 2012 - 16:57:00
Zijn mooie agenda's Ramone. Ik vind ze alleen niet heel praktisch. Ik schrijf te groot of ik heb teveel afspraken. Bovendien is zo'n ringband in het midden niets. Ik ben daarom weer terug bij Moleskine.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #79 Gepost op: 02 november 2012 - 17:03:54
Ik heb nauwelijks belangrijke afspraken, dus de 'week op 2 pagina's'-variant is prima voor mij  :wink:

Mediaman

• Gast
Reactie #80 Gepost op: 02 november 2012 - 17:08:57
Vind het wel mooi, maar in het digitale tijdperk te omslachtig geworden met een agenda waarin afspraken regelmatig verschuiven, veranderen etc. Het stijlloze Outlook voor mij.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #81 Gepost op: 02 november 2012 - 17:12:53
Ik heb alle systemen liggen, van Time/system tot time manager en van X-47 tot filofax.

Uiteindelijk gebruik ik gewoon een Moleskine boekje en de iCloud agenda.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #82 Gepost op: 02 november 2012 - 17:17:31
Ik heb nauwelijks belangrijke afspraken, dus de 'week op 2 pagina's'-variant is prima voor mij  :wink:

Algemene advocatenpraktijk. Ik word gek van de afspraken :). Bovendien zet ik ook rol-deadlines in mijn agenda.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #83 Gepost op: 02 november 2012 - 18:01:27
Mijn vriendin gebruikt 'm al jaren dagelijks, naar volle tevredenheid.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Agenda's
Reactie #84 Gepost op: 02 november 2012 - 18:30:50
Ik heb alle systemen liggen, van Time/system tot time manager en van X-47 tot filofax.

Ik heb in een GTD productiviteitsfase ook alles geprobeerd. Helaas helpt het syteem niks als je zelf sowieso niet kunt plannen :')

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #85 Gepost op: 02 november 2012 - 20:24:16
Ja, daar zit hem wel de kneep inderdaad. Maar ik moet zeggen dat het wel heel praktisch is als het systeem fijn werkt. De laatste tijd gebruik ik naar tevredenheid Google Calendar, die gesynchroniseerd is met mijn telefoon. Zo heb ik het altijd bij me en wordt ik herinnerd aan afspraken.
Het is echter wel minder leuk en minder fraai (minder stijlvol?) dan een Filofax. Wellicht moet ik het toch maar weer eens proberen...

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Agenda's
Reactie #86 Gepost op: 02 november 2012 - 21:19:01
Al jaren agenda op mn iPhone /iPad, synchroniseert met Outlook van de zaak. Werk prima maar ik mis mn Filofax nog steeds. Die heb ik dan ook keurig bewaard.

Verder heb ik altijd een Moleskine bij me die ik naar alle afspraken etc. meesleep. Heb ik alle afspraken bij de hand.

Wel worstel ik al een paar jaar met een waterdicht systeem om alle to do's op een rijtje te hebben. Zo'n Moleskine helpt al enorm omdat ik nu niet meer in het papier hoef te grasduinen waar die agenda nou is gebleven waar ik in de kantlijn mn aantekeningen op had gekrabbeld. Op dit moment zet ik mn to do's allemaal in Evernote, werkt redelijk handig.
Laatst bewerkt op: 02 november 2012 - 21:34:58 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #87 Gepost op: 02 november 2012 - 21:31:54
Filofax werd me begin 2000 te pijnlijk eighties. En te fors. Daarna jarenlang donkerblauwe Smythson agendas gehad. Maar dat werd me wat al te verfijnd en filigrain. Vervolgens alles op losse post it notes. Denk dat ik toch weer eens op de Smythson site ga kijken

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #88 Gepost op: 02 november 2012 - 21:33:56
Ik heb in een GTD productiviteitsfase ook alles geprobeerd. Helaas helpt het syteem niks als je zelf sowieso niet kunt plannen :')

Plannen kan ik wel, maar of ik het doe... :mrgreen:

En X47 is eigenlijk het geilst maar om op mijn leeftijd daar al mee rond te lopen voelt wel heel erg ouwelijk en "Kijk mij eens."
Het op springbars geïnspireerde systeem blijft briljant: Uitleg

*Ongeveer even groot als een standaard Moleksine.*

Met uitschuifbare Rotring potlood:

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #89 Gepost op: 13 november 2012 - 16:18:30
Mooie classic Pocket Ramone!
Zelf net de Filofax Berkeley gekocht. Stond nog te twijfelen over dezelfde die jij hebt in het zwart. Ik heb liever mijn werk-gear in het zwart, al ga ik soms ook voor rode en bruine tinten... Ben toch voor de Berkeley gegaan in erg donker bruin omdat het leer toch wel ERG fraai is.