Auteur Topic: Loake Shoemakers  (113757 keer gelezen)

guest45

• Gast
Re: Loake Shoemakers
Reactie #90 Gepost op: 28 oktober 2012 - 12:08:05
Vervanging? Niet aanvulling?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #91 Gepost op: 28 oktober 2012 - 12:13:47
Ik vind m'n Tetbury's echt te groot aan mijn voet. Ik heb vanwege de breedte destijds een halve maat groter moeten nemen datn mijn andere C&J's en ik stoor me nu aan de lengte.
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2012 - 12:19:59 door NOBD

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #92 Gepost op: 28 oktober 2012 - 12:19:05
348 zeker? heb ik ook met de vut gestuurd.
live and let die

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #93 Gepost op: 28 oktober 2012 - 12:19:39
Ja.

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Loake Shoemakers
Reactie #94 Gepost op: 28 oktober 2012 - 12:23:57
Die vind ik ook leuk voor de winter, C.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #95 Gepost op: 28 oktober 2012 - 12:38:23
live and let die

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #96 Gepost op: 28 oktober 2012 - 12:48:21
Maat?
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Loake Shoemakers
Reactie #97 Gepost op: 28 oktober 2012 - 13:04:42
Ja, wat voor maat zijn de tetbury's :mrgreen: ?
Fashion can be bought, style one must possess

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #98 Gepost op: 28 oktober 2012 - 13:15:30
Zijn die Loake's (F) niet stukken breder dan de Tetbury's (E)? Of valt dat in het eggie wel mee?
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2012 - 13:32:07 door Willem

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #99 Gepost op: 28 oktober 2012 - 13:18:04
Ik vind m'n Tetbury's echt te groot aan mijn voet. Ik heb vanwege de breedte destijds een halve maat groter moeten nemen datn mijn andere C&J's en ik stoor me nu aan de lengte.

Ik heb precies hetzelfde bij mijn Tetbury en ook bij mijn zwarte oxfords op 348 (ben even de naam kwijt). Die 348 is net te lang en spits naar mijn smaak. 337 FTW ;-)
The man with style, is the man who can smile

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #100 Gepost op: 28 oktober 2012 - 13:18:38
Ik bezit enkele paren Loake, voornamelijk uit de 1880-lijn. De kwaliteit is prima; mijn eerste paar van hen is nu geloof ik 3 of 4 jaar oud en leeft nog steeds. Die suède monk heb ik van Loake zelf uit de Shoemakers lijn, hoewel die Herring ook door Loake gemaakt wordt inderdaad. Fijne ronde leest die 3625, welke goed past bij zo'n monk.

@C: de leesten zijn over het algemeen iets breder dan van C&J. Loake noemt het een F, maar het verschilt een beetje per leest hoe smal of breed hij precies is. Hoewel het dus een F is, zijn niet alle leesten voor een hoge wreef geschikt. De Capital bijvoorbeeld is comfortabel in de breedte, maar wel 'laag'. Met deze chukka gaat het wel lukken denk ik; de sluiting werkt mee.
Hoe zie je dit trouwens als een vervanging van de Tetbury? Dat is toch een hele andere schoen? Of ga je voortaan helemaal over op ronde leesten en rode zolen? ;-)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #101 Gepost op: 28 oktober 2012 - 13:19:34
Zijn die Loake's (F) niet stukken breder dan de Tetbury's (D)? Of valt dat in het eggie wel mee?

Ik hoop het! Maar mijn Tetbury's zijn E-breed, niet D.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #102 Gepost op: 28 oktober 2012 - 13:22:24
@C: de leesten zijn over het algemeen iets breder dan van C&J. Loake noemt het een F, maar het verschilt een beetje per leest hoe smal of breed hij precies is. Hoewel het dus een F is, zijn niet alle leesten voor een hoge wreef geschikt. De Capital bijvoorbeeld is comfortabel in de breedte, maar wel 'laag'. Met deze chukka gaat het wel lukken denk ik; de sluiting werkt mee.
Hoe zie je dit trouwens als een vervanging van de Tetbury? Dat is toch een hele andere schoen? Of ga je voortaan helemaal over op ronde leesten en rode zolen? ;-)

: ) Heel simpel: tabaksbruine suède chukka (casual) -> tabaksbruine suède chukka (nog een tikkie 'casualer'). Qua gebruik voor mij hetzelfde, hoewel ik de Tetbury's weleens onder een pak droeg; dat gaat met die Loake's natuurlijk niet gebeuren.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #103 Gepost op: 28 oktober 2012 - 13:28:59
Juist, ik snappum. Als ik het voor me zie in een Carweske ... ik bedoel NOBD-combinatie dan zijn ze inderdaad uitwisselbaar. Helaas niet meer de mogelijkheid voor onder een (casual) pak maar daar kun je nog genoeg ander suède voor gebruiken natuurlijk.
:-)

Edit: de Kempton van Loake is rond, tabaksbruin en op een leren zool te verkrijgen. Die lijkt wellicht nog iets meer op een Tetbury qua stijl. Ik heb er hoge wreven gelukkig van zien worden overigens.
Laatst bewerkt op: 28 oktober 2012 - 13:31:41 door Mad Hatter

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #104 Gepost op: 28 oktober 2012 - 13:33:00
Ik hoop het! Maar mijn Tetbury's zijn E-breed, niet D.
Klopt, veranderd. Mijn andere C&J's zijn D, Tetbury E.