Auteur Topic: Loake Shoemakers  (113759 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Loake Shoemakers
Reactie #135 Gepost op: 28 oktober 2012 - 23:05:05
Aan jou heb ik wat, marcos.

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 28 oktober 2012 - 23:07:46
Ja ik zie dat meteen.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 29 oktober 2012 - 07:28:36

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 29 oktober 2012 - 10:07:53
Besteld.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 29 oktober 2012 - 10:11:38
Toch niet onaardig als je hem zo in die diashow ziet. Ik vind een rode zool persoonlijk alleen niet zo passen bij een chukka. Dan liever Dainite, leer, of een crêpezool. In die volgorde van voorkeur.

Zelf heb ik trouwens de Pimlico in chocoladebruin suède met een Dainite. De leest lijkt een beetje op een 337 denk ik; de Capital is dat. Maar wellicht is die te donker voor jouw gebruik.

Edit: oeps, net te laat zie ik. Ben benieuwd C.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #140 Gepost op: 29 oktober 2012 - 10:20:16
Pimlico heb ik inderdaad ook even naar gekeken. Vond ik te donker voor nu. Die red brick-zolen zijn van oudsher volgens mij gebruikelijk op (onder) bucks en saddle shoes, maar ook op chukka's. Maar ik heb er geen onderzoek naar gedaan. : )

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 29 oktober 2012 - 10:22:25
Die red brick-zolen zijn van oudsher volgens mij gebruikelijk op (onder) bucks en saddle shoes, maar ook op chukka's.

Als iemand weet hoe dit zit, vertel het gerust. Ben wel benieuwd eigenlijk.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 29 oktober 2012 - 10:34:30
Pimlico heb ik inderdaad ook even naar gekeken. Vond ik te donker voor nu. Die red brick-zolen zijn van oudsher volgens mij gebruikelijk op (onder) bucks en saddle shoes, maar ook op chukka's. Maar ik heb er geen onderzoek naar gedaan. : )

Bucks en saddle shoes zijn wel erg zomers, dus voor een (winter)chukka hoort het mogelijk niet. Maar de precieze oorsprong van de rode zool weet ik ook niet.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 29 oktober 2012 - 10:40:56

Onder Desert Boots/Chakka/Bucks zijn rode zolen geen gemeengoed, hier zitten van oorsprong bruine spekzolen onder en wellicht onder invloed van de Amerikanen met de vaak rode Saddle Shoe zolen gaan we ze wellicht helaas meer zien onder de eerder genoemde modellen.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 29 oktober 2012 - 10:45:36
Onder Desert Boots/Chakka/Bucks zijn rode zolen geen gemeengoed, hier zitten van oorsprong bruine spekzolen onder en wellicht onder invloed van de Amerikanen met de vaak rode Saddle Shoe zolen gaan we ze wellicht helaas meer zien onder de eerder genoemde modellen.

Het is wel een trend..

"thanks to a licensing deal or a much needed infusion of capital, Walk-Over is back slinging bucks to the American public - red brick sole fever is officially an epidemic."  (stukje uit 2010..)

http://sartoriallyinclined.blogspot.nl/2010/08/welcome-back-walk-over.html

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 29 oktober 2012 - 10:54:57
Ja, ik sluit me aan bij het verhaal van Clay. Red brick lijkt me meer bij een buck passen (zo heb ik er ook eentje) of een saddle shoe. Die laatste is ook al zo'n moeilijk in te delen schoen trouwens. Oxford met een rode zool, casual materiaal. Maar dat is een ander verhaal.

Ik denk dat het bij de outfits van C. wel zal passen. Oké C2.0 dan. Wanneer zien we weer eens een mooi (donegal) pak? :-)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 29 oktober 2012 - 11:20:44
: ) Paar weken terug nog. Maar daar gaan deze niet onder.

Onder Desert Boots/Chakka/Bucks zijn rode zolen geen gemeengoed, hier zitten van oorsprong bruine spekzolen.

Die bruine crèpezolen gelden volgens mij alleen voor desert boots. Chukka's en bucks zijn een andere categorie. In Flusser's Dressing the Man wordt de (turf) of chukka boot gedefinieerd als een two-eyelet ankle boot ... often unlined and fitted with a leather or rubber sole ... this field shoe can frequently be found ensconced under a pair of flannels or cords. En over white bucks: the white bucksin oxford lace-up with its red rubber soles. Ook geen bruine spekzolen dus.

Een betere bron heb ik helaas nog niet kunnen vinden, en ook geen concrete informatie over de oorsprong en het oorspronkelijke gebruik van de rode rubberen zolen. Ik denk inderdaad wel dat ze een zomerse vibe hebben. Foei, C!

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 29 oktober 2012 - 17:55:15
Ben al een tijdje op zoek naar Chukka's die redelijk van kwaliteit zijn, maar iets minder "prijzig" dan de Tetbury's.
Probleem is, dat ik een D-wijdte heb en zie dat de Loake's in F zijn.
Wil eigenlijk een keuze maken uit:
http://www.pediwear.co.uk/loake/products/2958.php
en
http://www.crockettandjones.com/Product/Chukka-Snuff-D

De C&J's zijn unlined.
Kiezen voor D-wijdte en de hogere prijs (€350 excl. verzenden) en unlined voor lief nemen of de Pimlico (F-wijdte)?

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 29 oktober 2012 - 18:44:56
Dat hangt van je gebruik af, Willem. Als het robuuste schoenen moeten zijn voor slechte weersomstandigheden (zoals ik ze nog weleens gebruik) dan is unlined niet zo handig. Suède kan in principe goed tegen water als je het behandelt, maar als het unlined is zal het meer vervormen verwacht ik. Ook zou het in het uiterste geval eerder water doorlaten lijkt me.

De Pimlico is wel F-breedte, maar toch ook weer niet zo heel breed. Omdat hij een beetje verlengd is in de neus kun je wellicht een halfje terugschakelen.

Nobel heeft de Pimlico niet op voorraad, maar de Blackfriars of de Knightsbridge die hij heeft staan, staan op dezelfde (Capital-)leest. Je zou het eens kunnen proberen.

Willem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 29 oktober 2012 - 19:01:06
Dat is een goed idee. Wil ze zeker voor het "robuustere" werk gebruiken. Dat is juist de bedoeling. Sta voor de klas en dan lopen er nog wel eens andere voeten overheen.