Auteur Topic: oger Napoli  (54495 keer gelezen)

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #45 Gepost op: 05 juli 2006 – 00:25:25
haha, jaaa heeelll erg!!!

zullen we het aan de hitte en frustratie van italie - duitsland wijten?

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #46 Gepost op: 05 juli 2006 – 12:05:23
Maffeis en Finamore per Oger maken elkaar niet veel. Ik prefereer vaak FpO boven Maffeis, maar dat is persoonlijk. Verder hangt natuurlijk veel af van de stofkeuze en je persoonlijke smaak. Ik vind de knopen van een FpO iets leuker dan die van Maffeis. Al met al kan je niet zeggen welke van de 2 'beter' is.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #47 Gepost op: 05 juli 2006 – 12:16:03
Ik draag veel Maffeis maar heb me net tot aanschaf van FpO laten verleiden. Vind die brede platte knopen juist niet zo mooi, maar ben wel benieuwd naar de pasvorm. Ik meende hier op SF te begrijpen dat Finamore heel goed gesneden en getailleerd is, of geldt dat niet voor FpO? Wel een heel fijn stofje natuurlijk.
The man with style, is the man who can smile

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #48 Gepost op: 05 juli 2006 – 12:30:24
Geldt ook voor FpO.

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #49 Gepost op: 05 juli 2006 – 14:23:39
ik vond FpO een betere pasvorm hebben dan Maffeis

Gnis

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #50 Gepost op: 23 juli 2006 – 16:25:49
Citaat van: "mr_prak"
ik vond FpO een betere pasvorm hebben dan Maffeis



Ik hoor een aantal keren dat finamore per Oger niet een 'echte' finamore is: betekent dit een soort  b kwaliteit dan? wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen beiden. Ik heb inderdaad een finamore gezien bij Pauw: € 315!!. Een FpO was 100 en een finamore bij Sartoria 100 (zelfs 175 per twee!).
Do it
Do it right
Do it right now

Huey

  • Gast
oger Napoli
Reactie #51 Gepost op: 23 juli 2006 – 16:37:23
Citaat van: "Gnis"
Citaat van: "mr_prak"
ik vond FpO een betere pasvorm hebben dan Maffeis



Ik hoor een aantal keren dat finamore per Oger niet een 'echte' finamore is: betekent dit een soort  b kwaliteit dan? wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen beiden. Ik heb inderdaad een finamore gezien bij Pauw: € 315!!. Een FpO was 100 en een finamore bij Sartoria 100 (zelfs 175 per twee!).


Dan zul je bij die laatste wel in de uitverkoopstapel gekeken hebben ;)

Gnis

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #52 Gepost op: 23 juli 2006 – 16:56:27
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "Gnis"
Citaat van: "mr_prak"
ik vond FpO een betere pasvorm hebben dan Maffeis



Ik hoor een aantal keren dat finamore per Oger niet een 'echte' finamore is: betekent dit een soort  b kwaliteit dan? wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen beiden. Ik heb inderdaad een finamore gezien bij Pauw: € 315!!. Een FpO was 100 en een finamore bij Sartoria 100 (zelfs 175 per twee!).


Dan zul je bij die laatste wel in de uitverkoopstapel gekeken hebben ;)


Ik moet inderdaad duidelijker zijn: de FpO en die van Sartoria was inderdaad sale en die van Pauw had een normale prijs van 315: de salesprijs was 240. Mijn vraag is eigenlijk is FpO een b kwaliteit van Finamore? En is de finamore die ik bij Sartoria heb gekocht dan ook van dezelfde kwaliteit als die van Oger?
Do it
Do it right
Do it right now

Christiaan

  • Gebruiker
  • Berichten: 126
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #53 Gepost op: 23 juli 2006 – 21:27:54
Ik heb een erg mooi Maffeis hemd hangen; wit met dunne blauwe strepen. Mooi afgewerkt, mooie knopen en het draagt lekker. Het enige nadeel (en voor mij reden om het bij andere merken te houden) is dat de RTW hemden veeeeeel te wijd vallen. Daar moest bij mij echt vele centimeters (zes per kant, minstens) aan ingenomen worden bij de taille, en dat vond ik zonde bij zo'n goed hemd.
Truth springs from argument amongst friends" - David Hume

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #54 Gepost op: 28 juli 2006 – 21:02:30
Finamore heeft verschillende kwaliteiten. Dit zit hem in de gebruikte stoffen en wevingen. Voor een oxford betaal je gewoon minder dan voor een Sea Island Cotton shirt. Verder is medebepalend voor de prijs de hoeveelheid handwerk. Als je een MTM Finamore bestelt, worden standaard 6 of 7 delen van het hemd met de hand genaaid. (Het kan ook iets minder zijn, maar het gaat om het idee.) De duurste MTM Finamore heeft 13 delen (als ik het me goed herinner) die met de hand worden genaaid. Met delen doel ik bijv. op de knoopsgaten, de yoke, het boord, enz. Prijs voor de duurste variant kan 100-150 EUR hoger liggen.
Dit verhaal geldt wss ook in zekere mate voor de RTW, en het verschil tussen de Finamore hemden die Oger verkoopt en de hemden van Pauw zit hem dan daarin dat je bij Pauw meer handwerk koopt en betaalt. Maar het gaat m.i. te ver om de Finamores van Oger als eigenlijk geen Finamore te kwalificeren. Het is alleen niet de hoogste kwaliteit die Finamore aanbiedt. Oger Napoli bestaat bij mijn weten niet meer. De hemden worden gewoon onder de naam Finamore aangeboden.
esus saves, George Nelson withdraws!

Gnis

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #55 Gepost op: 28 juli 2006 – 21:44:43
Citaat van: "Alboreto"
Finamore heeft verschillende kwaliteiten. Dit zit hem in de gebruikte stoffen en wevingen. Voor een oxford betaal je gewoon minder dan voor een Sea Island Cotton shirt. Verder is medebepalend voor de prijs de hoeveelheid handwerk. Als je een MTM Finamore bestelt, worden standaard 6 of 7 delen van het hemd met de hand genaaid. (Het kan ook iets minder zijn, maar het gaat om het idee.) De duurste MTM Finamore heeft 13 delen (als ik het me goed herinner) die met de hand worden genaaid. Met delen doel ik bijv. op de knoopsgaten, de yoke, het boord, enz. Prijs voor de duurste variant kan 100-150 EUR hoger liggen.
Dit verhaal geldt wss ook in zekere mate voor de RTW, en het verschil tussen de Finamore hemden die Oger verkoopt en de hemden van Pauw zit hem dan daarin dat je bij Pauw meer handwerk koopt en betaalt. Maar het gaat m.i. te ver om de Finamores van Oger als eigenlijk geen Finamore te kwalificeren. Het is alleen niet de hoogste kwaliteit die Finamore aanbiedt. Oger Napoli bestaat bij mijn weten niet meer. De hemden worden gewoon onder de naam Finamore aangeboden.



Alberto,

Hartstikke bedankt voor je heldere uitleg. Ik kon me herinneren een aantal jaren geleden dat Oger haar eigen Oger napoli shirts introduceerde: die waren meende ik rond de € 300. Die leken sterk qua stijl en qua afwerking op die ik onlangs heb gekocht.  Eigenlijk een lagere prijs kwaliteit verhouding t.o.v. de shirts van pauw of Sartoria.
Do it
Do it right
Do it right now

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
oger Napoli
Reactie #56 Gepost op: 28 juli 2006 – 23:57:07
Citaat van: "Christiaan"
en dat vond ik zonde bij zo'n goed hemd.


Mits kundig gedaan durft ik dat wel aan: ik heb al een paar Borrelli's en Fattori's laten tailleren (bij Twins in Den Haag - zie elders op SF) naar alle tevredenheid...
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Jason

  • Gast
oger Napoli
Reactie #57 Gepost op: 29 juli 2006 – 00:03:00
Het lastige bij getailleerde hemden is dat ze daarna bij de borst nog steeds te ruim zijn, bij mij althans.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanitΰ - modern tailors
oger Napoli
Reactie #58 Gepost op: 29 juli 2006 – 00:31:52
Citaat van: "Jason"
Het lastige bij getailleerde hemden is dat ze daarna bij de borst nog steeds te ruim zijn, bij mij althans.


Waarom laat je ze dan niet over de gehele zijnaad innemen? Is vaak prima mogelijk.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanitΰ - modern tailors

Gnis

  • Gebruiker
  • Berichten: 179
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #59 Gepost op: 29 juli 2006 – 12:55:17
Citaat van: "Sergio"
Citaat van: "Jason"
Het lastige bij getailleerde hemden is dat ze daarna bij de borst nog steeds te ruim zijn, bij mij althans.


Waarom laat je ze dan niet over de gehele zijnaad innemen? Is vaak prima mogelijk.


Kom je dan niet met het armgat in de problemen?
Do it
Do it right
Do it right now