Auteur Topic: oger Napoli  (54372 keer gelezen)

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Gepost op: 24 juni 2006 – 23:54:11
Hoi,

Ik was op zoek naar een forum over het betere werk betreft kleding. Via google heb ik dit forum gevonden en ik heb al heel veel gelezen. Ik ben versteld van de details die sommige mensen weten echt super!!

Ik heb een vraagje over een shirt van Oger Napoli. Ik heb niet echt vaste winkels waar ik koop. Ik heb eigenlijk zelfs een hekel aan het kopen en zoeken (zorgen dat ze je geen shit aansmeren etc.). Tussen al mijn shirts viel me op dat er eentje zat die echt perfect is afgewerkt, en wat ik nog veel belangrijker vind een super pasform heeft. De armsgaten zitten mooi hoog en zijn goed smal, de taille is geen jute zak en is echt op mijn lijf gesneden. Ik heb ook een aantal van die 'maatwerk' shirts van ss, maar dat komt echt niet in de buurt.
Maar, om een lang verhaal kort te maken, ik wil nog wel wat van deze shirts. Bij oger hebben ze die niet meer in de collectie werd mij verteld. Ze kwamen toen met wat andere shirts aanzetten, oger huismerk etc. maar ik had niet echt het idee dat ze wisten wat ik zoek en heb toen ook maar niets gekocht. Ik ben een absolute voorstander van 'weinig' goede dingen boven heel veel rotzooi. Weet iemand wat voor shirt ik het beste kan kopen dat het meest lijkt op het oger Napoli shirt?? En wat ik daar zo ongeveer voor moet betalen.

Alvast bedankt,

Max

Huey

  • Gast
oger Napoli
Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2006 – 00:23:35
Ze werden gemaakt door Finamore, als je daar iets aan hebt. Lorenzini is er ook wel een beetje vergelijkbaar mee imho.

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2006 – 00:29:29
Okay dank je!!

Ik heb ook een aantal lorenzini's (helaas geen maatwerk). Ik heb een tijdje bij TSS gewerkt en daar kon tegen een zacht prijsje wat Lorenzini's krijgen. Ik vind die armsgaten bij de lorenzini's toch wel groter dan die van Oger Napoli.
Wat zou dat nu nog kosten (in de sale) die Finamore shirts?
Ik las ook dat een jongen van shirtmakers.nl hier op het forum zit. Kan hij dat ook maken? die hoge/slanke armsgaten?

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #3 Gepost op: 25 juni 2006 – 01:03:40
Finamore by Oger in de presale is 150e als ik het goed heb onthouden. Ik vind ze niet zo erg veel verschillen van de Oger Napoli lijn die ook gemaakt werd bij Finamore.

"echte" Finamore is iets prijziger geloof ik, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

De snit van Finamore vind ik wel top, lekker slank, hoog armsgat (hoewel ik zo erg dun ben dat die ook nog vermaakt moet worden, niet veel weliswaar). De platte bruine knoop vind ik ook wel leuk.
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2006 – 09:37:33
okay, ik ga staks dan even kijken.

Ik heb nog nooit een shirt laten vermaken. Wat kunnen ze daar precies mee doen? Alleen tailleren of ook mauwen en inzet veranderen etc.?

f430

  • Gebruiker
  • Berichten: 587
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2006 – 10:43:07
Citaat van: "mr_prak"
okay, ik ga staks dan even kijken.

Ik heb nog nooit een shirt laten vermaken. Wat kunnen ze daar precies mee doen? Alleen tailleren of ook mauwen en inzet veranderen etc.?


Mouwinzet is volgens mij vrij lastig, zeker omdat de finamore shirts van oger vaak een geplooide mouw hebben. Maargoed misschien is het mogelijk. Verder is tailleren mogelijk en de mouwen kunnen ook worden versmalt (dit dient wel door een goede kleermaker te worden uitgevoerd). Ik zou zeker even naar de Finamore shirts gaan kijken, ze zijn erg mooi.

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2006 – 12:14:27
Overigens is de Oger huismerk (DFS in ieder geval) zeker geen slecht shirt die valt zoals jij je Napoli shirts beschrijft. De DFS lijn is de enige shirt lijn bij oger die bij mij goed valt (want erg slank). En door de prijs/kwaliteit verhouding kun je mijnsinziens geen miskoop mee doen...
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2006 – 11:09:10
Okay, dank!

Oger DFS, wat betaal je daarvoor in amsterdam? Is het lonend om naar Haarlem te gaan voor zo'n shirt? of hebben ze die daar toch nauwelijks?

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2006 – 17:47:16
Oger DFS is in principe in elke oger winkel verkrijgbaar. Kosten zijn rond de 130 standaard en de helft in de uitverkoop. Geen idee wat betreft haarlem.. nooit geweest
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2006 – 19:01:46
Citaat van: "mr_prak"
Okay, dank!

Oger DFS, wat betaal je daarvoor in amsterdam? Is het lonend om naar Haarlem te gaan voor zo'n shirt? of hebben ze die daar toch nauwelijks?
Volgens mij moet je gewoon geluk hebben in haarlem of er wat bijzonders aan kleding ligt.Meer geluk zal je bij de gewone filialen hebben.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2006 – 16:37:40
Kom net bij oger vandaan. Ze hadden haast niets meer, en dat oger fatto a mano vond ik ook een beetje tegenvallen.

Ik heb een finamore per oger gekocht voor 150. Kom thuis pak hm uit... zit acher mn kraag een beetje een slordigheidje.. wat draadjes die een beetje los hangen. Bij deze foto's...

heb ik een goede koop gedaan? 150 een redelijke prijs? en moet ik terug met die draadjes??

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2006 – 16:41:39

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2006 – 16:41:59





Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2006 – 16:42:48
Citaat van: "mr_prak"
Kom net bij oger vandaan. Ze hadden haast niets meer, en dat oger fatto a mano vond ik ook een beetje tegenvallen.

Ik heb een finamore per oger gekocht voor 150. Kom thuis pak hm uit... zit acher mn kraag een beetje een slordigheidje.. wat draadjes die een beetje los hangen. Bij deze foto's...

heb ik een goede koop gedaan? 150 een redelijke prijs? en moet ik terug met die draadjes??


Waar heb je de foto's staan?
Als het losse draadjes zijn maakt het niet veel uit.

- edit -

Bedankt voor de foto's  :wink:

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
oger Napoli
Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2006 – 16:46:25
precies boven jou post...