Aangezien Nexus bijna niet meer actief is op SF is het misschien handiger om het via andere ''wegen'' te proberen.
Weekendje Napels doen dan he
Meteen langs Marinella voor dassen...
(en langs alle andere mooie zaken die daar zitten)
Al ooit geweest? ik heb andere verhalen gehoord hoe het daar is 
Dat heeft carel van mij gehoord.
Ben er pas geweest... Nou echt waar nog NOOIT heb ik zon VIEZE en CRIMINELE stad gezien in mijn leven.
En tja wat betreft de mooie zaken... de helft is verhuisd naar andere steden echt mooie zaken zitten er gewoon NIET.
Ik snap nooit waarom er zon ophef over deze stad is...
Er is veel productie maar veel kopen kan je er niet echt...
De meeste kleermakers die er zitten hebben hun attelier naar Milaan verplaatst. Simpelweg omdat het te crimineel in hun eigen stadje wordt.
En voor die dassen hoef je het Niet te doen, er zijn betere dassen als marinella.
Nog zoiets in Italie hanteren ze stijl die op Engelse stijl is gebaseerd en GEEN hoogwater, GEEN strakke pakken en GEEN Santoni achtige schoenen. Vaak gewoon church en pakken die zitten vaak gewoon en NIET strak.
Straks vind je op Savile Row
Hier maken er veel te veel mensen een romance van Italie terwijl het echt NIET ''het'' land is voor pakken.
Je moet verder kijken dan je neus lang is en NIET altijd maar een ding vereren en goed vinden. En dat woordje niet leg ik in dezse post echt nadruk op.
Als ik je een tip mag geven Dennis, ga naar London, Wenen ( ja daar zitten ook heel veel kleermakers

) , Santiago de Chile ( ook daar stikt het ervan) , München ( hier zijn ze amper te tellen en echt kwalitatief uitstekend) , Bilbao ( Spanje), Parijs, Milaan en omstreken en Sicilië.
Nu voel ik al reacties van ja maar dat is toch geen kwaliteit. Dat is het dus WEL mensen uit die andere landen die ik net genoemd heb kennen hun vak toch vaak beter dan de Italianen
Ik ga veel met Bernhard Roetzel om de schrijver van het boek de Gentleman en samen met hem ben ik bezig aan een boek over kleermakers die NIET in Italie gevestigd zijn.
Ben je in wat meer onformatie geintreseerd kan je me PMen
Maar onthoudt SF'ers er is MEEEEEER dan Italie!