Netjes Nexus, waar kunnen we straks die schoenen kopen?
We zijn hier momenteel druk mee bezig. De schoenen zullen MTO worden aangeboden via winkels. Dus je kiest je eigen leest (maat en vorm), leer, model, maakwijze, etc. Vervolgens wordt de schoen voor jou gemaakt.
De schoenen hopen we binnen een paar maanden verkrijgbaar (bestelbaar) te hebben.
Nexus,
Met eind augustus, begin september heb ik serieuze interesse in deze wholecut icm. bijpassende riem. Zijn dit de enige leverbare patina's?:
http://www.paoloscafora.com/collezioni/scarpa_tris.jpg
Omdat ik nu een paar Santoni's heb in de kleur "Summer Dark" (cognac-achtig), zit ik voor deze te denken aan chocolade bruin, zand (heel licht; gelig) of een beetje oranje-achtig.
Als ik me niet vergis heeft deze leest een vrij hoge wreef en brede voorvoet(?) Dat zou namelijk ideaal zijn voor mij.
Nogmaals, een fantastisch initiatief!!
P.S. Als ik ze direct bij jou koop, dan kan je wel een leuk prijsje maken toch
?
Dit zijn de drie hoofdkleuren. Maar er is meer beschikbaar. Als je in de gallery kijkt op
www.scafora.nl zie je onder andere een
afbeelding van een schoen in een oranje-achtige kleur. Wij zullen leerstalen ontvangen met verschillende kleuren, deze stalen zullen dan uiteraard ook in de winkels liggen. Maar er komt natuurlijk veel meer dan slechts 3 tinten bruin, ook op de
website van scafora zelf zie je nog meer kleuren.
Er zijn trouwens twee soorten leer:
:arrow: Frans boxcalf: dit is het leer zoals bijv. C&J en John Lobb het gebruikt. Het leer is reeds gekleurd voordat het tot schoen verwerkt wordt.
:arrow: Crust: dit is het leer zoals bijv. Edward Green het gebruikt. Het leer wordt ongekleurd (in natuurlijke staat) tot schoen verwerkt. Daarna wordt het leer op een voltooide schoen per hand gekleurd en gepatineerd. Geen paar schoenen zal hierbij dus hetzelfde zijn qua kleur.
Ze zien er echt goed uit, volop mooie broques ook, aan wat voor een prijs klasse moeten we bij deze schoenen denken?
Dat ligt helaas geheel aan de winkel, dus daar durf ik nog geen beloftes over te maken.
Erg mooie schoenen en zeer bijzondere schoenspanners ook. Had zulke nog niet gezien.
Bij elk paar schoenen wordt zo een exact op de leest gemaakt paar schoenspanners bijgeleverd.