Auteur Topic: Paolo Scafora, Napoli  (168875 keer gelezen)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Paolo Scafora, Napoli
Gepost op: 04 juni 2006 – 14:28:01




Wat betere plaatjes van Paolo Scafora. :)
3 verschillende stijlen (leesten). Mocassin stijl, round toe (Engelse stijl) en wholecut (de schoen die nog niet af is, waar je het handwerk kan zien).

Op de onderste foto kun je zien hoe de rand aan de 'carved feather' gestikt wordt. Hier wordt dus niet geplakt (een geplakte brug toegepast).
Fashion can be bought. Style one must possess.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #1 Gepost op: 04 juni 2006 – 14:29:37
Netjes Nexus, waar kunnen we straks die schoenen kopen?

Napoleon

  • Gast
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #2 Gepost op: 04 juni 2006 – 19:50:56
Nexus kan vast wel een inkoopactie regelen...

Aaron

  • Gast
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #3 Gepost op: 08 juni 2006 – 22:33:24
Nexus,

Met eind augustus, begin september heb ik serieuze interesse in deze wholecut icm. bijpassende riem. Zijn dit de enige leverbare patina's?:



Omdat ik nu een paar Santoni's heb in de kleur "Summer Dark" (cognac-achtig), zit ik voor deze te denken aan chocolade bruin, zand (heel licht; gelig) of een beetje oranje-achtig.

Als ik me niet vergis heeft deze leest een vrij hoge wreef en brede voorvoet(?) Dat zou namelijk ideaal zijn voor mij.

Nogmaals, een fantastisch initiatief!!

P.S. Als ik ze direct bij jou koop, dan kan je wel een leuk prijsje maken toch :wink: ?

Huey

  • Gast
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #4 Gepost op: 08 juni 2006 – 23:50:16
Citaat van: "thmeky"
P.S. Als ik ze direct bij jou koop, dan kan je wel een leuk prijsje maken toch :wink: ?

Ik denk niet dat zijn winkeliers dat willen hebben ;)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #5 Gepost op: 09 juni 2006 – 08:38:14
Ik kan niet wachten tot ze in de winkel te zien zijn!!! =D>  \:D/
Ben echt oprecht benieuwd naar dit kleine merk!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Cornerman

  • Gebruiker
  • Berichten: 698
    • Bekijk profiel
    • http://www.cornerman.net
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #6 Gepost op: 09 juni 2006 – 09:19:18
Ziet er goed uit, ben benieuwd.
Frank Lucas: See, you are what you are in this world. That's either one of two things: Either you're somebody, or you ain't nobody.

Broker

  • Gebruiker
  • Berichten: 70
    • Bekijk profiel
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #7 Gepost op: 09 juni 2006 – 12:26:06
Ze zien er echt goed uit, volop mooie broques ook, aan wat voor een prijs klasse moeten we bij deze schoenen denken?
Je carrière dank je immers aan je eerste vrouw, maar je daarop volgende huwelijken dank je aan je goudgerande carrière."

dutchcourage

  • Gebruiker
  • Berichten: 36
    • Bekijk profiel
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #8 Gepost op: 09 juni 2006 – 13:48:42
Erg mooie schoenen en zeer bijzondere schoenspanners ook. Had zulke nog niet gezien. Zijn die ook los te koop?  :lol:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it”

Pietro

  • Gebruiker
  • Berichten: 331
    • Bekijk profiel
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #9 Gepost op: 09 juni 2006 – 14:18:32
Mooi hoor. =D>

Ga ik zeker een keer van dichterbij bekijken.

Aaron

  • Gast
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #10 Gepost op: 10 juni 2006 – 23:09:13
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "thmeky"
P.S. Als ik ze direct bij jou koop, dan kan je wel een leuk prijsje maken toch :wink: ?

Ik denk niet dat zijn winkeliers dat willen hebben ;)


Als hij geen exclusiviteitscontracten heeft met een gelimiteerd aantal winkeliers, mag hij toch leveren aan wie hij wil ;)?

Huey

  • Gast
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #11 Gepost op: 11 juni 2006 – 10:13:23
Citaat van: "thmeky"
Citaat van: "Huey"
Citaat van: "thmeky"
P.S. Als ik ze direct bij jou koop, dan kan je wel een leuk prijsje maken toch :wink: ?

Ik denk niet dat zijn winkeliers dat willen hebben ;)


Als hij geen exclusiviteitscontracten heeft met een gelimiteerd aantal winkeliers, mag hij toch leveren aan wie hij wil ;)?

In principe mag je als agentschap niet leveren aan particulieren.

Napoleon

  • Gast
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #12 Gepost op: 11 juni 2006 – 10:43:04
je zegt het goed; in principe. Ik heb mijn uboat ook gefixt bij de Nederlandse leverancier. Scheelt naast knaakjes ook nog een hoop moeite...

Huey

  • Gast
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #13 Gepost op: 11 juni 2006 – 13:37:16
Citaat van: "Napoleon"
je zegt het goed; in principe. Ik heb mijn uboat ook gefixt bij de Nederlandse leverancier. Scheelt naast knaakjes ook nog een hoop moeite...

Voor goede kennissen wordt wel eens een uitzondering gemaakt, natuurlijk. Maar Jan en alleman kan echt niet kopen bij een agent. Soms hebben ze wel eens een showroomuitverkoop waar je terecht kunt.

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Paolo Scafora, Napoli
Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2006 – 13:58:04
Citaat van: "Vortex"
Netjes Nexus, waar kunnen we straks die schoenen kopen?

We zijn hier momenteel druk mee bezig. De schoenen zullen MTO worden aangeboden via winkels. Dus je kiest je eigen leest (maat en vorm), leer, model, maakwijze, etc. Vervolgens wordt de schoen voor jou gemaakt.

De schoenen hopen we binnen een paar maanden verkrijgbaar (bestelbaar) te hebben.

Citaat van: "thmeky"
Nexus,

Met eind augustus, begin september heb ik serieuze interesse in deze wholecut icm. bijpassende riem. Zijn dit de enige leverbare patina's?:

http://www.paoloscafora.com/collezioni/scarpa_tris.jpg

Omdat ik nu een paar Santoni's heb in de kleur "Summer Dark" (cognac-achtig), zit ik voor deze te denken aan chocolade bruin, zand (heel licht; gelig) of een beetje oranje-achtig.

Als ik me niet vergis heeft deze leest een vrij hoge wreef en brede voorvoet(?) Dat zou namelijk ideaal zijn voor mij.

Nogmaals, een fantastisch initiatief!!

P.S. Als ik ze direct bij jou koop, dan kan je wel een leuk prijsje maken toch :wink: ?

Dit zijn de drie hoofdkleuren. Maar er is meer beschikbaar. Als je in de gallery kijkt op www.scafora.nl zie je onder andere een afbeelding van een schoen in een oranje-achtige kleur. Wij zullen leerstalen ontvangen met verschillende kleuren, deze stalen zullen dan uiteraard ook in de winkels liggen. Maar er komt natuurlijk veel meer dan slechts 3 tinten bruin, ook op de website van scafora zelf zie je nog meer kleuren.

Er zijn trouwens twee soorten leer:
:arrow: Frans boxcalf: dit is het leer zoals bijv. C&J en John Lobb het gebruikt. Het leer is reeds gekleurd voordat het tot schoen verwerkt wordt.
:arrow: Crust: dit is het leer zoals bijv. Edward Green het gebruikt. Het leer wordt ongekleurd (in natuurlijke staat) tot schoen verwerkt. Daarna wordt het leer op een voltooide schoen per hand gekleurd en gepatineerd. Geen paar schoenen zal hierbij dus hetzelfde zijn qua kleur.

Citaat van: "Broker"
Ze zien er echt goed uit, volop mooie broques ook, aan wat voor een prijs klasse moeten we bij deze schoenen denken?

Dat ligt helaas geheel aan de winkel, dus daar durf ik nog geen beloftes over te maken.
Citaat van: "dutchcourage"
Erg mooie schoenen en zeer bijzondere schoenspanners ook. Had zulke nog niet gezien.

Bij elk paar schoenen wordt zo een exact op de leest gemaakt paar schoenspanners bijgeleverd.
Fashion can be bought. Style one must possess.