Auteur Topic: Manica Camicia  (7217 keer gelezen)

T4phage

  • Board Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 559
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Gepost op: 07 juni 2006 – 17:01:35
Manica Camicia (van een Napolitaanse maestro) senza rollino e piegi:



   

nb. In Italie zie ik geen "Cut to the bone" pasvorm. Ik denk dat het idee hier is gecreeerd.

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #1 Gepost op: 07 juni 2006 – 17:21:42
Ziety er mooi uit!  =D>
Mooie das ook :wink:
Return to innocence...

giuliano

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.375
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #2 Gepost op: 07 juni 2006 – 17:28:23
Buona pero!
Life can only be understood backwards, but it must be lived forwards.

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #3 Gepost op: 07 juni 2006 – 17:44:36
Afschuwelijke armbanden :P

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #4 Gepost op: 07 juni 2006 – 17:47:00
Citaat van: "Fastcruiser"
Afschuwelijke armbanden :P

Maar verder een mooie combinatie. Idd fraaie das.

Stoppelbaard kan er idd prima bij trouwens :)

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Manica Camicia
Reactie #5 Gepost op: 07 juni 2006 – 18:12:43
Wát een mooi jasje!  [-o< ... moet je die detailshots zien...  :o

Jasje zit super. Heeft een prachtige relaxed fit, en tegelijk een tailored look. Dát maakt 't juist zo mooi nonchalant. Komt waarschijnlijk ook door de soepele constructie?
Fashion can be bought. Style one must possess.

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #6 Gepost op: 07 juni 2006 – 18:38:44
Hele mooie fit! Wat voor borstzakje heb je op dit jasje? Opgestikt of bootje?

PS 1: ook erg mooie das! Welke maker?

PS 2. neem aan dat je die gouden armband om hebt gedaan om ons op een dwaalspoor te zetten..
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Manica Camicia
Reactie #7 Gepost op: 07 juni 2006 – 23:00:27
Trouwens, wat voor stof is 't als ik vragen mag? Vind 'm prachtig (wil 'm hebben...  :oops:  )

100% linnen lijkt het mij niet.

Lijkt op de stoffen in het Touareg boek van Loro Piana (linnen/camelhair mengsel). Kan dat kloppen?
Fashion can be bought. Style one must possess.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #8 Gepost op: 07 juni 2006 – 23:07:44
Hebben jullie foto's gezien die ik mis ofzo? :S

Ik vind de mouw namelijk echt te wijd, zeker aan de onderkant kan er echt wel wat stof vanaf... daarnaast vind ik de combi shirt met contrastboord, das en jasje weinig geslaagd en volgens mij als de drager z'n arm laat hangen komt er geen shirtmanchet onder de mouw van het jasje uit...
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #9 Gepost op: 07 juni 2006 – 23:10:46
Citaat van: "Merlino"
Hebben jullie foto's gezien die ik mis ofzo? :S

Ik vind de mouw namelijk echt te wijd, zeker aan de onderkant kan er echt wel wat stof vanaf... daarnaast vind ik de combi shirt met contrastboord, das en jasje weinig geslaagd en volgens mij als de drager z'n arm laat hangen komt er geen shirtmanchet onder de mouw van het jasje uit...


Ik ben het met je eens wat betreft het jasje. Weer een voorbeeld dat er twee kampen zijn op het forum. Dat van CTTB en dat van iets losser.

Each his own...
This, madame, is Versailles.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #10 Gepost op: 07 juni 2006 – 23:14:16
Citaat van: "Merlino"
Hebben jullie foto's gezien die ik mis ofzo? :S

Ik vind de mouw namelijk echt te wijd, zeker aan de onderkant kan er echt wel wat stof vanaf... daarnaast vind ik de combi shirt met contrastboord, das en jasje weinig geslaagd en volgens mij als de drager z'n arm laat hangen komt er geen shirtmanchet onder de mouw van het jasje uit...


Dan sta ik aan de kant van Merlino  :lol:

T4phage

  • Board Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 559
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #11 Gepost op: 08 juni 2006 – 07:28:26
De stof is zuiver wol in een "open" weave.
De pasvorm is perfect, niet te los en niet te strak. Het wordt niet gedragen door een niet-bewegende "mannequin" dus is wat ruimte nodig voor normale bewegingen. Dat is the 'raison d'etre" van een Napolitaans pak: comfortabel en toch elegant. Je ziet geen "cut to the bone" look bij elegant geklede mannen in Italia. Niet in Napoli, niet in Roma, niet in Milan.

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Manica Camicia
Reactie #12 Gepost op: 08 juni 2006 – 08:17:13
Het spijt me dit te zeggen maar ik vind je wat te stellig bezig, alsof je de wijsheid over Italië en het Napolitaanse pak in pacht hebt. Ik houd ook niet van CttB maar wel van strakker dan dit. Bewegingsruimte soit, maar zeker de onderkant van deze mouw is gewoon te ruim en als de arm hangt zie je geen shirtmanchet (ook door toedoen van de armbandjes).
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Manica Camicia
Reactie #13 Gepost op: 08 juni 2006 – 08:25:01
Ik kan me wel een beetje vinden in wat Merlino zegt. Ik waardeer de kennis en ervaring van T4phage zeer maar er lijkt onder bepaalde mensen ook een aversie te bestaan tegen iets dat ook maar een beetje neigt naar iets strakker dan 100% comfortabel. Natuurlijk heeft het ook erg veel te maken met het doel dat je hebt met het jasje maar gezien de constructie van een jasje moet je ook niet verwachten dat je er mee kunt honkballen. Dan word je toch beperkt door de constructie, hoe comfortabel je het ook hebt laten maken.

De CttB vorm die hier vaak wordt besproken is meer een gecultiveerde varriant van wat Oger de wereld in heeft geholpen, je kunt natuurlijk ook overdrijven met strak. Sommige vinden het daadwerkelijk mooi andere zijn in mijn ogen meer meelopers. Bepaalde mensen roepen bij het zien van een kleding stuk altijd dat er nog minstens een paar centimeter af kan, redelijk beperkt als dat je enige oordeel kan zijn over een kledingstuk. Overigens zijn er meerdere shirtmakers uit Napoli die standaard een behoorlijk nauw shirt leveren. Wat betreft jasjes is mijn kennis minder. Broeken van o.a. Incotex of Valentini zijn standaard ook strakker gesneden. Ik ga er vanuit dat de waarheid in het midden ligt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Manica Camicia
Reactie #14 Gepost op: 08 juni 2006 – 08:35:07
Citaat van: "Sergio"
Ik kan me wel een beetje vinden in wat Merlino zegt. Ik waardeer de kennis en ervaring van T4phage zeer maar er lijkt onder bepaalde mensen ook een aversie te bestaan tegen iets dat ook maar een beetje neigt naar iets strakker dan 100% comfortabel. Natuurlijk heeft het ook erg veel te maken met het doel dat je hebt met het jasje maar gezien de constructie van een jasje moet je ook niet verwachten dat je er mee kunt honkballen. Dan word je toch beperkt door de constructie, hoe comfortabel je het ook hebt laten maken.

De CttB vorm die hier vaak wordt besproken is meer een gecultiveerde varriant van wat Oger de wereld in heeft geholpen, je kunt natuurlijk ook overdrijven met strak. Sommige vinden het daadwerkelijk mooi andere zijn in mijn ogen meer meelopers. Bepaalde mensen roepen bij het zien van een kleding stuk altijd dat er nog minstens een paar centimeter af kan, redelijk beperkt als dat je enige oordeel kan zijn over een kledingstuk. Overigens zijn er meerdere shirtmakers uit Napoli die standaard een behoorlijk nauw shirt leveren. Wat betreft jasjes is mijn kennis minder. Broeken van o.a. Incotex of Valentini zijn standaard ook strakker gesneden. Ik ga er vanuit dat de waarheid in het midden ligt.


 8)
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot