Auteur Topic: Borrelli  (56844 keer gelezen)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Re: Borrelli
Reactie #30 Gepost op: 14 juni 2011 – 21:50:43
Dan raakt het uit balans Migli, op het rugpand heb je nu al flink wat stof over. En bovendien zoals eerder al is gezegd, het is ook flink te lang. Goed verbouwen ben je zo honderd euro verder en het resultaat zal waarschijnlijk niet zijn wat je hoopt.


Tja MF....  klopt ook wel.....  Wilde onze nieuwkomer niet gelijk met zijn "precious" het bos in sturen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #31 Gepost op: 14 juni 2011 – 21:50:55
Hoe komt het dan dat het jasje zo lang is.Als ik een jasje rtw  maat 48 van Borelli koop is die helemaal niet te lang.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Huey

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 1.527
  • La Dolce Vita
    • Bekijk profiel
    • Stijlforum.nl
Re: Borrelli
Reactie #32 Gepost op: 14 juni 2011 – 21:51:27
Dan raakt het uit balans Migli, op het rugpand heb je nu al flink wat stof over. En bovendien zoals eerder al is gezegd, het is ook flink te lang. Goed verbouwen ben je zo honderd euro verder en het resultaat zal waarschijnlijk niet zijn wat je hoopt.

Precies, maar leergeld is ook wat waard :)

Iedereen hier heeft miskopen gedaan! Daarom zeg ik altijd, bouw rustig je garderobe op. Begin gerust met ' goedkoop' om dan steeds een stapje verder te kijken. Je weet dan beter wat je wil en wat je smaak is. Ik had het er eerder vandaag nog met T4 over. De 1e paar schoenen die ik heb gekocht, heb ik bijna nooit meer aan omdat mijn smaak erg is veranderd. Maar ik ben evengoed blij dat ik ze destijds gekocht heb, want toen vond ik ze wel mooi en het was mijn 1e uitstapje naar de 'betere' schoenen.
I am fascinated by work, I can sit and look at it for hours.

NY

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #33 Gepost op: 14 juni 2011 – 21:56:47
Hoe komt het dan dat het jasje zo lang is.Als ik een jasje rtw  maat 48 van Borelli koop is die helemaal niet te lang.
Waarschijnlijk niet uit het "rek", maar is ooit aangepast voor een klant/ kennis?

floriss

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.688
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #34 Gepost op: 14 juni 2011 – 22:00:39
Hoe komt het dan dat het jasje zo lang is.Als ik een jasje rtw  maat 48 van Borelli koop is die helemaal niet te lang.

Vraag ik me ook af (ziet post NY nu, idd wellicht de mouwen ingenomen). De fit is verder echt niet zo heel slecht, alleen dat jasje lijkt zo ontzettend lang. Het jasje an sich is niet verkeerd.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #35 Gepost op: 14 juni 2011 – 22:03:11
Waarschijnlijk niet uit het "rek", maar is ooit aangepast voor een klant/ kennis?

Of uit Amerika daar zie je nog wel eens een L achter een maat staan.Ik zou daar dan een 48R moeten hebben.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #36 Gepost op: 14 juni 2011 – 22:33:54
Deze foto geeft weer een andere indruk. Blijft lastig, pasvorm beoordelen op basis van foto's. Zijn ook allemaal groothoekfoto's (35mm); helpt ook niet erg.

Laatst bewerkt op: 14 juni 2011 – 22:35:33 door Carwo

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #37 Gepost op: 14 juni 2011 – 22:37:11
Ik denk dat de heren van Uniek (of een andere goede kleermaker) hier minstens een acceptabel zittend jasje van kunnen maken. Zo extreem lang is het nu ook weer niet!

patrique

  • Gebruiker
  • Berichten: 723
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #38 Gepost op: 14 juni 2011 – 22:39:30
Vinden jullie ook niet dat het jasje, naast te lang, veel overhangt bij de schouders :?:

Zomaar wegdoen zou ik het trouwens niet, gebruik dit jasje om te leren zou ik zeggen; het lijkt me ondanks een niet ideale pasvorm wel een heel mooi item

Mediaman

  • Gast
Re: Borrelli
Reactie #39 Gepost op: 14 juni 2011 – 22:40:24
Ik denk dat de heren van Uniek (of een andere goede kleermaker) hier minstens een acceptabel zittend jasje van kunnen maken. Zo extreem lang is het nu ook weer niet!

+1

Eerst maar een keer goed laten stomen, dan verder kijken naar de mogelijkheden om het aan te passen.

Is het linnen?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #40 Gepost op: 14 juni 2011 – 22:42:43
Vinden jullie ook niet dat het jasje, naast te lang, veel overhangt bij de schouders :?:

Nee.

NY

  • Gebruiker
  • Berichten: 163
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #41 Gepost op: 14 juni 2011 – 22:42:53
Achter aanzicht van de schouders; jasje lijkt te breed in de schouders. Mickey Fuoco heeft gelijk: wordt te duur en na alteratie niet geweldig. Kosten besparen+ jasje verkopen= iets anders kopen.

Ruben Bakker

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
  • Eigenaar Tailored. / Bespoke Shirtmaker
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #42 Gepost op: 14 juni 2011 – 23:41:38
Weet niet voor hoeveel geld je het hebt aangeschaft, ik vind het persoonlijk niet heel verkeerd zitten (en believe me, ik heb heel wat pakken voorbij zien komen).

Ik ben zelf erg klein en heb jasjes een volledige maat tot zelfs 2 maten groter laten vermaken naar mijn eigen maat. Zit het jasje in de basis goed (balans goed etc) dan is dat absoluut geen probleem mits je een goede kleermaker hebt en bereid bent er wat geld tegenaan te gooien.

Vermaakkosten lopen wel ruim boven de 100-200 euro.(ik schat het op 180 euro). Maar ik ben van mening dat dat het wel waard is. Een Borrelli heeft een mooi binnenwerk en dat voel je.

Aanpassingen:

- "Drapes" op de uiteinden van de achterrug innemen (de achterkant van het armsgat dus)
- De gehele rugnaad mag iets ingenomen worden.
- Kijk even of de kraag geknepen moet worden, dan haal je automatisch weer wat van de rug/schouders af.
- Iets tailleren, maar in balans met wat de kleermaker van de rugnaad afhaalt.
- Schouders vind ik niet overmatig breed, je Zou er wat aan kunnen doen, maar ook dat is weer meer betalen.
- Mouwen daarentegen vind ik wel te wijd. Dat zou je kunnen laten innemen.
- De schouderkop, tja, dat is een beetje de "aard van het beestje"; borelli knipt een vrij grote mouw en vult 'm vervolgens vrijwel niet op in de kroon van de mouw, wat dus dat rimpelige effect geeft als het niet voldoende word opgevuld door je eigen arm/schouder. Doe je weinig aan tenzij je de mouw compleet opnieuw in laat zetten en bij laat knippen, maar dan betaal je echt de hoofdprijs (meeste kleermakers rekenen voor zoiets rond de 100 euro); niet doen dus.
- Zorg dat je het jasje niet té kort laat maken. Ik kan het zo 1-2-3 niet beoordelen hoeveel eraf moet/kan maar de kleermaker zal je daar heus goed in kunnen adviseren.

Jasje ligt verder redelijk goed in balans dus daar zie ik geen problemen.

Rotterdam: stap even binnen bij Uniek (Joost Banckertsplaats)
Den Haag: Geen idee, maar dat weten andere forumleden vast.
Amsterdam: Het Vingerhoedje boven Didato op de PC(beneden aanbellen, rechtertrap naar boven en vraag naar barbaros, die anderen spreken vrijwel geen Nederlands en Ömer is altijd chagrijnig)

Binnenstappen en laten afspelden is in ieder geval altijd een goed idee. Ze kunnen je dan in ieder geval een goede prijsindicatie geven en het is dan verder aan jou of je het waard vind het te betalen.

Niet geschoten is altijd mis ;)

edit: de heup kan misschien ook nog wat ingenomen worden maar dat moet je aan de kleermaker vragen.
Laatst bewerkt op: 14 juni 2011 – 23:55:43 door Ruben Bakker

Ennio Moretti

  • Berichten: 10
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #43 Gepost op: 15 juni 2011 – 08:33:15
Zo Ruben! Wat een geweldige post! Daar ben ik echt enorm blij mee. Ik denk dat als iemand met jouw ervaring zegt dat het mogelijk is, de hoop op een mooie Borrelli er voor mij weer in zit. Wat de kosten betreft is dat voor mij niet echt een probleem. Als ik het goed heb heb ik het jasje voor 40 Euro gekocht en het kostuum (waar ik vandaag foto’s van wil gaan maken) voor 70 Euro. Deze komen niet uit Amerika, maar heb ik via een ingangetje kunnen kopen van Hans van Dijk. Dit jasje en het kostuum dat ik heb zijn namelijk een maal gedragen tijdens “een show” en hij was van mening dat ze deze dus niet meer konden verkopen via de gebruikelijke wegen. Heb geen idee wat voor show dit betreft, maar het leek mij een unieke kans om voor weinig geld in Borrelli te lopen en ik heb beide stukken dan ook meteen gekocht.

Wat mijn volgende stap gaat zijn is dat ik met dit lijstje van aanpassingen binnenkort even binnenloop bij Uniek. Dat gaat wel pas na mijn vakantie naar Praag worden, dus ergens rond de 25ste van juli. Dit moet dan ook mijn eerste “SF-project” gaan worden. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte en ik wil jullie, en Ruben in het bijzonder, heel erg bedanken voor jullie tips en commentaren. Het kostuum volgt nog, want ook daar moet nog het een en ander aan gebeuren, maar desalniettemin is het een prachtig kostuum dat werelds aanvoelt.
"Vaak geïmiteerd, nooit geëvenaard"

Ruben Bakker

  • Gebruiker
  • Berichten: 37
  • Eigenaar Tailored. / Bespoke Shirtmaker
    • Bekijk profiel
Re: Borrelli
Reactie #44 Gepost op: 15 juni 2011 – 08:58:14
zeker als je het voor die prijzen heb gekocht is dat het meer dan waard. stel je koopt een nieuw jasje, van waarschijnlijk een gelimiteerd budget? Dan ben je in totaal net zoveel kwijt maar waarschijnlijk met een minder binnenwerk en mindere afwerking van een borelli.

Kijk niet raar op als je wat vermoeide blikken van de kleermakers krijgt, dit soort projectjes is veel werk voor ze (maar daar betaal je dan ook voor ;) ) laat ze alles even zorgvuldig afspelden, dan kan je zelf even het resultaat bekijken.