Auteur Topic: Voorsteltopic  (2027770 keer gelezen)

mvu

• Bekijk profiel
Re: Voorsteltopic
Reactie #5715 Gepost op: 01 mei 2013 - 23:23:51
Hallo iedereen,

Ik ben Melvin, 21 jaar en ik kom uit Maassluis. Op dit moment ben ik op stage op het prachtige eiland Malta.
Ik ben eigenlijk op deze site terecht gekomen , omdat ik een beetje aan het google'en was naar mtm en na 2 uur het topic lezen over het eerste pak heb ik toch besloten om me te registreren. Dit in combinatie met het feit dat ik sinds 2 jaar heb besloten dat ik mezelf best eens wat zakelijker/netter mag kleden. Het probleem voor mij is alleen dat ik hierbij vaak blijf hangen in de mainstream merken, dus hoop ik hier nog wat merkenkennis op te doen.

Op pakkenkennis ben ik een echte leek en wil dan ook mezelf een mooi pak cadeau doen als ik weer terug ben. Dit met het oog op na de zomer , omdat ik dan vrijwel zeker mijn laatste stage in een gerenommeerd hotel loop. 

Groet,
Melvin

Juul

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5716 Gepost op: 10 mei 2013 - 23:02:27
Goedenavond,

Zoals het een goed opgevoed persoon betaamt, stel ik me hierbij voor. Mijn naam is Juul en nader langzaam aan de 30. Sinds ik mijn studietijd achter me heb gelaten en een serieuze baan heb, ben ik me meer en meer gaan interesseren voor formelere kledij. Het loopt nog weleens uit de hand in de zin dat ik niet meer uit een shirt te slaan ben en mijn vriendin me dan ook wat graag weer eens in een sweater ziet.

Wat me zo boeit in mannenkleding zijn de oorsprong, regeltjes (en hoe je ze verbreekt), maakwijzen en de vele manieren waarop je het naar je hand kan zetten. Mijn overhemden en pakken heb ik het liefst daarom op maat, mijn schoenen van Engelse of Spaanse makelij en dassen bij voorkeur gehaakt voor het speels effect (krijg ik erg veel reacties op op de werkvloer).

Ondertussen volg ik Stijlforum al een tijd passief. Ik vond het weleens tijd worden om dat om te zetten in meer activiteit.

Martijn

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5717 Gepost op: 10 mei 2013 - 23:49:46
Welkom Martijn !

Goede studiekeuze.
Hoe bevalt de studie ? ( misschien beter in studie-topic ?)

Excuses voor de late reactie, had je bericht over het hoofd gezien. Studie-topic kan ik niet vinden, dus dan maar hier:

Allereerst dank. Hoor vaker dat het een goede keuze is. Men zegt dat er veel vraag naar econometristen is.
Voor mij is econometrie de perfecte mix van vakken waar ik plezier in had op de middelbare school: Wiskunde, economie en ICT. Ik vermaak me dus prima. :mrgreen:

Wel jammer dat het behoorlijk aanpoten is op het Erasmus op het moment. Bij wijze van experiment moeten de eerstejaars dit jaar alle punten binnenslepen. Bij econometrie is dat m.i. een erg zware eis. Lukt dit niet dan trappen ze je van de uni af en kan je je er 3 jaar niet meer inschrijven. Blijft dus helaas minder tijd over voor bier en andere zaken van eminente importantie.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5718 Gepost op: 11 mei 2013 - 17:26:44
Welkom gents!

marius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5719 Gepost op: 13 mei 2013 - 18:36:20
Beste heren,

Mijn naam is Marius, ik ben 21 jaar en studeer bedrijfskunde in Amsterdam.
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar besloot dat het toch maar een keer tijd werd een account aan te maken.
Na jaren sneakers spijkerbroek en tshirt te dragen ben ik sinds een tijdje me wat meer aan het verdiepen in kleding waarbij betaald wordt voor kwaliteit in plaats van een merk.
Ik verwacht niet dat ik heel vaak zal posten aangezien ik meestal stijlforum als een soort naslagwerk gebruik, maar hoop wel dat ik hier nog veel kan leren en wie weet ooit nog verander in een actieve poster.

Groeten,

Marius

dimsum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5720 Gepost op: 15 mei 2013 - 17:28:34
Hi,

Lees sinds ongeveer 6/7 jaar mee en sinds een jaar heel af en toe een postje. Werk doordeweeks in London of anders bij een klant ergens in Europa, woon in NL. Reis om die reden elke maandag en vrijdag op en neer tussen woon- en werklokatie. Draag voor mijn werk pakken, en ben in mijn vrije tijd een stuk minder "stijlvol" gekleed. Lees vooral over schoenen hier en the WDDHV thread voorheen. Helaas kan ik dit laatste topic niet meer zien gezien de minimum post count.

Kocht mijn eerste (MTM) pak en shirt  in 2006 bij SuSu Rotterdam bij Marcel toendertijd en sindsdien nog steeds een trouwe en tevreden klant. Heb nog voor shirts een uitstapje gemaakt in het verleden bij NVN, totdat de toko ermee ophield te bestaan en wil Vanita proberen binnenkort. Qua pakken en shirts is het allemaal MTM vanwege mijn wat moeilijke postuur (grote borst omvang, korte stevige benen en kuiten).

Smaak qua schoenen is veranderd in de loop der jaren van lichtbruine/cognac "Italiaanse" stijl naar meer degelijk zwart en donkerbruin en een sterke voorkeur voor wholecuts. Ben in de afgelopen maanden ook begonnen met het strippen en verven van oude lichtkleurige schoenen die ik niet meer draag naar wat donkerder met hulp van het topic hier.

Op dit moment in de kast en het rek:
Shirts:    MTM SuSu, MTM NvN, MTM uit HK
Pakken:    MTM SuSu
Schoenen:   C&J, Magnanni, Santoni, Loding, Fratelli Rossetti

Ben nu vooral aan het kijken naar een nieuw paar C&J/G&G en enkele Drakes dassen.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Voorsteltopic
Reactie #5721 Gepost op: 15 mei 2013 - 17:38:16
Welkom heren.

Jacob87

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5722 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:42:45
Mannen,

Vandaag kwam ik erachter dat ik in oktober van het afgelopen jaar een account heb aangemaakt op dit forum. De activiteit sindsdien bestaat uit één bericht van Chris. Hij schreef mij op 07 oktober 2012, 18:31:03: 'Welkom'. Het onderwerp van het persoonlijke bericht was 'haha'...

Nu moeten jullie weten dat hij in Maastricht jaren lang mijn buurman is geweest en zijn persoonlijke bericht erg vriendelijk bedoeld was. Gezien ik me verveel vanavond en het rust is tussen Benfica en Chelsea dacht ik: laat ik me maar eens voorstellen.

Ik heet Jacob. Ben 25 jaar op de wereld en ben inmiddels woonachtig in Utrecht. Kijk al langer op het forum, voornamelijk naar de topics over schoenen. Collectie is er niet echt. Heb een twee paar C&J (Alex en Northcote), heb een paar afgetrapte Chruch's en ik ben de gelukkige eigenaar geworden van de blauwe Corthays die hier een aantal jaren geleden te koop werden aangeboden.

Studeer op het moment nog en ga daar hoogstwaarschijnlijk nog een tweetal jaar mee verder.

Jacob

guest45

• Gast
Reactie #5723 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:46:34
Ha Jacob, ghostmemberschap opgegeven?  ;-)

Ik noemde jou corthays toevallig net in het verzolingstopic waar nu een discussie gaande is over het alleen vervangen van het neusje van de zool. Misschien zou jij tzt. fotos van jouw Arcas kunnen posten?

Jacob87

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5724 Gepost op: 15 mei 2013 - 21:58:31
Yes, zal morgen wat foto's schieten en posten. Heb alleen geen 'before' pics

aap3

• Bekijk profiel
Reactie #5725 Gepost op: 19 mei 2013 - 22:51:00
Mannen,

Sinds een jaar of 1,5 lees ik hier nu de berichten en ben er ook wel aan toe om zelf eens e.e.a. te posten. Werk binnen de advieswereld en draag dagelijks zakelijke pakken. Ben nu sinds een jaar begonnen met het kwalitatief upgraden van mijn garderobe. Begonnen met een aantal paren C&J (Savile, Westbourne, Wembley) & Church (Consul). Onlangs ook mijn eerste pak op maat bij Vanita gescoord en erg tevreden.

De smaak die ik nu langzaam op zakelijk vlak ontwikkel moet de komende tijd ook wat meer over stromen richting casual, misschien in de vorm van een eerste jasje op maat.

Groet!

HarveySpecter

• Bekijk profiel
Reactie #5726 Gepost op: 21 mei 2013 - 12:13:30
Heren,

Al een aantal jaar lees ik af en toe het een en ander op dit forum, en vond het tijd om mij eindelijk een keer te gaan mengen in de gesprekken, die mij doorgaans zeer interesseren (uitzonderingen daargelaten  :wink:).

Ik ben 22 jaar en hou mij in het dagelijks leven bezig met studeren (Hotelschool in Den Haag en Rechten in Leiden), het verzorgen van wijnproeverijen voor studenten en aspirant-wijnenthousiasten, uiteten gaan, koken en natuurlijk kleding.

Mijn aankoopgedrag qua kleding correleert volledig met wat ik elke maand te besteden en dat is helaas nog niet precies het budget wat ik graag zou willen besteden. Maar in mijn kast hangt/ligt in principe: Jeans van Jacob Cohen en Levi's, shirts van Suitsupply, een paar van borrelli en 2 maathemden. Qua pakken heb ik een stuk of 5 pakken van de red-line van Oger en 2 van suit-supply. Blazers draag ik voornamelijk van Polo by Ralph Lauren. Ik ben gek van schoenen van Santoni en John Lobb.
Dit om een klein beeld te schetsen van mijn smaak.

Ik ben hier vooral om inspiratie op te doen voor komende aankopen op kledinggebied en mee te praten over alles dat met eten en drinken te maken heeft.
Er zijn genoeg mensen hier waar ik veel van kan leren en ben ook zeker bereid om zoveel mogelijk informatie tot mij te nemen.

Mocht iemand verder nog vragen hebben, stel ze gerust!
You work and you try to find the work that suits you the best and you enjoy the most.

guest45

• Gast
Reactie #5727 Gepost op: 21 mei 2013 - 12:15:15
Eerder Mike Ross dus ;)

Welkom!

HarveySpecter

• Bekijk profiel
Reactie #5728 Gepost op: 21 mei 2013 - 12:27:11
hahaha nu ik er zo over nadenk misschien wel, maar in ieder geval studeer ik wel rechten  :wink: en heb hopelijk een betere smaak!
You work and you try to find the work that suits you the best and you enjoy the most.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #5729 Gepost op: 21 mei 2013 - 14:06:29
Nog een foodie erbij, welja :)