Gentlemen,
Mid-twenties zakelijke dienstverlener, geboren als Amerikaan maar goeddeels in Nederland opgegroeid. Ik werk nu dan ook weer voornamelijk in Nederland en om optimaal te kunnen functioneren in het zakelijke wereldje hier spiek ik zo nu en dan o.a. op dit forum om te zien wat zoal de gangbare conventies zijn betreffende voornamelijk zakelijke kleding, maar ook algemenere gedragsvormen die in bepaalde context voor mij misschien wat uitleg of enige gezichtspunten behoeven.
Ik vertel mijzelf dat ik vanwege mijn Amerikaanse roots van nature niet beschik over any kind of European fashion sense (en een goed excuus heb voor onnodig Engels

). Mijn ogen kunnen onmogelijk vaststellen wat wel en niet bij elkaar past, mijn hersens kunnen losse kledingstukken niet mentaal tot een acceptabele outfit bijelkaar vouwen; hiervoor ontbreekt mij elk referentiekader. Dientengevolge ben ik vrijwel volledig afhankelijk van anderen voor value judgements on kleding en koop/draag dan ook alleen beproefde, complete outfits waarvan mij uitdrukkelijk verteld is dat ze acceptabel zijn
In het kader van full disclosure moet ik dan ook toegeven dat ik als gevolg hiervan qua kleding geen enkele persoonlijke voorkeur heb; dit laat ik dan ook graag aan 'u'

Het is voor mij een uitkomst om zelf niet al te veel over kleding na te hoeven denken. Deze nogal hol klinkende mentaliteit is volstrekt pragmatisch; als een soldaat zal ik elk uniform dragen wat zich het beste voor mijn missie leent. Of dat nu een bespoke pak, desert ACU of Columbia windbreaker betreft, is mij _totaal_ om het even.
Dat gezegd hebbende, ik ben hier om te leren wat in het Nederlandse bedrijfsleven the laws of the jungle, such as they are, een beetje zijn; dit gaat grotendeels prima via de Search-functie en diverse sticky threads (wij doen alles om domme vragen te voorkomen :!:), maar voor specifieke kwesties kan het zijn dat ik zo nu en dan om rechtstreekse input/feedback vraag van u, een op mij representatief
(see what I did there?) overkomende vertegenwoordiging van de stijlvol aangelegden.