Auteur Topic: Oger travelling tailor  (25224 keer gelezen)

TimMureau

  • Gebruiker
  • Berichten: 970
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Gepost op: 28 maart 2006 – 21:44:05
Jullie hebben het vast al op de site gezien voor 698 euro een pak thuis op laten meten. Volgens mij zijn de pakken het Oger A'dam maatwerk het ziet er iniedergeval wel mooi uit op de foto.

Heeft er iemand al aan gedacht om dit te gaan proberen?


Citaat
Maatwerk wordt persoonlijker dan ooit met de Travelling Tailor van Oger. U kiest namelijk zelf het moment waarop onze personal advisor u aan huis of op kantoor adviseert over uw nieuwe maatkostuums. Gezamenlijk selecteert en combineert u de meest stijlvolle stoffen, voeringen en afwerkingen in uiteenlopende kleurenpaletten. Indien gewenst kunt u zelfs uw initialen of een persoonlijk motto in de voering laten borduren.

Zoals u van Oger mag verwachten wordt een rijke ervaring in de kleermakerstraditie aangewend om het draagcomfort en de pasvorm te perfectioneren. Uniek in Nederland is de all-in prijs van dit maatpak: 698 euro, ongeacht welke stof, voering en knopen u uit onze collectie kiest. En na vier weken komen we weer bij u langs om het maatwerk keurig af te passen. De Travelling Tailor van Oger herdefinieert het begrip service. ’Service that suits you’. Any moment.


Bron: http://www.oger.nl
Return to innocence...

Jason

  • Gast
Oger travelling tailor
Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2006 – 21:53:28
Citaat
3. Uw maten worden opgenomen
De Travelling Tailor neemt zeer uitgebreide maatseries mee van twee modellen. Het klassieke model ’Tailor’ is verkrijgbaar in de reguliere maten 46 t/m 62, de lengtematen 45 t/m 63 en de kwartmaten 24 t/m 30. Het slankere model ’Savile Row’ is verkrijgbaar in de reguliere maten 44 t/m 56 en de lengtematen 45 t/m 57. Aan de hand van de maatseries worden uw maten opgenomen. Uiteraard wordt Oger’s rijke ervaring in de kleermakerstraditie aangewend om het draagcomfort en de pasvorm te perfectioneren.

its

  • Gebruiker
  • Berichten: 143
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2006 – 23:34:59
klinkt helemaal niet gek, maar moet eerst nog wat meer info hebben.....
oedkoop is duurkoop!

Marco

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.793
    • Bekijk profiel
    • http://www.spiceracing.nl
Oger travelling tailor
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2006 – 13:06:26
engelse stijl schat ik zo in  :?:
"The Roman empire was not built by holding meetings and having discussions
but by killing those who opposed them"

C&A

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.851
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2006 – 13:58:19
Citaat van: "Oger"
Hartelijk dank voor uw e-mail. Uw vragen zijn erg specifiek en in deze 'dog-eat-dog world' is het niet verstandig om al teveel informatie prijs te geven. Waar mogelijk heb ik uw vragen beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Frédérique Canneman

Oger Fashion

1. Zijn het pakken met geheel los binnenwerk, of zijn de pakken (deels) geplakt?

De pakken zijn semi-traditioneel gemaakt.

2. Welk atelier maakt de pakken, of althans in welk land worden de pakken gemaakt?

Onze eigen alteliers

3. Heeft u plaatjes of tekeningen van de twee beschikbare modellen?

Nog niet, maar u kunt uiteraard altijd vrijblijvend een afspraak maken met onze Travelling Tailor.

4. Is de voering van Bemberg?

/

5. Is er de mogelijkheid van een knopengulp?

Nee

6. Zijn er binnen de beschikbare knopen ook knopen van hoorn?

Nee, niet van echt hoorn, wel imitatie-hoorn

7. Hebben de jasjes rollende revers?

Ja

8. Is het mogelijk om de randen langs de revers, zakkleppen, gulp, etc. te laten pitten? Is dat handmatig of machinaal?

De randen zijn standaard geput

9. Van welke weverijen zijn stoffen beschikbaar? Hoeveel stalen ongeveer?

Er is keuze uit zo’n 30 verschillende stoffen, afkomstig van verschillende weverijen.


Iets wijzer, maar niet zo heel veel. Iemand anders nog details bekend?
Kastopruiming, dassen van Tie your Tie, Passaggio, Sozzi, Rubinacci, Classico Como

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php?topic=8878.new#new

Merlino

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.838
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2006 – 15:33:34
Is het pak geplakt? -De pakken zijn semi-traditioneel gemaakt.

:lol: :lol:
"It takes a man to suffer ignorance, and smile" - Gordon Sumner

Velponi

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.361
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2006 – 15:50:24
Ah, dus deels volgens bestaande plaktradities en deels met gebruik van revolutionaire, in de ruimtevaart ontwikkelde nieuwe lijmtechnieken! :D

Immanuel

  • Gast
Oger travelling tailor
Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2006 – 16:00:40
we kunnen nog wel wat aanvullen hier en daar...  :roll:

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2006 – 16:02:08
Iemand genegen om een afspraak te maken?  :D  :wink:

Immanuel

  • Gast
Oger travelling tailor
Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2006 – 16:07:29
Citaat van: "Bachelor"
Iemand genegen om een afspraak te maken?  :D  :wink:


zonder gekkigheid, dat zijn toch van incentive pakken die bij ING toch eens uitgedeeld werden aan medewerkers die genoeg leningen afsloten van een bepaald type ? die pakken heb ik es mogen aanschouwen, maar daar word je echt niet vrolijk van hoor.. eigen ateliers....  das nou typisch kledingpraat, volgens mij is t bedrijf niet van "ons" en ik heb nog nooit een Oger fabriek gezien.. t kan natuuriljk dat ik er langs gekeken heb hoor.. overigens ik ben verder geen oger afwijzend persoon.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #10 Gepost op: 30 maart 2006 – 16:10:16
Citaat van: "Immanuel"
Citaat van: "Bachelor"
Iemand genegen om een afspraak te maken?  :D  :wink:


zonder gekkigheid, dat zijn toch van incentive pakken die bij ING toch eens uitgedeeld werden aan medewerkers die genoeg leningen afsloten van een bepaald type ? die pakken heb ik es mogen aanschouwen, maar daar word je echt niet vrolijk van hoor.. eigen ateliers....  das nou typisch kledingpraat, volgens mij is t bedrijf niet van "ons" en ik heb nog nooit een Oger fabriek gezien.. t kan natuuriljk dat ik er langs gekeken heb hoor.. overigens ik ben verder geen oger afwijzend persoon.


Oger wil gewoon niet prijsgeven waar het eigen label wordt geproduceerd.
Zo komen de dassen van Altio (Brabants bedrijf) en wordt er keurig een labeltje van Oger ingezet.

Immanuel

  • Gast
Oger travelling tailor
Reactie #11 Gepost op: 30 maart 2006 – 16:17:42
dan zoeken ze t zelf maar uit  :-^

Daan

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.057
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #12 Gepost op: 30 maart 2006 – 17:40:22
zelfs suitsupply is duidelijker over zijn product.
En daar krijg je wel gewoon hoornknopen, en bembergvoering (en nog goedkoper ook)

Je maakt weinig kans op dit forum als je geheimzinnig over je product gaat doen  :roll:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Oger travelling tailor
Reactie #13 Gepost op: 30 maart 2006 – 17:42:39
Ik was wel geinteresseerd. Nu dus niet meer. Op alle interessante vragen geeft hij geen antwoord. Afknapper. Inderdaad, het aanbod van SuSu is dan beter en uitgebreider. Hun MTM is iig ongeplakt en heb je veel meer stof keuze. Ik twijfel overigens wel of hun knopen van echt hoorn zijn, de verkoper ook.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Napoleon

  • Gast
Oger travelling tailor
Reactie #14 Gepost op: 30 maart 2006 – 17:42:43
iemand moet het gewoon proberen, misschien is het ook wel je van het voor de prijs