Auteur Topic: Oger travelling tailor  (25229 keer gelezen)

Napoleon

  • Gast
Oger travelling tailor
Reactie #45 Gepost op: 02 april 2006 – 11:59:22
is trouwens toch best een normale vraag; immers, in elk kledingstuk staat de afkomst

Alboreto

  • Gebruiker
  • Berichten: 374
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #46 Gepost op: 02 april 2006 – 12:17:01
Ik wil wel duidelijk maken dat ik niets tegen Turken en Turkse kleermakers heb hoor. Maar Turkije is een land waarnaar merken als Boss hun massaproduktie hebben verplaatst. Geen India of Maleisie, maar ook niet direct een land waar je aan denkt als je het over hand- en maatwerk hebt.
esus saves, George Nelson withdraws!

Camiceria

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.914
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #47 Gepost op: 02 april 2006 – 12:42:50
Vergeetr Tunesie niet als productieland (waar ik niet mee wil suggeren dat de Oger pakjes daar wel eens vandaan zouden komen)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

mr_prak

  • Gebruiker
  • Berichten: 212
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #48 Gepost op: 25 augustus 2006 – 19:24:19
Het is hier nu verdacht lang verdacht stil...

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Oger travelling tailor
Reactie #49 Gepost op: 13 oktober 2006 – 09:45:05
Citaat van: "Jip"
Even voor alle info!,

Ik ben de persoon die het travelling tailor bij Oger gaat beginnen! Het wordt een super gaaf pak, vergelijkbaar met het dfs pak wat wij in de winkel verkopen, dus idd met een los binnenwerk!

Mega stoffen, goede knopen en alle details zijn mogelijk, zoals een open knoopsgaatje...

als ik binnenkort meer info, danwel plaatjes heb zal ik ze wel even posten!

mvgr. Thomas (alias Jip)


Hej Jip,

Nu je toch hier bent...
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Steiltje

  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #50 Gepost op: 18 oktober 2006 – 14:59:14
Jammer dat het zo stil blijft. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
oe mij een steiltje...

Lex

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.667
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #51 Gepost op: 18 oktober 2006 – 16:08:54
Probeer het eens zou ik zeggen.... :roll:
'm talking about liquid. Rich enough to have your own jet. Rich enough not to waste time. Fifty, a hundred million dollars, buddy. A player. Or nothing.

ibookje

  • Gebruiker
  • Berichten: 199
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #52 Gepost op: 16 december 2006 – 16:55:24
Was vanmiddag ff bij Oger om mijn pak op te halen.

Daar hing zo'n model pak van Traveling Taylors. Alleen ff kort aan gehad. Open mouwknopen, gelukkig geen brede revers. Beetje Power pak jammer genoeg...

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #53 Gepost op: 17 januari 2007 – 18:49:53
Vandaag begonnen met een kleine expeditie naar een nieuw pak in Rotterdam. Eigenlijk zocht ik een rtw erbij, maar bij oger attendeerde de verkoper (of moet ik personal advisor zeggen :) ) mij erop dat ik naast de DFS lijn en de wat duurdere merken ook kon opteren voor traveling taylor.

Er is mij inzicht geboden in wat het inhoud en ik moet zeggen het ziet er aardig uit. Allereerst zijn er twee standaard pakken te kiezen, een gewone en een "savile", waar de savile wat speelser oogt en slanker lijkt. Ik heb dat pak ook mogen passen in maat 45, en het zat heel mooi, en dan nog niet op maat voor mij. Ook de kwaliteit leek in orde, mooie schouderinzet goede maakwijze, dus geen geplak en een goede indruk overall.

De lage prijs zit m denk ik in het feit dat de keuze niet groot is. Een twintigtal stoffen in 230 grams en 270 gr. kwalteit en wat linnen stoffen. 8 knopen wat voeringen en wat kraagviltjes. Wel wordt het geheel in Italië geassembleerd werd mij verteld. Ik ben er nog niet uit waar ik voor ga. Moet ook nog langs SuSu, maar op het oog is dit een goede prijs kwaliteit verhouding...
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #54 Gepost op: 18 januari 2007 – 10:14:05
Citaat van: "C&A"
Citaat van: "Oger"
Hartelijk dank voor uw e-mail. Uw vragen zijn erg specifiek en in deze 'dog-eat-dog world' is het niet verstandig om al teveel informatie prijs te geven. Waar mogelijk heb ik uw vragen beantwoord.

Met vriendelijke groet,

Frédérique Canneman

Oger Fashion

1. Zijn het pakken met geheel los binnenwerk, of zijn de pakken (deels) geplakt?

De pakken zijn semi-traditioneel gemaakt.


2. Welk atelier maakt de pakken, of althans in welk land worden de pakken gemaakt?

Onze eigen alteliers

3. Heeft u plaatjes of tekeningen van de twee beschikbare modellen?

Nog niet, maar u kunt uiteraard altijd vrijblijvend een afspraak maken met onze Travelling Tailor.

4. Is de voering van Bemberg?

/

5. Is er de mogelijkheid van een knopengulp?

Nee

6. Zijn er binnen de beschikbare knopen ook knopen van hoorn?

Nee, niet van echt hoorn, wel imitatie-hoorn

7. Hebben de jasjes rollende revers?

Ja

8. Is het mogelijk om de randen langs de revers, zakkleppen, gulp, etc. te laten pitten? Is dat handmatig of machinaal?

De randen zijn standaard geput

9. Van welke weverijen zijn stoffen beschikbaar? Hoeveel stalen ongeveer?

Er is keuze uit zo’n 30 verschillende stoffen, afkomstig van verschillende weverijen.


Iets wijzer, maar niet zo heel veel. Iemand anders nog details bekend?


Maar als ze niet geplakt zijn, wat moeten we hier dan onder verstaan? 'Semi-traditioneel'? Toch ben ik ook wel erg benieuwd naar deze pakken. Ik zou zeggen ga ervoor en deel je ervaringen met ons :)

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #55 Gepost op: 18 januari 2007 – 10:44:57
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Maar als ze niet geplakt zijn, wat moeten we hier dan onder verstaan? 'Semi-traditioneel'? Toch ben ik ook wel erg benieuwd naar deze pakken. Ik zou zeggen ga ervoor en deel je ervaringen met ons :)

Met naald en draad, door machines :wink:

Peer Gynt

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.287
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #56 Gepost op: 18 januari 2007 – 10:53:43
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Maar als ze niet geplakt zijn, wat moeten we hier dan onder verstaan? 'Semi-traditioneel'? Toch ben ik ook wel erg benieuwd naar deze pakken. Ik zou zeggen ga ervoor en deel je ervaringen met ons :)


Volgens mij worden de pakken ter hoogte van de zakken voorzien van wat lijm ter versteviging.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Oger travelling tailor
Reactie #57 Gepost op: 18 januari 2007 – 11:05:09
Als je de stof van het voorpand tussen je vingers neemt en het voelt dikker dan de stof van het achterpand is de kans groot dat er een lijmvlies in zit. Ook de uiteinde van de mouwen worden meestal verstevigd met een lijmvlies.

Opzich allemaal geen schande en zeer begrijpelijk, het is gewoon ontzettend moeilijk om voor dat geld een goed pak te laten maken (MTM) in Italië.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.697
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #58 Gepost op: 18 januari 2007 – 11:15:51
Ik ben dan erg benieuwd naar het verschil in kwaliteit tussen deze pakken en de MTM-pakken van SuSu, die naar verluidt lijmvrij zijn en zoals hier ergens gelezen -volgens de geruchten-  in Azië gemaakt worden.

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Oger travelling tailor
Reactie #59 Gepost op: 18 januari 2007 – 11:26:02
Citaat van: "Sergio"
Als je de stof van het voorpand tussen je vingers neemt en het voelt dikker dan de stof van het achterpand is de kans groot dat er een lijmvlies in zit. Ook de uiteinde van de mouwen worden meestal verstevigd met een lijmvlies.

Opzich allemaal geen schande en zeer begrijpelijk, het is gewoon ontzettend moeilijk om voor dat geld een goed pak te laten maken (MTM) in Italië.

Hmm... hoewel ik zelf een plakpak bezit van een niet nader te noemen kledingconglomeraat, vraag ik me af hoe men met de hier opgedane kennis nog tot een andere conclusie kan komen dan dat bespoke de enige weg is voor een goed pak. Met een prijs van €698 voor een MTM-pak waarvoor consessies worden gedaan, zou een logische conclusie zijn dat je liever 1 goed bespoke pak hebt dan 4 waar je niet tevreden over bent (gesteld dat je in staat bent tot een uitgave van €698 voor een pak, wat -goed bezien- al behoorlijk afwijkend is ten opzichte van de gemiddelde man).

Stijl is wat mij betreft vooral compromisloos. Dat betekent echter niet dat het altijd bespoke moet zijn. Voor mijzelf kan ik prima met MTM-shirts toe, aangezien ten aanzien van het standaardpartroon mijn maten weinig afwijken. Gesteld moet worden dat de kwaliteit van de materialen die worden gebruikt voor RTW of MTM absoluut high-end is. Hier neme men Corthay en Edward Green als voorbeelden.

Groeten,
Don