Auteur Topic: Tijdschriften - Algemeen  (264240 keer gelezen)

ChetBaker

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Tijdschriften - Algemeen
Reactie #690 Gepost op: 14 oktober 2020 - 08:30:55
Tsja. Iemand die ik goed ken zit in het grootzakelijke vastgoed. Die heeft nog geen dag thuisgewerkt en rijdt elke dag op en neer naar de zuid-as om maar te laten zien dat het hebben van een kantoor belangrijk is. Zijn inschatting van het aantal dagen thuiswerken na deze crisis ligt ook op max 20% tewijl ik bij ons toch echt mensen hoor praten over 2/3 dagen pw.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #691 Gepost op: 14 oktober 2020 - 08:40:44
Je hebt ook can die mensen die ontslagen zijn en toch elke dag in de bieb gaan zitten wegens ggz/schaamte
live and let die

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #692 Gepost op: 14 oktober 2020 - 08:43:49
Thuiswerken valt mij zwaarder dit keer, afgelopen tijd wel gemerkt dat op kanteur zitten veel fijner werkt, leuker, socialer, veel beter voor opleiden en begeleiden junioren etc. Ik denk dat uiteindelijk iedereen weer gewoon 4-5 dagen per week op kantoor zit. Maar dat kan nog wel een jaar of wat duren.
The man with style, is the man who can smile

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #693 Gepost op: 14 oktober 2020 - 09:05:34
Tsja. Iemand die ik goed ken zit in het grootzakelijke vastgoed. Die heeft nog geen dag thuisgewerkt en rijdt elke dag op en neer naar de zuid-as om maar te laten zien dat het hebben van een kantoor belangrijk is. Zijn inschatting van het aantal dagen thuiswerken na deze crisis ligt ook op max 20% tewijl ik bij ons toch echt mensen hoor praten over 2/3 dagen pw.

Dat is dus gewoon keihard de realiteit ontkennen. Ik werk bij een grote internationale financiële instelling. In enkele dagen zijn we met 1200 mensen alleen al in NL naar een volledige thuiswerksituatie gegaan bij de eerste lock down. We hebben bewezen dat dit werkt. Natuurlijk heeft het zijn beperkingen, maar de meeste zijn niet onoverkomelijk.

Thuiswerken valt mij zwaarder dit keer, afgelopen tijd wel gemerkt dat op kanteur zitten veel fijner werkt, leuker, socialer, veel beter voor opleiden en begeleiden junioren etc.

Herkenbaar. Eens ook. Ik had inmiddels graag wel weer enkele dagen per week naar kantoor gegaan.

Wij hebben een survey gedaan en de uitkomst daarvan is dat men in het nieuwe normaal toch heel graag twee of drie dagen per week blijft thuiswerken. Één of twee dagen was bij ons al de norm. Maar nu dus voor iedereen, inclusief call agents en andere mensen met veel klantcontact. Uitkomst is ook een betere work life balance.

Los van dit alles neemt het aantal pakkendragers gewoon al jaren af om mij heen. Daarbij komt dat er minder fysiek extern contact zal blijven, ook na de lockdown. De osjees en pakkenknallers kunnen wel anders willen, maar volgens mij bepaalt wat je klant afneemt en hoe je daar als winkelier op inspeelt, je succes. Overigens heeft die Fokke nog steeds goede papieren door zijn globale spreiding. Die overleeft het wel denk ik, na waarschijnlijk een grote krimp. Voor de locals voorspel ik sombere tijden, zeker als ze aan oude waarden blijven vasthouden.

LJW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Reactie #694 Gepost op: 14 oktober 2020 - 09:14:29
Bij mij op kantoor werkt vooralsnog iedereen voornamelijk op kantoor. Ik merk wel dat men zich flexibeler gaat opstellen en dat het verzet tegen die flexibele opstelling gestaakt is. Waar eerst nog vijf dagen de norm was is dat nu 3/4 dagen kantoor en de rest thuis. Voor de bouw een hele stap...
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #695 Gepost op: 14 oktober 2020 - 09:26:57
Thuiswerken valt mij zwaarder dit keer, afgelopen tijd wel gemerkt dat op kanteur zitten veel fijner werkt, leuker, socialer, veel beter voor opleiden en begeleiden junioren etc.

Helemaal. Voor een uurtje of wat deep focus is het thuis prima. En dan heb ik alles netjes voor elkaar. Maar merk dat een sociale manier van werken veel beter werkt. Zoomen, mailen, het gebeurt gewoon minder dan iets over je schouder roepen.
Iedereen wat geprikkelder inmiddels. Nuance valt dood langs digitale wegen.
Anyway - toen ik nog gewoon op kanteur zat ergerde ik me ook de tandje aan de noice-cancelling-types. Voor hen zal het allemaal weinig uitmaken. Ben toch socialer dan ik dacht. En naast het werk inhoudelijke is het ook gewoon leuker.

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #696 Gepost op: 14 oktober 2020 - 09:33:54
Ik vind het zalig, thuiswerken. 1 dag per week terug maar alleen voor sociale contacten.

Lekker zwemmen tijdens de luns. Om 10 uur naar de sportschool als er niemand is. De hond uitlaten op een moment dat het de hond goed uitkomt. Wijn drinken tijdens avond meetings. Even met de hand in de broek.

Mensen inwerken is wel lastig inderdaad. En ‘opbouwende’ kritiek geven ook. Merk dat iedereen alles veel persoonlijker neemt.
Wat een enorme winnaar is hij toch!

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #697 Gepost op: 14 oktober 2020 - 09:42:55
Wat Lewis zegt, ookal ben ik niet een zwemmer.

Ben nu net een nieuw team aan het vormen en eigenlijk gaat dat ook best wel goed!

UC

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #698 Gepost op: 14 oktober 2020 - 10:10:33
Herken bovenstaande wel, goede mix in toekomst zou fijn zijn. Ik ben ook niet terug naar kantoor geweest.

Aan de andere kant is voor mij niet zoveel anders geworden. Mijn team zit wereldwijd, dus alles ging al via calls.

Dr. Herbert West

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #699 Gepost op: 14 oktober 2020 - 10:26:50
Ik vind het zalig, thuiswerken. 1 dag per week terug maar alleen voor sociale contacten.

Lekker zwemmen tijdens de luns. Om 10 uur naar de sportschool als er niemand is. De hond uitlaten op een moment dat het de hond goed uitkomt. Wijn drinken tijdens avond meetings. Even met de hand in de broek.

Mensen inwerken is wel lastig inderdaad. En ‘opbouwende’ kritiek geven ook. Merk dat iedereen alles veel persoonlijker neemt.

100% eens.
En ik stoot niemand meer voor kop als ik niet opdaag bij „sociale“ meetings.
RAW SPEED

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #700 Gepost op: 14 oktober 2020 - 10:35:42
Noodgedwongen een week of 2 op kantoor nu, groot onderhoud thuis dus te veel lawaai om daar te zitten.
Gister was het redelijk druk hier, vandaag maar 3 man.

Merk dat bij mij de zin in thuiswerken schommelt. Soms heel fijn, prima geconcentreerd en gemotiveerd, andere momenten ben ik weinig productief en voelt het toch vrij eenzaam. 
En de dagen lijken bij thuiswerken nóg meer op elkaar. Voelt soms alsof we pas een maand in deze situatie zitten, terwijl het al een dik half jaar zo gaat.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #701 Gepost op: 14 oktober 2020 - 10:41:32
Groundhog day inderdaad.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #702 Gepost op: 14 oktober 2020 - 10:50:59
Lekker zwemmen tijdens de luns.

Welke slag doe je dan?

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #703 Gepost op: 14 oktober 2020 - 10:55:02
Een tussenslag?

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #704 Gepost op: 14 oktober 2020 - 13:11:43
Een slag om de arm.

Ik watertrappel een beetje in de golven. Mensjes kijken, beetje dagdromen, weinig inspanning veel ontspanning.

Ben ook begonnen met waterverven, is op kantoor ook lastig.
Wat een enorme winnaar is hij toch!