Auteur Topic: [Schoenen] Slijtage (leren) zolen  (69361 keer gelezen)

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #60 Gepost op: 22 februari 2007 – 10:08:46
Citaat van: "Harm"
Zeehonden worden gewoon net als konijn, rund etc enz gegeten. Het is geen bedreigde of beschermde diersoort.


jah zoiets dacht ik ook al, en eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het  slachten van een rund en een zeehond uiteraard even zielig is... dus de zieligheidsfactor mag je niet in de weg zitten om het product te bestellen.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #61 Gepost op: 22 februari 2007 – 10:11:11
Even voor de duidelijkheid. Hij is beschermd in Nederland, Duitsland en Denemarken. In Noorwegen en Canada niet. Tevens behoren ze tot de roofdieren en kunnen dus in grote getalen schade aanbregen aan bv de visstanden.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #62 Gepost op: 22 februari 2007 – 10:42:38
Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "Harm"
Zeehonden worden gewoon net als konijn, rund etc enz gegeten. Het is geen bedreigde of beschermde diersoort.


jah zoiets dacht ik ook al, en eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat het  slachten van een rund en een zeehond uiteraard even zielig is... dus de zieligheidsfactor mag je niet in de weg zitten om het product te bestellen.


Zonder al te veel off topic te willen gaan wil ik hier toch graag even een kleine nuance in aanbrengen. Ik weet niet of je weleens hebt gezien op welke gruwelijke wijze zeehonden in Canada geslacht worden? Niet zelden worden ze slechts half dood geknuppeld en dan half levend half dood gevild. De meeste runderen die hier op het bord eindigen hebben ook niet een al te best leven gehad echter dat is weer een ander verhaal en dan wordt het weer erg o.t.

En nee, ik ben geen moraalridder of linkse rukker  :wink:

Huey

  • Gast
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #63 Gepost op: 22 februari 2007 – 11:06:14
Ik ben ook niet bepaald een linkse moraalridder, maar zag laats op tv weer eens bij Gordon Ramsay dat biggetjes gewoon zonder verdoving gecastreerd worden voor ze 7 dagen oud zijn. Daarna is verdoving namelijk verplicht. Echt verschrikkelijk.

Ik zou graag wat meer voor vlees uitgeven als daarmee die beesten een beter leven krijgen.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #64 Gepost op: 22 februari 2007 – 11:07:20
ik heb die beelden gezien en ik keur dat uiteraard niet goed. ik moet zelfs bekennen dat ik vegetariër ben, mede vanwege deze respectlose omgang met dieren.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Dhr. Lex P

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.101
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #65 Gepost op: 22 februari 2007 – 11:23:05
er is ook een groot verschil tussen de zeehonden van dat vet, en die voor de bond. Die laatste zijn de doodgeknuppelde kleintjes die dan tot jas worden verwerkt, hier is de meeste aversie tegen wegens de gruwelheden die erbij horen om het bond niet te beschadigen. Die van het vet is inderdaad gewoon als een koe....
size=9]A fashion is merely a form of ugliness so unbearable that we are compelled to alter it every six months.  (Oscar Wilde)[/size]

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #66 Gepost op: 22 februari 2007 – 11:29:35
Geeft dat vet ook een kleurtje aan de zool zodat ze er weer een beetje nieuw uitzien? Zal vrijdag eens kijken of ik zo'n potje op de kop kan tikken.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #67 Gepost op: 22 februari 2007 – 13:01:34
Citaat van: "Huey"
Ik ben ook niet bepaald een linkse moraalridder, maar zag laats op tv weer eens bij Gordon Ramsay dat biggetjes gewoon zonder verdoving gecastreerd worden voor ze 7 dagen oud zijn. Daarna is verdoving namelijk verplicht. Echt verschrikkelijk.

Ik zou graag wat meer voor vlees uitgeven als daarmee die beesten een beter leven krijgen.


Helemaal mee eens. Volgens onderzoek van volgens mij Wakker Dier zou het slechts 1 eurocent per hemaworst schelen als ze verdoofd zouden worden gecastreerd. Waar hebben we het dan nog over? DOEN!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #68 Gepost op: 22 februari 2007 – 14:20:20
Citaat van: "foto010101"
ik heb die beelden gezien en ik keur dat uiteraard niet goed. ik moet zelfs bekennen dat ik vegetariër ben, mede vanwege deze respectlose omgang met dieren.


mijn oprechte complimenten, foto010101!  :D

pemazel

  • Gebruiker
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #69 Gepost op: 22 februari 2007 – 21:12:29
Citaat van: "Solitarias"
Ik behandel mijn zolen met Saphir zeehondenvet..... in wit en zwart te verkrijgen....


My dear kids,

Alsjeblieft: dit is totale onzin! Er bestaat helemaal geen Saphir zeehondenvet. Kijk maar op www.avel.fr . Hoe kunnen jullie je nu zo laten verneuken! Het is nog lang geen 1 april.

Solitarias reageerde slechts ironisch op mijn mededeling over de samenstelling van de zolenolie van tapir.de - die ook al wat exotisch is. tippelen jullie ook op de zaadbalbakolie van de bijna uitgestorven midden-Lapse vierteelt driewerf Eland (elandus non-existus stupidus extremus)?

Paul

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #70 Gepost op: 22 februari 2007 – 21:17:51
Citaat van: "pemazel"
Citaat van: "Solitarias"
Ik behandel mijn zolen met Saphir zeehondenvet..... in wit en zwart te verkrijgen....


My dear kids,

Alsjeblieft: dit is totale onzin! Er bestaat helemaal geen Saphir zeehondenvet. Kijk maar op www.avel.fr . Hoe kunnen jullie je nu zo laten verneuken! Het is nog lang geen 1 april.

Solitarias reageerde slechts ironisch op mijn mededeling over de samenstelling van de zolenolie van tapir.de - die ook al wat exotisch is. tippelen jullie ook op de zaadbalbakolie van de bijna uitgestorven midden-Lapse vierteelt driewerf Eland (elandus non-existus stupidus extremus)?

Paul




Er staat toch letterlijk: "huile de phoque":

"Saphir HP(High Protection)Tin box 100ml or250ml (neutral) Contains 15% seal oil – nourishing, high protection and waterproofs."

Dus de lieve zeehond wordt wel degelijk benut! De olie dus...
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

pemazel

  • Gebruiker
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #71 Gepost op: 22 februari 2007 – 21:21:07
Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "pemazel"
Citaat van: "Solitarias"
Ik behandel mijn zolen met Saphir zeehondenvet..... in wit en zwart te verkrijgen....


My dear kids,

Alsjeblieft: dit is totale onzin! Er bestaat helemaal geen Saphir zeehondenvet. Kijk maar op www.avel.fr . Hoe kunnen jullie je nu zo laten verneuken! Het is nog lang geen 1 april.

Solitarias reageerde slechts ironisch op mijn mededeling over de samenstelling van de zolenolie van tapir.de - die ook al wat exotisch is. tippelen jullie ook op de zaadbalbakolie van de bijna uitgestorven midden-Lapse vierteelt driewerf Eland (elandus non-existus stupidus extremus)?

Paul




Er staat toch letterlijk: "huile de phoque":

"Saphir HP(High Protection)Tin box 100ml or250ml (neutral) Contains 15% seal oil – nourishing, high protection and waterproofs."

Dus de lieve zeehond wordt wel degelijk benut! De olie dus...


En waar vond je dit gephotoshopte blikje? Op de site van avel.fr? Nee toch: je bent er vol ingetuind (volgens mij).

P.

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #72 Gepost op: 22 februari 2007 – 21:26:15
Citaat van: "pemazel"

En waar vond je dit gephotoshopte blikje? Op de site van avel.fr? Nee toch: je bent er vol ingetuind (volgens mij).

P.


Dit is geen grapje, als je eens zoekt op Google op "cuir" (leer) en "huile de phoque", dan zul je zien dat zeehondenolie wel degelijk gebruikt wordt voor de behandeling van leer.

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22huile+de+phoque%22+cuir&meta=

Het wordt overigens zeker gebruikt door Avel:

http://pbolten.free.fr/essais/en-us/dept_11.html
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #73 Gepost op: 22 februari 2007 – 21:38:09
of het nou zeehondenolie is of niet.......

Ik heb het idee dat de oliebehandeling een compleet nutteloos ritueel is!
Ik heb twee paar EG's met ongveer dezelfde loopuren achter de rug. Dit kan ik zien omdat de hakken van beide paren in dezelfde staat van slijtage verkeren. Zo goed als doorheen  :wink:
Een paar EG's is wel met olie behandelt, omdat dit een "service" van de schoenenzaak was. Het andere paar niet.
En toch zijn de zolen van het "behandelde" paar niet minder versleten  :?

foto010101

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.495
    • Bekijk profiel
[Schoenen] Slijtage (leren) zolen
Reactie #74 Gepost op: 22 februari 2007 – 21:39:34
ja, misschien is het wel allemaal enorme onzin! jammer dat er geen onderzoek naar gedaan is, gewoon een wetenschappelijk onderzoek met een controlegroep  :D.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html