Maar aan de carshoes dan.
Mijns inziens zijn het hoe dan ook geen schoenen die een lang leven beschoren zijn. Of het model je bevalt even daargelaten, kan je denk ik het beste op zoek gaan naar een loafer / carshoe met grotere noppen of een gesegmenteerde zool. Deze zal duurzamer zijn dan die pietluttige nopjes en zal nog steeds soepel aanvoelen.
Persoonlijk ga ik liever voor een loafer met lederen zool of een bootschoen. Zelf heb ik een bootschoen van een non-merk, ik geloof Praeses, en die bevallen uitstekend. Ze hebben een doorgestikte rubberzool en zijn vervaardigd volgens de mocassin-methode. Het bovenwerk is van Nubuck en biedt veel weerstand tegen vuil / water.
Volgens mij moet je dit soort schoenen objectief bekijken en je niet teveel laten leiden door marketing. Mits deze schoentjes aan enkele criteria voldoen zijn ze toch allemaal hetzelfde.
Let wel MMorley:
Ik heb met de Timberlands in de handen gestaan en de constructie ziet eruit alsof de rubberzool verlijmd is met het bovenwerk en een sierrandje. Het lijkt me om die reden minder duurzaam.