Auteur Topic: De Zomerschoen  (248100 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: De Zomerschoen
Reactie #825 Gepost op: 07 juni 2011 - 08:54:48
Jij hebt ze ook coureur!

geen bootsschoenen sailor!

Duco true hier ook aardig wat mee gemaakt!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

The Gent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #826 Gepost op: 07 juni 2011 - 08:58:51
Ik heb (2 jaar geleden) 1 dag de loafers van Alveare (bijenkorf) gehad. Heb ze na 1 dag dragen teruggebracht omdat de binnenzool na een dag dragen helemaal vervormd was en verkreukeld in de neus van de schoen lag  :?. Misschien zijn ze nu verbeterd maar van mij hoeft het niet meer.

Heb toen bij Zwartjes een paar suede loafers gekocht van Hugo B. ter vervanging en ondanks de reputatie van dit merk bevallen die eigenlijk uitstekend.
Het beste bevallen m'n Bally's (lopen heerlijk, goed leer en zool slijt niet snel), maar dat is een andere prijsklasse dus misschien niet echt vergelijkbaar.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #827 Gepost op: 07 juni 2011 - 09:31:49
geen bootsschoenen sailor!

Keihard pimpen in de Utrechtse grachten, jonguh!

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #828 Gepost op: 07 juni 2011 - 09:49:09
Ik heb nu al twee seizoenen Car Shoes aan echt helemaal goed nog. Weinig slijtage aan nopjes en lopen nog steeds top.

1 of 2 jaar, weet het eigenlijk niet maar zijn nog zo goed als nieuw en draag ze vrij regelmatig en heb ze niet gespaard, hebben in de Friese meren gezwommen en dat soort dingen.

Maar aan de carshoes dan.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #829 Gepost op: 07 juni 2011 - 09:51:13
De Carshoe actie van de Society Shop is €199,- voor twee paar Car Shoes.

Nog steeds geldig ? Ook in A'dam ?
Heb wel leuke schoentjes gekocht bij Bloomingdales, zal wel een fototje posten.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #830 Gepost op: 07 juni 2011 - 15:09:06
Maar aan de carshoes dan.

Mijns inziens zijn het hoe dan ook geen schoenen die een lang leven beschoren zijn. Of het model je bevalt even daargelaten, kan je denk ik het beste op zoek gaan naar een loafer / carshoe met grotere noppen of een gesegmenteerde zool. Deze zal duurzamer zijn dan die pietluttige nopjes en zal nog steeds soepel aanvoelen.

Persoonlijk ga ik liever voor een loafer met lederen zool of een bootschoen. Zelf heb ik een bootschoen van een non-merk, ik geloof Praeses, en die bevallen uitstekend. Ze hebben een doorgestikte rubberzool en zijn vervaardigd volgens de mocassin-methode. Het bovenwerk is van Nubuck en biedt veel weerstand tegen vuil / water.
Volgens mij moet je dit soort schoenen objectief bekijken en je niet teveel laten leiden door marketing. Mits deze schoentjes aan enkele criteria voldoen zijn ze toch allemaal hetzelfde.

Let wel MMorley:
Ik heb met de Timberlands in de handen gestaan en de constructie ziet eruit alsof de rubberzool verlijmd is met het bovenwerk en een sierrandje. Het lijkt me om die reden minder duurzaam.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #831 Gepost op: 07 juni 2011 - 15:58:39
Het zijn schoenen die wel degelijk een lang leven beschoren zijn, mits ze worden gebruikt voor het doel waar ze voor gemaakt zijn, namelijk autorijden. ;-) Dat het een modeschoentje is en daardoor iedereen de schoen 'misbruikt' door ze drie dagen per week de hele dag te dragen zorgt er dan natuurlijk voor dat van de zolen al snel niets meer over is.

Ik heb een paar loafertjes met noppenzool van een onbekend Italiaans merk die al sinds september 2006 meegaan, en die kunnen ook nog wel even mee.

Charlie

• Gast
Reactie #832 Gepost op: 07 juni 2011 - 16:23:58
Dan heb ik bij deze nog nooit mooie Sebago's gezien. Alleen maar ouwe-lullen-schoenen (of hoe je dat ook moet schrijven).

Ik zal morgen even een plaatje posten, ik vind het erg meevallen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #833 Gepost op: 07 juni 2011 - 16:35:41
Mijn opinie is onveranderd gebleven. Iedereen zijn ding zullen we zeggen!

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #834 Gepost op: 07 juni 2011 - 17:52:46
Deze dus:

"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #835 Gepost op: 07 juni 2011 - 19:28:57
Je kan zeggen wat je wilt, maar die Sebago's van Charlie hebben wel de gulden snede, i.e. de verhouding instap -- neus en de plaats van de veters. Op safe dus. Met dit in het achterhoofd is de schoen van Timothy (met alle respect) wat minder goed gelukt. Sperry heeft imho ook een mooie verhouding, maar zoekt wel wat meer de grenzen op en is dus spannender.

Stef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #836 Gepost op: 09 juni 2011 - 20:27:07
Zelf heb ik rode Car Shoe's, al een paar jaar, maar draag ze eigenlijk te weinig. Puur door de kleur, dacht dat ik de reacties wel aan kon maar ze matchen met te weinig zomerkleding in mijn kast en het strikje is mij zelf eigenlijk ook tegen gaan staan.

Ga na het weekend (eerder geen tijd, om nu nog te haasten weet ik zo nog niet) deze halen:
https://www.manfield.com/Shop/Product.aspx?catalog=Manfield&productid=133018

Ben heel benieuwd of deze net zo'n kartonnen zool heeft, maar denk dat ik daar dan evt. de zolen van mijn Car Shoe's gewoon in doe dan.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #837 Gepost op: 11 juni 2011 - 00:33:24
Je kan zeggen wat je wilt, maar die Sebago's van Charlie hebben wel de gulden snede, i.e. de verhouding instap -- neus en de plaats van de veters. Op safe dus. Met dit in het achterhoofd is de schoen van Timothy (met alle respect) wat minder goed gelukt. Sperry heeft imho ook een mooie verhouding, maar zoekt wel wat meer de grenzen op en is dus spannender.

Ja, daar zeg je zoiets Swann. Mijn Sperry kopie heeft een relatief kort neusje ten opzichte van de instap. Ik vind dat wel prettig voor de zomer, maar het laat de schoen er in verhouding tot de maat ook een beetje 'klein' uitzien.

Mediaman

• Gast
Reactie #838 Gepost op: 11 juni 2011 - 08:07:15
Bootschoenen, ik heb er al een paar keer naar gekeken, maar ze houden voor mij een 'Human Nature' vibe. 

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #839 Gepost op: 11 juni 2011 - 08:16:10
Bootschoenen, ik heb er al een paar keer naar gekeken, maar ze houden voor mij een 'Human Nature' vibe. 

:mrgreen: Geweldig. My sentiments exactly.