Auteur Topic: De Zomerschoen  (248086 keer gelezen)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: De Zomerschoen
Reactie #240 Gepost op: 24 juni 2008 - 18:55:00
Je zou er natuurlijk een paar suede schoenen bij kunnen dragen, dat maakt het wat informeler.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #241 Gepost op: 22 juli 2008 - 15:30:24
Citaat van: "S.f.S."
Ik zit even met een klein vraagstukje. Ik heb mn oog laten vallen op een mooi paar witte brogue's. Nu vraag ik me af, is dat te combineren met een grijs pak of zou ik in dat geval beter voor een donkere schoen kunnen kiezen. Het is bedoelt voor een (wat informelere) bruiloft, zodoende kan ik ook wat informeler gekleed gaan.

Ik ben me er van bewust dat dit al een wat ouder bericht is. Ik denk dat witte schoenen een klassieke keus zijn. Als je ze wilt aanschaffen, dan zou ik geen nieuwerwetse variatie -zoals brogues- nemen. Het lijkt me dan beter om te gaan voor de originele uitvoering. In dit geval is dat een oxford of een derby zonder brogueing. Verder zou ik deze schoenen niet dragen onder een grijs pak, maar het lijkt me niet uitgesloten dat je er mee wegkomt als je kiest voor een grijze broek, afhankelijk van stof en kleur daarvan. Eigenlijk ben ik het in grote lijnen eens met de inhoud van het bericht dat Will hierover schrijft op zijn blog A Suitable Wardrobe. Daarbij moet ik dan wel zeggen dat ik pakken van seersucker op dit moment niet zo heel goed begrijp, maar dat zou natuurlijk in de loop der tijd kunnen veranderen. Will's 'thoughts on classical clothing' zijn mij vaak wat tè conservatief, maar dat laat zich waarschijnlijk deels verklaren door het -aanzienlijke- leeftijdsverschil.

Citaat van: "Mikey Fuoco"
Voor de überdandy :wink:

Ik vind spectators erg gaaf om te zien, maar er zijn imo maar enkele gelegenheden waarbij ze bruikbaar zijn. Een zomers tuinfeestje, cricket- of polowedstrijd bijwonen e.d..

In de praktijk wordt hiermee de plank meestal misgeslagen, doordat mensen ze bijvoorbeeld onder een jeans te dragen.

Of gewoon onder -bijvoorbeeld- donkerblauw linnen, al dan niet met een passend jasje.

Groeten,
Don

S.f.S.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #242 Gepost op: 22 juli 2008 - 17:19:21
Citaat van: "Don"
Citaat van: "S.f.S."
Ik zit even met een klein vraagstukje. Ik heb mn oog laten vallen op een mooi paar witte brogue's. Nu vraag ik me af, is dat te combineren met een grijs pak of zou ik in dat geval beter voor een donkere schoen kunnen kiezen. Het is bedoelt voor een (wat informelere) bruiloft, zodoende kan ik ook wat informeler gekleed gaan.

Ik ben me er van bewust dat dit al een wat ouder bericht is. Ik denk dat witte schoenen een klassieke keus zijn. Als je ze wilt aanschaffen, dan zou ik geen nieuwerwetse variatie -zoals brogues- nemen. Het lijkt me dan beter om te gaan voor de originele uitvoering. In dit geval is dat een oxford of een derby zonder brogueing. Verder zou ik deze schoenen niet dragen onder een grijs pak, maar het lijkt me niet uitgesloten dat je er mee wegkomt als je kiest voor een grijze broek, afhankelijk van stof en kleur daarvan. Eigenlijk ben ik het in grote lijnen eens met de inhoud van het bericht dat Will hierover schrijft op zijn blog A Suitable Wardrobe. Daarbij moet ik dan wel zeggen dat ik pakken van seersucker op dit moment niet zo heel goed begrijp, maar dat zou natuurlijk in de loop der tijd kunnen veranderen. Will's 'thoughts on classical clothing' zijn mij vaak wat tè conservatief, maar dat laat zich waarschijnlijk deels verklaren door het -aanzienlijke- leeftijdsverschil.

Groeten,
Don

Alsnog bedankt voor je reactie. Uiteindelijk heb ik die witte schoenen laten liggen en ben ik voor een donkerbruin suede monk van CJ gegaan, die trouwens erg gaaf staan onder een grijs pak! Ik zal binnenkort eens een foto plaatsen van het geheel in het daarvoor bestemde topic.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #243 Gepost op: 29 juli 2008 - 15:13:15
Mijn zomerschoenen:

Groeten,
Don

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #244 Gepost op: 29 juli 2008 - 15:33:10
Citaat van: "Don"
Mijn zomerschoenen:

Groeten,
Don

Mooi Don.
Zelf wil ook nog iets dergelijks kopen.

Heeft deze schoen nu zo'n hoge wreef, of lijkt dat op de foto zo?

(Je moet ze mee laten doen aan de "titanenstrijd der kekke schoentjes". Dan heb je in ieder geval mijn stem :-))
Niets zo veranderlijk als de mens

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #245 Gepost op: 29 juli 2008 - 15:38:28
Ik vermoed dat Don de foto's niet zélf genomen heeft, correct me if I'm wrong Don, maar dat hij een identiek paar heeft.

Deze lijken inderdaad een hoge wreef te hebben Maboc. G&G zijn natuurlijk bespoke-schoenmakers, dus de drager zal, als dit bespoke is, een hoge wreef hebben.  :mrgreen:

Overigens mooie schoenen Don. Om met Gusto te spreken: Veel loopplezier er van.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #246 Gepost op: 29 juli 2008 - 15:40:31
Citaat van: "Mikey Fuoco"
Ik vermoed dat Don de foto's niet zélf genomen heeft, correct me if I'm wrong Don, maar dat hij een identiek paar heeft.

Deze lijken inderdaad een hoge wreef te hebben Maboc. G&G zijn natuurlijk bespoke-schoenmakers, dus de drager zal, als dit bespoke is, een hoge wreef hebben.  :mrgreen:

Overigens mooie schoenen Don. Om met Gusto te spreken: Veel loopplezier er van.

Ik zag dat de foto's naar iets met de londonlounge linken. Dus dat vermoeden zou kunnen kloppen.

Neemt niet weg dat het fraaie schoentjes zijn.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #247 Gepost op: 29 juli 2008 - 15:53:01
Dat wordt hogeschoolpoetsen. Ben benieuwd of ze aan je verwachtingen voldoen, Don, maar ze zien er in elk geval goed uit. (Krijg meteen zin om Sonny Rollins op te zetten.)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #248 Gepost op: 29 juli 2008 - 15:56:52
Citaat van: "Carwo"
Dat wordt hogeschoolpoetsen. Ben benieuwd of ze aan je verwachtingen voldoen, Don, maar ze zien er in elk geval goed uit. (Krijg meteen zin om Sonny Rollins op te zetten.)

daar zeg je zo wat...helemaal niet bij stil gestaan.

Ach... het houdt mij toch niet tegen :-)

SBT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #249 Gepost op: 29 juli 2008 - 16:31:46
Van Bommel bootschoenen

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #250 Gepost op: 29 juli 2008 - 16:45:44
:shock:

Zulke bootschoenen, ík vind het in ieder geval geen stijlvol schoeisel.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #251 Gepost op: 29 juli 2008 - 16:50:35
Het lijkt mij meer zelf een boot, dan een bootschoen.

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #252 Gepost op: 29 juli 2008 - 16:50:56
waar zie jij schoeisel? :roll:

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #253 Gepost op: 29 juli 2008 - 17:03:22
Bedankt voor het positieve commentaar. De schoenen hebben inderdaad een wat hogere wreef. De foto's heb ik niet zelf genomen en daarmee diskwalificeer ik mijzelf bij voorbaat voor de wedstrijd.

Het gaat om een schoen die is voortgekomen uit een speciale bestelling die is geplaatst via The Londonlounge. De schoen heb ik echter niet via deze bestelling verkregen (hoewel ik dat eerst wel van plan was), maar via een veiling op Ebay. Toevallig werd mijn maat geveild. De schoen is niet bespoke en ik denk eerlijk gezegd dat een Engelse 8E me zo goed past dat ik dat ook niet direct zou overwegen.

De foto's staan overigens op mijn photobucket account. Ik heb een poging ondernomen om daar iets van structuur in aan te brengen, onder meer door een map met de naam 'thelondonlounge'...

Het onderhoud zal inderdaad wat lastiger zijn dan bij mijn overige schoenen, een consequentie die ik voor lief neem. Zo heb ik ook een behoorlijke hekel aan het strijken van linnen broeken, maar het draagcomfort op zomerse dagen doet mij dat vrij snel weer vergeten. Zo zal het ook wel met deze schoenen verlopen. Wat me nog het meest zal benieuwen is of ik het wit ook daadwerkelijk wit kan houden.

Groeten,
Don

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #254 Gepost op: 29 juli 2008 - 17:04:02
Toch zie je ze nog veel die van Bommel Boat schoenen.