Auteur Topic: Paraplu  (127560 keer gelezen)

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Re: Paraplu
Reactie #255 Gepost op: 05 januari 2013 - 21:26:48
Deze kan dan ook beter tegen een stootje mag ik aannemen?

Nooit problemen mee gehad, alleen ietwat onhandig en niet stijlvol.

Thuis ligt zo'n golfplu voor het uitlaten van de hond, de Nike Sasquatch o.i.d., lelijk, opvallend, het formaat van een kleine planeet en ook het gewicht ervan maar dat ding is wel onverwoestbaar.

Enige kite-ervaring is aanbevolen, als je hem in de verkeerde richting houd stijg je op.

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

G.J.

• Gebruiker
  • I have a very simple taste. I only want the best
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 05 januari 2013 - 21:29:58
Die hebben ze toen gemaakt tezamen met die vierkante houten van Nike. Snap wat je bedoelt. Heb m zelf ook nog thuis staan. Onverwoestbaar. Toch loop ik er liever niet mee door de stad.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #257 Gepost op: 05 januari 2013 - 21:49:55
En niet alleen omdat je dan bij iedereen de ogen eruit prikt.  :mrgreen:

Charlie

• Gast
Reactie #258 Gepost op: 05 januari 2013 - 22:32:07
Had nog een klein vraagje. Hoezo zijn de plu's van SAB goedkoper bij S&S dan bij SAB ? Het scheelt toch al snel 70€. Verder wilde ik nog vragen wat het voordeel/nadeel van een stadsplu is tov een golfplu.

De paraplu's die voor S&S worden gemaakt zijn van mindere kwaliteit en hebben niet het Brigg logo, maar het S&S logo erop zitten. Daarnaast zijn ze wat minder traditioneel qua vormgeving (niet de typisch Engelse kap) en het hout dat wordt gebruikt is minder dan de soorten die gebruikt worden voor de 'officiële' paraplu's van Brigg. Je kunt bij Brigg ook een houtsoort en lengte kiezen en zelfs de grootte van de kap. Dit kan bij S&S allemaal niet. Volgensmij zijn die van S&S ook voornamelijk bedoeld als golfparaplu.

Ik weet de prijs bij S&S niet, maar voor een 'officiële' Brigg betaal je rond de €350.

Golfplu is groter = zwaarder.

Durf te wedden dat mijn Brigg zwaarder is. Groter, dat dan weer niet.

MrBrookfield

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Paraplu
Reactie #259 Gepost op: 05 januari 2013 - 22:48:10
De paraplu's die voor S&S worden gemaakt zijn van mindere kwaliteit en hebben niet het Brigg logo, maar het S&S logo erop zitten. Daarnaast zijn ze wat minder traditioneel qua vormgeving (niet de typisch Engelse kap) en het hout dat wordt gebruikt is minder dan de soorten die gebruikt worden voor de 'officiële' paraplu's van Brigg. Je kunt bij Brigg ook een houtsoort en lengte kiezen en zelfs de grootte van de kap. Dit kan bij S&S allemaal niet. Volgensmij zijn die van S&S ook voornamelijk bedoeld als golfparaplu.

Ik weet de prijs bij S&S niet, maar voor een 'officiële' Brigg betaal je rond de €350.

Geldt een beetje hetzelfde verhaal voor die van QS?
Fashion can be bought, style one must possess

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #260 Gepost op: 05 januari 2013 - 22:56:02

10 piek mijn beste, vergeet niet dat die Nike 68" is.

G.J.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #261 Gepost op: 05 januari 2013 - 23:03:09

De Brigg bij S&S was de goedkoopste. Deze kostte 235€.
De Golfplu kostte 115€, de normale prijs van deze golfplu is in euro's 135. Dus 20€ verschil. Zou de kwaliteit dan ook zo enorm verschillen. De '' echte '' Brigg is natuurlijk een stuk duurder dan 235€ en dat daar kwaliteitsverschil in zit, kan ik mij zeer goed voorstellen.

Charlie

• Gast
Reactie #262 Gepost op: 05 januari 2013 - 23:15:11
Geldt een beetje hetzelfde verhaal voor die van QS?

De Brigg bij S&S was de goedkoopste. Deze kostte 235€.
De Golfplu kostte 115€, de normale prijs van deze golfplu is in euro's 135. Dus 20€ verschil. Zou de kwaliteit dan ook zo enorm verschillen. De '' echte '' Brigg is natuurlijk een stuk duurder dan 235€ en dat daar kwaliteitsverschil in zit, kan ik mij zeer goed voorstellen.

Dat vind ik wel interessant, want die van S&S en QS zijn vrijwel identiek. Toch is die bij QS goedkoper. De versie van S&S en QS heeft een metalen stok waar een handvat van esdoorn aan zit. Bij Brigg zijn het handvat en de stok uit één stuk gemaakt, tenzij je een Whangee ofzo neemt.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #263 Gepost op: 05 januari 2013 - 23:27:47
1. Het regent, oh nee wat nu?
2. Het waait, oh nee wat nu?
3. Neem taxi, of zeg afspraken af en schuil in dichtstbijzijnde horecagelegenheid
4. Lach mensen met paraplu uit, lees ebook of maak wat prank calls
5. ?????????
6. REPEAT
7. Profit!!11!!!!1!

G.J.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 06 januari 2013 - 00:03:24
Dat vind ik wel interessant, want die van S&S en QS zijn vrijwel identiek. Toch is die bij QS goedkoper. De versie van S&S en QS heeft een metalen stok waar een handvat van esdoorn aan zit. Bij Brigg zijn het handvat en de stok uit één stuk gemaakt, tenzij je een Whangee ofzo neemt.

Hallo Charlie,

Of ik begrijp jouw post niet of jij begrijpt niet wat ik heb geschreven.

Wat ik bedoelde was dat :

Een paraplu van SAB uit één stuk hout gemaakt kost bij S&S ongeveer 235€ ( bij SAB ( op internet ) kost deze 289 pond ).

De golfplu, dus met metalen stok kost 115 euro
Deze golfplu kost bij QS 119 euro
Bij Brigg ( internet ) kost de golfplu 110 pond dus ongeveer 135 euro

Groet,
G.J.

Charlie

• Gast
Reactie #265 Gepost op: 06 januari 2013 - 00:27:47
Hebben ze tegenwoordig uit een stuk hout bij S&S? Weet jij dat wel zeker? Want ze hebben altijd metalen gehad met een houten handvat...

G.J.

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 06 januari 2013 - 00:56:14
Weet ik zeer zeker, aangezien ik afgelopen vrijdag nog uitleg heb gekregen betreffende de paraplu´s. Zowel de uit een stuk hout gemaakte. Ik verwonderde mij over de prijs.

Tobias

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 06 januari 2013 - 01:09:09
Weet ik zeer zeker, aangezien ik afgelopen vrijdag nog uitleg heb gekregen betreffende de paraplu´s. Zowel de uit een stuk hout gemaakte. Ik verwonderde mij over de prijs.

Dat is dan een voordelige keus om toch een SAB paraplu te hebben van hout! Ben wel benieuwd hoe het met de kwaliteit zit tov de 289 pound versie!

PS. Ook leuk en nog niet zo lang geleden uitgekomen, een boek ivm hun 250 jarig bestaan bij Bol.com ook nog eens in de aanbieding:

http://www.bol.com/nl/p/in-good-hands/9200000009270649/
Laatst bewerkt op: 06 januari 2013 - 01:11:08 door Tobias

Charlie

• Gast
Reactie #268 Gepost op: 06 januari 2013 - 01:39:32
Dat is dan een voordelige keus om toch een SAB paraplu te hebben van hout! Ben wel benieuwd hoe het met de kwaliteit zit tov de 289 pound versie!

Dan kun je toch beter doorsparen en voor een 'officiële' Brigg gaan, want dan zal het bij S&S wel enkel van ebbenhout zijn en kun je alle andere opties (collar, kapgrootte, houtsoort, dikte, lengte, etc.) dus niet kiezen.

Vriend35

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Paraplu
Reactie #269 Gepost op: 27 januari 2016 - 18:45:52
Iemand een adresje in Nederland voor Fox paraplu of iets vergelijkbaars?

Zoek een paraplu met;

- bamboe handvat
- navy doek
- Fox prijsklasse onder €200

Vind de £40 pond verzendkosten bij Fox zelf beetje overdreven.